Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 408046

S70D uit 2016

Rosmalen paal 1a
Rosmalen ging voor mij vandaag ook perfect. Voor de eerste keer 118kw bereikt daar.

Trouwens vorige week op een traject Autobahn een stuk of 4 SuC die Max 91 kw gaven. Schijnt een ding te zijn daar. Dacht dat het misschien mijn Model 3 was die aan het rapid gaten was vanwege de hoge snelheden en dus accu temperatuur maar het kan dus ook gewoon aan de SuC liggen!
 
Trouwens vorige week op een traject Autobahn een stuk of 4 SuC die Max 91 kw gaven. Schijnt een ding te zijn daar. Dacht dat het misschien mijn Model 3 was die aan het rapid gaten was vanwege de hoge snelheden en dus accu temperatuur maar het kan dus ook gewoon aan de SuC liggen!
Zeker. Gisteren onderweg naar Frankfurt zowel heen als terug de SuC bij Wilnsdorf gebruikt. Zowel op een stall met CCS als eentje zonder (die laatste was een oud model zie plaatje) slechts 92kW max. Weet vrij zeker dat ik bij eerdere gelegenheden bij dezelfde SuC wél boven de 100kW heb staan laden. SoC was beide keren onder de 10%.

1548600920_ios.jpeg
 
Last edited:
Zie hier , in Den Bosch (Rosmalen) nergens last van: gewoon de volle mep gekregen onlangs. En gisteren in Eindhoven ook weer de volle mep op een combo-kabelset (volgens mij stond ik aan stal 10A/10B toen).

Ik vraag me af waar het dan wel door komt? Ik heb het een keer gehad in Drachten, toen belde ik Tesla (nadat ik mijn auto verzet had aan een andere stal en ik gewoon 116-118kW kreeg). Zij vertelden me dat er een component vervangen moest worden voor die ene stal, waardoor hij minder kW gaf (degraded mode). Ik heb geen idee of dat ook al een omgebouwde stal was, was in ieder geval in februari dit jaar.
 
Ff een vraag. Mijn model 3 komt binnenkort en ik ben even benieuwd. Stel ik ga superchargen is het dan handig om de accu tot 100% te laden? Aangezien je hem daarna wel weer leeg rijdt tot 80% of minder..
Nee, want over de laatste 20% doe je ca. een half uur. Lekker met weinig aankomen bij de volgende SuC is dan weer maximaal snel laden.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Niels77
Ff een vraag. Mijn model 3 komt binnenkort en ik ben even benieuwd. Stel ik ga superchargen is het dan handig om de accu tot 100% te laden? Aangezien je hem daarna wel weer leeg rijdt tot 80% of minder..
Je gaat zien dat de snelste manier om op doorreis te laden, zal zijn dat je de avond tevoren de auto instelt om tot 100% te laden, en dan elke etappe maar tot 70-75% gaat laden. Je auto gaat via de app zelf aangeven wanneer ie bijna klaar is om terug te vertrekken naar de volgende supercharger. Je doet natuurlijk niks kwaad om tijdens de middag wat langer te laden omdat je toch aan het lunchen bent, en vaak zal je navigatie zich daarop zelf aanpassen en een supercharger die wat verder ligt kiezen.
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Kunnen ze daar die laadplekken niet even rood of blauw verven? Die laadzuilen zeggen de gemiddelde all-you-can-eat-pannenkoeken-met-frikandellen-verslinder vrij weinig. Staan er, goed zichtbaar, borden dat het uitsluitend laadplekken zijn? Heeft de eigenaar van het terrein ook een “local rule” dat hij de ICE wagens die op een laadplek geparkeerd staat mag wegslepen? (Staat er misschien dat je met je Model X een ICE wagen daar mag wegslepen? ;) )

Melding maken / klacht indienen bij Tesla NL lijkt me dan een optie. Of Tesla NL daar überhaupt iets mee gaat doen is een tweede. Hopelijk bedenken ze voor in de toekomst betere plekken voor de SuC.
 
  • Funny
Reactions: Jooop
Wellicht domme vraag, wie handhaaft dit soort gedrag of mag je daar gewoon parkeren (alsnog niet netjes) ?
Weet ook niet hoe dat bv. is bij fastned of allego (daar heb ik eigenlijk nog nooit een ICE gezien).
Ik zou ook niet weten wie dit handhaaft, ze hadden de plekken eigenlijk verder weg moeten zetten. Nu staan ze zo dicht op de eettenten. Gelukkig kwam ik omstreeks 19:50 uur, dan is het rustiger. Zaterdag had ik ook geladen bij Bunnik, en dat was veel beter geregeld. Geen enkel ICE. Het was bij een hotel. Ander publiek denk ik :).