Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
vandaag rond 15.30 uur bij VdV Apeldoorn een MS met wel heel veel sneeuw op de ramen, typisch gevalletje van hele lange lunch en lekker auto laten staan?!
Die heeft dan hopelijk een fixe idle fee rekening gekregen neem ik aan?

Wat mij betreft mag die fee naar mate je langer staat steeds harder oplopen.
 
Als je in Schiedam woont is het ongebruikelijk om in Rotterdam een SuperCharger te gebruiken.
SuperChargers zijn laders voor langere ritten en geen vervangende thuisladers.
Mee eens en niet mee eens. Het is geen vervangende thuislader.

Maar, heel soms laad ik bij de Amsterdam SuC omdat ik net niet genoeg heb om:
nog even naar kantoor heen en weer te rijden na een lange rit;
onderweg naar huis nog omdat ik over een uurtje weer een andere 100-150km te gaan heb;
een vergissing heb gemaakt in mijn (laad) planning
 
  • Like
Reactions: ebullio and nico180
SuperChargers zijn laders voor langere ritten en geen vervangende thuisladers.

We weten dat Tesla hier duidelijk in is: het maakt ze 'nu' niets uit.

Maar het is zeker wel een groot nadeel voor de persoon op doorreis dat er langdurig (en dus onnodig) geladen wordt op een SuC, er zijn al regelmatig berichten van volle SuC lokaties, lunch en na-middag.

andersom gedacht; juist de SuC brengt wel mensen bij elkaar, ik spreek er juist af als ik op afstand of juist dichtbij een afspraak maak.

volgens mij heeft Elon hier wel over nagedacht, voor de model 3 zal het zowiezo betaald worden (mijn aanname) en vroeg of laat ook voor de huidige generaties (S en X) een vorm van betaling komen.
 
Mee eens en niet mee eens. Het is geen vervangende thuislader.

Maar, heel soms laad ik bij de Amsterdam SuC omdat ik net niet genoeg heb om:
nog even naar kantoor heen en weer te rijden na een lange rit;
onderweg naar huis nog omdat ik over een uurtje weer een andere 100-150km te gaan heb;
een vergissing heb gemaakt in mijn (laad) planning
Allemaal legitieme redenen.
Ik heb wat moeite met lieden die de SuperChargers gebruiken als thuislader. Door dat vele oneigenlijke gebruik is Tesla gedwongen om beperkende maatregelen te nemen. Wat mij betreft zou Tesla de laadsnelheid van die mensen mogen halveren.
 
  • Love
Reactions: UnderdogNLD
Allemaal legitieme redenen.
Ik heb wat moeite met lieden die de SuperChargers gebruiken als thuislader. Door dat vele oneigenlijke gebruik is Tesla gedwongen om beperkende maatregelen te nemen. Wat mij betreft zou Tesla de laadsnelheid van die mensen mogen halveren.
Dat gevoel had laatst in Eindhoven ook soort mobiel kantoor voor de locals. Bleven ook nog in de auto zitten, was nog niet vol want hij was pas op 85%....
 
Dat gevoel had laatst in Eindhoven ook soort mobiel kantoor voor de locals. Bleven ook nog in de auto zitten, was nog niet vol want hij was pas op 85%....
ik ben geen psycholoog maar het concept van "gratis brandstof" heeft een magische uitwerking op nieuwe Tesla rijders. Na een paar weken gratis tanken is de lol er wel een beetje af en zie je dezelfde Tesla gewoon aan de laadpaal om de hoek. Waar gebeurd.
 
  • Like
Reactions: robertvg
05842B49-749F-4563-A126-99867E537FC8.jpeg
ik ben geen psycholoog maar het concept van "gratis brandstof" heeft een magische uitwerking op nieuwe Tesla rijders. Na een paar weken gratis tanken is de lol er wel een beetje af en zie je dezelfde Tesla gewoon aan de laadpaal om de hoek. Waar gebeurd.
Ik ben ook een nieuwe rijder maar zodra ik sap genoeg heb om thuis te komen ben ik weg. Gratis is niet voor niks!

Dan nog even aan de tijdelijke oplossing en ik lekker thuis :)
 
Allemaal legitieme redenen.
Ik heb wat moeite met lieden die de SuperChargers gebruiken als thuislader. Door dat vele oneigenlijke gebruik is Tesla gedwongen om beperkende maatregelen te nemen. Wat mij betreft zou Tesla de laadsnelheid van die mensen mogen halveren.
In Zevenaar heeft iemand een oud 2e autotje staan en rijd dagelijks op en neer als hij zijn Tesla komt tanken. Wat mij betreft mogen ze dan het onbeperkt chargen beperken.
 
  • Funny
Reactions: shthpnz and basvk
Die heeft dan hopelijk een fixe idle fee rekening gekregen neem ik aan?

Wat mij betreft mag die fee naar mate je langer staat steeds harder oplopen.
Is dat altijd het geval, of alleen als het druk is en je een melding hebt gehad met het verzoek om plaats te maken? Die kreeg ik laatst toen hij een nachtje in AMS SC bleef slapen en ze m daar aan het laden waren toen het kennelijk druk was...
 
Dat gevoel had laatst in Eindhoven ook soort mobiel kantoor voor de locals. Bleven ook nog in de auto zitten, was nog niet vol want hij was pas op 85%....
Heb liever dat iemand 15 minuten in zijn auto wacht, dan iemand die naar binnen loopt en een plek 45 minuten bezet houdt.

Mijn indruk is dat we hier meer tijd kwijt zijn met het ons er druk over maken, dan het werkelijke moeten wachten om te kunnen laden bij een SuC.
 
  • Like
Reactions: Yero and simonsmidt
vandaag rond 15.30 uur bij VdV Apeldoorn een MS met wel heel veel sneeuw op de ramen, typisch gevalletje van hele lange lunch en lekker auto laten staan?!

Stond die er nog om 15:30? Was er rond 13:30 om te laden en toen lag er al een pak sneeuw op. Was een komen en gaan van Teslas maar meer dan 4 stalls waren er niet bezet. Geen idee of de idle fee dan gaat lopen maar hopelijk heeft hij een dikke rekening gehad. Was wel aangesloten, zag alleen geen leds branden.

Weet iemand hoe het gaat met de SuC bij Venray? Volgens supercharge.info sinds 12 dagen in aanbouw. Zouden ze dat nog gaan redden voor einde jaar?
 
zag alleen geen leds branden.
De leds zie je alleen branden als de sleutel in de buurt is. wanneer je op de knop van de SuC connector gaat duwen zie je de leds een tijdje branden en kan je controleren hoe ver hij is opgeladen. snel knipperen is snel laden, traag knipperen is bijna vol.
let op, de eigenaar krijgt wel een melding dat het laden is onderbroken, hetgeen niet het geval is. op deze manier kan je wel de aandacht trekken en hem een paar berichtjes sturen.