Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij Supercharger Naarden kun je voor een heel schappelijk bedrag (onder de €5) een heerlijke tosti ham/kaas eten.

Apeldoorn van der Valk daar in tegen kan op een zaterdag om 22:00 uur niet eens een tosti serveren. Dan ben je toch een kansloze club? Daarnaast op stall 1&2 max 45kw..
 
  • Like
Reactions: Superendo
Waarschijnlijk kun je dit terugzien in je Tesla-account als je inlogt via de website. Er bestaat zelfs een kans dat je daar ook een openstaand bedrag ziet staan met verzoek om dit te voldoen (of koppelen aan cc).

Bij mij was voorgaande het geval. In de praktijk heeft echter niet iedereen dezelfde opties/indeling in het account waardoor het bij jou anders kan zijn.
Helaas kan je dat niet zien bij lease.
 
Mag ik bezoekers van suC Naarden er op attent maken dat aan de overkant van de weg Porterhouse ligt? Aan het water, een leuke gooische ballentent <grin>. Met name aanrader in de zomer, aan het terras.

Overigens, het NH hotel heeft behalve de tosti's meer gerechten die de moeite waard zijn. Prijs/kwaliteit prima in orde.
 
  • Like
Reactions: Danny1410
Voordat ik hier de menukaart van VD Valk in Zuidbroek ga recenseren:), lijkt het me een nuttigere vraag waarom de voortgang van SUC bouw (die dit voorjaar ineens zo vlot liep) al heel lang zo goed als stil lijkt te liggen in Nederland. Het laatste nieuws wat ik weet van Zuidbroek is dat de permitaanvraag inmiddels al bijna een half jaar als laatste update genoemd staat. En dat voor een locatie die in ELON2018 al open had moeten zijn....
 
Voordat ik hier de menukaart van VD Valk in Zuidbroek ga recenseren:), lijkt het me een nuttigere vraag waarom de voortgang van SUC bouw (die dit voorjaar ineens zo vlot liep) al heel lang zo goed als stil lijkt te liggen in Nederland. Het laatste nieuws wat ik weet van Zuidbroek is dat de permitaanvraag inmiddels al bijna een half jaar als laatste update genoemd staat. En dat voor een locatie die in ELON2018 al open had moeten zijn....
stikstof
 
  • Funny
Reactions: basvk
Laadpalen in de Q-Park waar ik parkeer waren al 5 dagen kapot. Alle 12... Dus ik moest bij Horst laden om gisteren mijn rit van 250km naar Groningen te kunnen rijden.

Met nog 88km in de accu aan de SuC en haalde wel 65kW. Geen stallpairing of wat dan ook.

Maar zo snel mogelijk door gereden naar Fastned en daar met de CCS adapter aan hun 175kW lader met 135kW staan laden. Dat scheelde mij toch wel flink wat tijd.

Ik heb wel het gevoel dat mijn 100D van nu 1 jaar oud en met 55.000km op de teller sinds recente firmware releases langzamer is gaan SuperChargen. Keiharde data heb ik niet, maar de auto lijkt snel onder de 100kW te zakken.
 
  • Informative
Reactions: Danny n
Laadpalen in de Q-Park waar ik parkeer waren al 5 dagen kapot. Alle 12... Dus ik moest bij Horst laden om gisteren mijn rit van 250km naar Groningen te kunnen rijden.

Met nog 88km in de accu aan de SuC en haalde wel 65kW. Geen stallpairing of wat dan ook.

Maar zo snel mogelijk door gereden naar Fastned en daar met de CCS adapter aan hun 175kW lader met 135kW staan laden. Dat scheelde mij toch wel flink wat tijd.

Ik heb wel het gevoel dat mijn 100D van nu 1 jaar oud en met 55.000km op de teller sinds recente firmware releases langzamer is gaan SuperChargen. Keiharde data heb ik niet, maar de auto lijkt snel onder de 100kW te zakken.

Ik heb een collega welke in een S100D uit 2018 rijdt met zo'n 70k op de teller, hij beweert hetzelfde.
Schijnbaar gaat het tot de 250km als een speer om vervolgens te zakken naar 70kw laden...
Laden duurt gewoon zo'n 15min langer dan voorheen.

Bij mij met mijn S90D komt het SuC laden sowieso niet meer boven de 94kw, maar dat wordt in een ander topic redelijk vaak besproken..
 
Het lijkt mij toch echt een SuC-issue widodh, als de auto het snelladen zou beperken ging het met CCS ook niet sneller.
Mijn fout in de uitleg. Ook bij Fastned loop het laden snel af. Bij 50% zit je al niet meer op 100kW.

Ik heb een collega welke in een S100D uit 2018 rijdt met zo'n 70k op de teller, hij beweert hetzelfde.
Schijnbaar gaat het tot de 250km als een speer om vervolgens te zakken naar 70kw laden...
Laden duurt gewoon zo'n 15min langer dan voorheen.

Bij mij met mijn S90D komt het SuC laden sowieso niet meer boven de 94kw, maar dat wordt in een ander topic redelijk vaak besproken..
Ik heb helaas geen data van oude SuperCharging sessies. Die zou ik eens moeten opzoeken van andere 100D gebruikers, die hebben vast wel charts.

Ik had het gevoel dat de 100D altijd met 100kW kon laden tot minimaal 50% en dat haal ik nu niet meer. Niet aan de SuperCharger en niet bij Fastned.

Los daarvan: Ik ervaar de keren dat ik aan de SuperCharger sta alleen maar lage snelheden. Fastned gaat voor mij sowieso sneller.
 
Ik heb een Model X van 2017 en deel je ervaringen wel en niet. Volgens Teslafi trekt mijn X100D aan SuC Eindhoven tot 41% nog 133kW, en gaat daarna zakken. Bij 53% zit ik aan 102kW. Bij een volgende laadbeurt in Breukelen (wou wat reserve voor als ik geen laadpaal in Amsterdam zou vinden) haal ik 104kW bij 51%.

Als ik dat dan vergelijk met superchargen in Mogendorf in 2018, zie ik 103kW bij 59% en 101kW bij 54% in Geiselwind en 101kW bij 64% in Berneau. Maar toen haalde je maximum 116kW, terwijl ik nu vaak 133kW haal.
 
Ik heb het idee dat door het snelle laden in het begin, op vakantie regelmatig 140 kw gezien, er teveel warmte ontwikkeling is waardoor hij bij 50% al (veel)meer geknepen is dan bij starten met 115 kW. Ben 1 keer met 40% gestart en toen hield hij de 140 kW vol tot ongeveer 60% lading. Had in file gestaan dus accu was niet erg warm van het rijden.
 
CAD6817F-D761-4F5B-BE70-D0B359721B05.jpeg
Ik sta nu bij Horst met de 100D. 55kW!

De keren dat ik bij een SuC sta in Nederland is het echt dramatisch langzaam.

Maarja, de laadpalen in ‘onze’ Q-Park zijn alle 12 al ruim een week kapot. Ik moet dus wel naar de SuC.
 
Je maakt me bang @widoh , weinig zin om op wintersport te gaan straks en maar max 55kW krijgen. Dan moet ik in totaal 5 uur ipv 2.5 uur laden en duurt de reis 13 uur ipv 9 uur met een ICE.
Ik heb er zojuist weer gestaan en piekte nu op 103kW bij 20%. Bij 45% al gezakt tot 85kW en al snel daarna rond de 70kW.

Accu kan echt niet koud zijn geweest, veel gereden. Maar het schiet gewoon niet op.

Dit kán ook aan Horst liggen natuurlijk. Morgen weer aan de 175kW Fastned.