Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Kunnen ze daar die laadplekken niet even rood of blauw verven? Die laadzuilen zeggen de gemiddelde all-you-can-eat-pannenkoeken-met-frikandellen-verslinder vrij weinig. Staan er, goed zichtbaar, borden dat het uitsluitend laadplekken zijn? Heeft de eigenaar van het terrein ook een “local rule” dat hij de ICE wagens die op een laadplek geparkeerd staat mag wegslepen? (Staat er misschien dat je met je Model X een ICE wagen daar mag wegslepen? ;) )

Melding maken / klacht indienen bij Tesla NL lijkt me dan een optie. Of Tesla NL daar überhaupt iets mee gaat doen is een tweede. Hopelijk bedenken ze voor in de toekomst betere plekken voor de SuC.
Ik zie daar ook geen borden staan dat het laadplaatsen zijn. En idd een kleurtje op de grond maakt het veel opvallender.
 
Die gasten weten het echt wel, doen het juist expres. Is soms afgunst, maar zeker ook het kort door de bocht Facebook = waar mentaliteit. Het EV rijden is slechter voor milieu, belastingvoordelen, niet voor de gewone man (want die eet voornamelijk bij de KFC en MCD), de PVV naar FVD overlopers dus alles wat met milieu te maken heeft = bad.. etc etc.

Disclaimer: Het is niet mijn intentie iemand of groepen te beledigen. Mochten woorden of zinnen als beledigend worden ervaren dan is dit een persoonlijk gevoel en een ander zal er heel anders over denken. Soms zijn zaken sarcastisch bedoeld in een humor vorm. Dat niet iedereen dezelfde humor heeft is een feit. Ook zijn soms zaken gewoon pijnlijk daar ze waar zijn.
 
Die gasten weten het echt wel, doen het juist expres. Is soms afgunst, maar zeker ook het kort door de bocht Facebook = waar mentaliteit. Het EV rijden is slechter voor milieu, belastingvoordelen, niet voor de gewone man (want die eet voornamelijk bij de KFC en MCD), de PVV naar FVD overlopers dus alles wat met milieu te maken heeft = bad.. etc etc.

Disclaimer: Het is niet mijn intentie iemand of groepen te beledigen. Mochten woorden of zinnen als beledigend worden ervaren dan is dit een persoonlijk gevoel en een ander zal er heel anders over denken. Soms zijn zaken sarcastisch bedoeld in een humor vorm. Dat niet iedereen dezelfde humor heeft is een feit. Ook zijn soms zaken gewoon pijnlijk daar ze waar zijn.


Ik stond daar te laden toen de audi en dat kleine hok samen aankwamen.
Ik heb ze aangesproken op het feit dat ze laadplekken bezetten en dat dat kleine hok zelfs twee plekken, één regulier en één laadplek, bezet hield.

Ik kon zeer aggressief een grote bek krijgen. Ze wisten het heus wel maar het interesseert ze gewoon niets en gaan een paar uur eten bij de Beren. Terwijl er ook nog gewone plekken over waren.
IMG_20190512_180820186.jpg


Op de foto waren er nog laadplekken over echter 5min later stond het helemaal vol en moest er gewacht worden op een lege laadplek.
 
Sorry maar als er geen borden staan mag er gewoon geparkeerd worden. Of het netjes is, is wat anders. Ik ken mensen die een oplaadpunt niet herkennen dus het is niet automatisch met opzet gedaan. Het vak een kleur geven en liefst met een stekker erin geverfd zal wel helpen denk ik.
 
  • Like
Reactions: basdej
Ik stond daar te laden toen de audi en dat kleine hok samen aankwamen.
Ik heb ze aangesproken op het feit dat ze laadplekken bezetten en dat dat kleine hok zelfs twee plekken, één regulier en één laadplek, bezet hield.

Ik kon zeer aggressief een grote bek krijgen. Ze wisten het heus wel maar het interesseert ze gewoon niets en gaan een paar uur eten bij de Beren. Terwijl er ook nog gewone plekken over waren.
View attachment 409822

Op de foto waren er nog laadplekken over echter 5min later stond het helemaal vol en moest er gewacht worden op een lege laadplek.

Tja, dat gaat nog een keer voor ellende zorgen. Want er komt een keer iemand die denkt "wat grote mond" en dan halen we de krant weer: "opstootje op laadplek", kunnen ze beter voor zijn.
 
Sorry maar als er geen borden staan mag er gewoon geparkeerd worden. Of het netjes is, is wat anders. Ik ken mensen die een oplaadpunt niet herkennen dus het is niet automatisch met opzet gedaan. Het vak een kleur geven en liefst met een stekker erin geverfd zal wel helpen denk ik.

Op het moment dat er genoeg andere parkeerruimte is en de reactie als je mensen aanspreekt is dat al die laadpunten voor elektrische auto's maar asociaal zijn dan is het gewoon opzet.

Wanneer je daarbij een laadpunt nu nog (anno 2019) niet herkend dan heb je ook wel redelijk onder een steen geleefd.

Idd extra bord is wel handig maar het is daar privé terrein en dat geeft problemen.
Foutparkeerders op een privé terrein daar doet de politie niets aan, is een civiele zaak zeggen ze dan.
Ook al staan er borden het maakt niet uit de politie gaat niet over privé terreinen vinden ze.

Wanneer je ze dan zelf zou laten weghalen dan mag dat ook weer niet je mag immers niet aan een ander zijn auto zitten ook al staat deze op jouw terrein.
 
Tja, dat gaat nog een keer voor ellende zorgen. Want er komt een keer iemand die denkt "wat grote mond" en dan halen we de krant weer: "opstootje op laadplek", kunnen ze beter voor zijn.

Tja, daarom heb ik het ook maar gelaten voor wat het is.
Wel uitgebreid terwijl ze er nog stonden foto's gemaakt van de auto's, met de nodige paniek reacties van vrouw en kinderen daarop, in de hoop dat ze daardoor minder comfortabel zaten te eten en daardoor de volgende keer de auto ergens anders zetten.
 
  • Like
Reactions: Phofstee
Ik stond daar te laden toen de audi en dat kleine hok samen aankwamen.
Ik heb ze aangesproken op het feit dat ze laadplekken bezetten en dat dat kleine hok zelfs twee plekken, één regulier en één laadplek, bezet hield.

Ik kon zeer aggressief een grote bek krijgen. Ze wisten het heus wel maar het interesseert ze gewoon niets en gaan een paar uur eten bij de Beren. Terwijl er ook nog gewone plekken over waren.
View attachment 409822

Op de foto waren er nog laadplekken over echter 5min later stond het helemaal vol en moest er gewacht worden op een lege laadplek.
helaas een herkenbare reactie, vaak nog in combi met er zijn toch nog genoeg laadplekken over of wat een onzin die prive "parkeerplekken" voor elektrische auto's.
Ik merk ook geen verschil bij de openbare laadplekken voorzien bebording en duidelijke kleurmarkering.

Dan ga je de achteraf plekken als bij Breukelen toch iets meer waarderen, dan maar wat extra meter lopen voor de koffie :)
 
Ik stond daar te laden toen de audi en dat kleine hok samen aankwamen.
Ik heb ze aangesproken op het feit dat ze laadplekken bezetten en dat dat kleine hok zelfs twee plekken, één regulier en één laadplek, bezet hield.

Ik kon zeer aggressief een grote bek krijgen. Ze wisten het heus wel maar het interesseert ze gewoon niets en gaan een paar uur eten bij de Beren. Terwijl er ook nog gewone plekken over waren.
View attachment 409822

Op de foto waren er nog laadplekken over echter 5min later stond het helemaal vol en moest er gewacht worden op een lege laadplek.
Dat was gisteravond ook zo. Er waren behoorlijk veel gewone plekken vrij. Ook tegenover KFC en de Beren. Een vorm van jaloezie/afgunst.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Blijft lastig met prove terreinen, totdat z'n gast zelf een elektrisch auto koopt.

Maar zie het hier op de zaak ook: gewoon ICE parkeren bij laadpaal ! (bezoek, personeel, familie, etc .... spreek ze er altijd op aan.... en ja ze zien de paal, maar ja is "vooraan"....laat ze altijd de auto verplaatsen ook al laad er niemand).
 
Voorzover het niet al overduidelijk was/is: supercharging is gedowngrade naar 90kW...

Afgelopen weekend een tripje Luxemburg gedaan en nergens hoger uitgekomen dan dit vermogen bij Erfstad, Moers en Zevenaar.
Volgens mij hebben ze bij Tesla op de verkeerde knop gedrukt:
In plaats van de Superchargers te upgraden naar V2.5 (max 150kW) zijn ze gaan downgraden naar V1 (max 90kW) ;):(

Nâh, het zal wel weer goed komen hopelijk.

PS. Nee, het lag niet aan de oplaad condities: temp en SoC optimaal en hebben in het verleden altijd tot max 118kW geleid
PPS. Mocht het aan een recente software upgrade van de auto liggen ivm battery protection oid na 5,5jr superchargen, dan wil ik daar graag over geïnformeerd worden door @tesla. Dan weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten! C O M M U N I C A T I E...
 
Die gasten weten het echt wel, doen het juist expres. Is soms afgunst, maar zeker ook het kort door de bocht Facebook = waar mentaliteit. Het EV rijden is slechter voor milieu, belastingvoordelen, niet voor de gewone man (want die eet voornamelijk bij de KFC en MCD), de PVV naar FVD overlopers dus alles wat met milieu te maken heeft = bad.. etc etc.

Disclaimer: Het is niet mijn intentie iemand of groepen te beledigen. Mochten woorden of zinnen als beledigend worden ervaren dan is dit een persoonlijk gevoel en een ander zal er heel anders over denken. Soms zijn zaken sarcastisch bedoeld in een humor vorm. Dat niet iedereen dezelfde humor heeft is een feit. Ook zijn soms zaken gewoon pijnlijk daar ze waar zijn.
Hear hear :)
(Helaas mag je van alles met een IQ lager dan 80 het stemrecht en rijbewijs niet afnemen, zou wel een hoop gezeik oplossen)

Kort samengevat, dat is de verhuftering van de maatschappij.

Zou op beide ICE auto’s toch een grote “#doeslief” sticker willen plakken.
 
  • Funny
Reactions: M@rtinV
Ik stond daar te laden toen de audi en dat kleine hok samen aankwamen.
Ik heb ze aangesproken op het feit dat ze laadplekken bezetten en dat dat kleine hok zelfs twee plekken, één regulier en één laadplek, bezet hield.

Ik kon zeer aggressief een grote bek krijgen. Ze wisten het heus wel maar het interesseert ze gewoon niets en gaan een paar uur eten bij de Beren. Terwijl er ook nog gewone plekken over waren.
View attachment 409822

Op de foto waren er nog laadplekken over echter 5min later stond het helemaal vol en moest er gewacht worden op een lege laadplek.
Voor die Audi kan je best haaks voor staan om te laden, even vragen of een andere Tesla achter hem de weg wil afsluiten en gaan eten zelf