Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ben eens benieuwd hoe ze dat gaan doen met de nummering van de laadpunten.
Oude situatie (vlnr):
4B 3B 2B 1B | 4A 3A 2A 1A

Nieuwe situatie (vlnr):
(1) 6B 6A 5B 5A 4B 3B 2B 1B | 4A 3A 2A 1A [Raar hybride systeem]
Of na wat omstekkeren:
(2) 6B 5B 4B 3B 2B 1B 6A 5A | 4A 3A 2A 1A [Het bestaande systeem oprekken]
C.q.:
(3) 6B 6A 5B 5A 4B 4A 3B 3A | 2B 2A 1B 1A [Het enig juiste systeem]

Mijn gok is optie (2).
Er is blijkbaar voor optie (1) gekozen. Optimale verwarring.
IMG_0199.JPG
 
  • Funny
Reactions: Hans Allis and FVO
Vanmiddag volle bak in Eindhoven. Moest zelfs 5 min wachten voordat ik kon gaan laden. Waren er wellicht 3 of 4 uitgebreid aan t lunchen:confused:. Had gelukkig niet veel nodig om weer thuis te komen. Als er nou al één in Utrecht was geweest....
Daarom ben ik SuC's bij hotels in NL best beu. Veel auto's staan er veeeel te lang te laden. Daar is Eindhoven voorbeeld van.
 
  • Like
Reactions: ErnstT and Ton S90D
Vanmiddag volle bak in Eindhoven. Moest zelfs 5 min wachten voordat ik kon gaan laden. Waren er wellicht 3 of 4 uitgebreid aan t lunchen:confused:. Had gelukkig niet veel nodig om weer thuis te komen. Als er nou al één in Utrecht was geweest....
Dan heb ik je vast net gemist! Niet alleen druk (was de laatste om 15.10), maar ook lage snelheden (wegens delen). Kwam aan met 12%, kreeg max 89 kw...
Ben zsm weggegaan toen ik genoeg had om Dordt te halen. Aldaar: een walhalla, twee anderen slechts en 116 kw. Wow.
 
Je hebt gelijk, al daalde het al snel. Ik begin verwend te raken ;)
Wat opviel was dat het systeem mij met 20% buffer wilde laten aankomen bij suc Dordt. Veel te voorzichtig. Is dat standaard?
Heb het afgekapt toen ik dat doorkreeg en ben vertrokken.

Eindhoven SuC gisteren ca. 16.30 uur. Navigatie gaf aan 'laden'. 50% bezetting, alles gedeeld. Met max 68 kW ca. 18% bijgeladen. Toen vond ik het welletjes. Thuisgekomen met 16% SoC. Weer te voorzichtig geweest ...
 
  • Funny
Reactions: grommelsch
Het zou zo handig zijn als de stalls voorzien worden van een lamp die aangeeft welke je het beste kunt kiezen. Heb soms echt het supermarkt gevoel. Pak voor m'n gevoel altijd de kortste rij met de minste boodschappen in de karretjes die achteraf het meeste tijd kost.
 
Zeker, maar zet de max charge gewoon tot 100% en hij is rustig meer dan een uur bezig.

Ik heb in Eindhoven al vaker mensen gesproken die gewoon uit de buurt komen om de auto vol te laden en even te lunchen bij vd Valk. Niet op doorreis zijn.
Gratis lunch (anders had je die 10 hele euro's uit je eigen laadpaal getrokken), wie wil dat nog meer!
(en nee ik ben er tot nu toe 2x geweest, 1x toen de SuC er net stond en 1x toen mijn oprit bestraat werd).
 
in Drachten is iemand die haast naa
Gratis lunch (anders had je die 10 hele euro's uit je eigen laadpaal getrokken), wie wil dat nog meer!
(en nee ik ben er tot nu toe 2x geweest, 1x toen de SuC er net stond en 1x toen mijn oprit bestraat werd).
Een nachtje de oprit van de SuC gebruikt :)

Of laden zodat je eigen zonnenpanelen volle rendement kan maken
 

Attachments

  • IMG_8175.PNG
    IMG_8175.PNG
    118.3 KB · Views: 42