Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Na de overgang naar een aangepaste chemie van de 85kWh packs naar de 90 (75/100?) heeft Tesla deze "beperking" ingevoerd. Daarbij ook even onthouden dat de "teller" die afloopt tot de beperking actief wordt, ook "normale" DC sessies (via de CHAdeMO adapter) telt (naar verluid).

Als het goed is, zal een standaard Supercharger sessie (van 10/20% -> 80%) nu ongeveer 5 minuten langer moeten duren. Dus rond de 10% langer.

En als deze kleine beperking in laadsnelheid inderdaad belangrijk voor je is bij de aankoop van de auto, dan kan je de informatie die je verkrijgt bij de verkoper (en/of Tesla) inderdaad onderdeel laten zijn van de overeenkomst. Je kunt dan misschien dwaling claimen of non-conformiteit. Echter is de bruikbaarheid van de auto niet gigantisch aangetast door het intreden van deze beperking. Het zal dus best lastig worden "je recht te halen".

Valt misschien een beetje in dezelfde categorie als bijvoorbeeld een garantieclaim van een achterruitverwarming. Als deze binnen een onredelijke termijn compleet niet werkt, kan je ook na een garantieperiode een eind komen met non-conformiteit. Het wordt vrijwel onmogelijk wanneer slechts "1 draad" van de verwarming ermee is gekapt. De laadsnelheidbeperking valt waarschijnlijk in de laatste categorie.

Ik verwacht nog een hoop toekomstige klachten over snelladen (bij allerlei merken) door te hoge verwachtingen door marketing in combinatie met onvolledige informatie door verkoop (daarbij sluit ik desinteresse en eigenwijsheid van de klant zeker niet uit). Zeker wanneer steeds meer beginners overstappen naar EVs en niet zo geïnteresseerd zijn in de werking van alles...zoals velen van ons.
volgens mij kunnen we hier wel een apart draadje van maken :)
Genoeg meningen en genoeg grijze gebieden.
 
Bij de SuC in Hoorn moet je nu niet wezen.
8 ICE's die de boel bezetten.
Enkele bestuurders aangesproken. Ééntje was bij vd Valk aan het werk en had ontheffing. Dat ie het Tesla rijders onmogelijk maakt te laden kon hem niets interesseren. Bij de receptie konden ze mij vertellen dat personeel e.d. er zeker niet mogen parkeren.
Even later parkeerde er nog een aardige mevrouw, not, die vond dat er nog genoeg laadpunten voor tesla's beschikbaar waren (2) en dus gewoon haar auto er neer kon trappen. Erg sociaal.
 

Attachments

  • 0091D121-7990-479E-8183-F2685A436CF7.jpeg
    0091D121-7990-479E-8183-F2685A436CF7.jpeg
    459.4 KB · Views: 47
Bij de SuC in Hoorn moet je nu niet wezen.
8 ICE's die de boel bezetten.
Enkele bestuurders aangesproken. Ééntje was bij vd Valk aan het werk en had ontheffing. Dat ie het Tesla rijders onmogelijk maakt te laden kon hem niets interesseren. Bij de receptie konden ze mij vertellen dat personeel e.d. er zeker niet mogen parkeren.
Even later parkeerde er nog een aardige mevrouw, not, die vond dat er nog genoeg laadpunten voor tesla's beschikbaar waren (2) en dus gewoon haar auto er neer kon trappen. Erg sociaal.
Haar werkgever zal deze publiciteit vast bijzonder op prijs stellen. Scholtens Groep
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Bij de SuC in Hoorn moet je nu niet wezen.
8 ICE's die de boel bezetten.
Enkele bestuurders aangesproken. Ééntje was bij vd Valk aan het werk en had ontheffing. Dat ie het Tesla rijders onmogelijk maakt te laden kon hem niets interesseren. Bij de receptie konden ze mij vertellen dat personeel e.d. er zeker niet mogen parkeren.
Even later parkeerde er nog een aardige mevrouw, not, die vond dat er nog genoeg laadpunten voor tesla's beschikbaar waren (2) en dus gewoon haar auto er neer kon trappen. Erg sociaal.
Blijft natuurlijk de vraag wat je zelf bij de Supercharger Hoorn te zoeken hebt.
De afstand van Zwaag naar Supercharger Hoorn is .... 3,6 km ......:(
 
Blijft natuurlijk de vraag wat je zelf bij de Supercharger Hoorn te zoeken hebt.
De afstand van Zwaag naar Supercharger Hoorn is .... 3,6 km ......:(
Jullie mogen me gerust disagrees blijven geven SeBsz en Widodh. Ik zal blijven ageren tegen het oneigenlijke gebruik van Superchargers door locals die thuis kunnen laden.
Dat gaat toch niemand wat aan. Aan mij hoeft niemand dat te vertellen waarom er naar een suc wordt gegaan om een bepaalde tijd.
Dat hoeft ook niemand uit te leggen. Maar als hier een Tesla rijder komt klagen dat de Supercharger oneigenlijk wordt bezet door derden, terwijl die Teslarijder 3,6 km verder woont, lok je dat wel uit.
 
Last edited:
Haar werkgever zal deze publiciteit vast bijzonder op prijs stellen. Scholtens Groep
"Landelijk opererend #familiebedrijf in sector #Bouw #Ontwikkeling & #Transformatie. 81 jaar kwaliteit, duurzaamheid, betrokkenheid bij opdrachtgever & gebruiker"

Het lijkt me dat www.scholtens.eu wel gevoelig hoort te zijn voor het welslagen van de transitie naar duurzaam vervoer.
Hun medewerkster blijkbaar wat minder. Jammer.

En het lijkt er op dat Van der Valk ook meer verantwoordelijkheid mag nemen, zij willen blijkbaar graag klandizie van Tesla rijders. Dan horen ze ook te zorgen dat hun faciliteiten naar behoren functioneren.
We gaan nog wat meemaken als Model 3 de Nederlandse wegen gaat overspoelen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: shthpnz
Jullie mogen me gerust disagrees blijven geven SeBsz en Widodh. Ik zal blijven ageren tegen het oneigenlijke gebruik van Superchargers door locals die thuis kunnen laden.

Dat hoeft ook niemand uit te leggen. Maar als hier een Tesla rijder komt klagen dat de Supercharger oneigenlijk wordt bezet door derden, terwijl die Teslarijder 3,6 km verder woont, lok je dat wel uit.


Hoezo oneigenlijk? Ten eerste mag je daar gewoon altijd laden en ten tweede weet je de reden van de aanwezigheid daar niet (als dat al relevant zou zijn) en dat gaat je ook niks aan. Ik vind het een beetje suggestief van “wie heeft er nou afspraken..”.
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
Hoezo oneigenlijk? Ten eerste mag je daar gewoon altijd laden en ten tweede weet je de reden van de aanwezigheid daar niet (als dat al relevant zou zijn) en dat gaat je ook niks aan. Ik vind het een beetje suggestief van “wie heeft er nou afspraken..”.
Zullen we dit proberen achter te laten en het gewoon over de SuperChargers te hebben?