Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
DA2480B1-9986-4599-A7F7-E57EC54DB7F4.jpeg C0DB0819-7343-4709-ADF9-FD8E74971928.jpeg Update van Horst. Begint er op te lijken. Moet voor de kerst toch wel operationeel zijn . Staat ook al op de kaart, maar niet als SuC.
 
  • Like
Reactions: eelcodb
En daarna krijg je deze aso situaties, afgelopen vrijdagavond ongeveer 20:00, als het druk is bij van de Valk in Hoorn. Kon dus niet laden en ook (bijna) niet thuis komen ! Woon op Texel en laatste bood gaat om 21:30 .
Zeer onsympathiek personeel achter de Bali bij van de Valk , beklag gedaan via de Tesla servicedesk. Verkeersborden zeggen ook niets op privé terrein !

IMG_3055.JPG


Heb van nood moeten bijladen bij Fastned, wat dus ook niet echt snelladen is. Was om 21:25 in Den Helder
In al de jaren dat ik nu Tesla rij heb ik dit soort on sympathiek situaties nog niet meegemaakt, sinds 2010 Roadster en 22 augustus 2013 in model S.
Met de Roadster wel eens geholpen door personeel bij van der Valk Barendrecht, om 01:30 's nachts in de winter 3-1-2011, stonden zelfs klaar met een verlengsnoer om de volgende morgen weer verder te kunnen. Was Top !

Gevolg nu, ik zal daar niet gaan overnachten ( wat in mijn situatie wel voor kan komen i.v.m. woonplaats en gemak van superchargen).
 
En daarna krijg je deze aso situaties, afgelopen vrijdagavond ongeveer 20:00, als het druk is bij van de Valk in Hoorn. Kon dus niet laden en ook (bijna) niet thuis komen ! Woon op Texel en laatste bood gaat om 21:30 .
Zeer onsympathiek personeel achter de Bali bij van de Valk , beklag gedaan via de Tesla servicedesk. Verkeersborden zeggen ook niets op privé terrein !

View attachment 265778

Heb van nood moeten bijladen bij Fastned, wat dus ook niet echt snelladen is. Was om 21:25 in Den Helder
In al de jaren dat ik nu Tesla rij heb ik dit soort on sympathiek situaties nog niet meegemaakt, sinds 2010 Roadster en 22 augustus 2013 in model S.
Met de Roadster wel eens geholpen door personeel bij van der Valk Barendrecht, om 01:30 's nachts in de winter 3-1-2011, stonden zelfs klaar met een verlengsnoer om de volgende morgen weer verder te kunnen. Was Top !

Gevolg nu, ik zal daar niet gaan overnachten ( wat in mijn situatie wel voor kan komen i.v.m. woonplaats en gemak van superchargen).

In ieder geval hier melden. Ik heb nog niet de link gevonden om een beoordeling te geven maar als iemand die heeft dan zeker daar melden.
 
Is het een idee een sticker te maken met de vriendelijke tekst dat iemands ice een laadpalen bezet houd en dat niet netjes is.

Wellicht een creatieve geest die een vriendelijke tekst kan verzinnen

En uiteraard een sticker op de voorruit die te groot is om te missen....
 
In ieder geval hier melden. Ik heb nog niet de link gevonden om een beoordeling te geven maar als iemand die heeft dan zeker daar melden.

Gewoon massaal een klacht indienen bij zowel Tesla als VdV.... Wie weet komt met dan in actie.
Bij mij in de straat staat een publieke laadpaal waar elke avond dezelfde ICE geparkeerd staat(Peugeot 307cc).
Ga de wijkagent een bericht sturen, ben benieuwd hoe men hier mee omgaat....
En nee ga niet vragen om een boete te geven, maar een simpele waarschuwing werkt(hopelijk...)
 
Is het eigenlijk mogelijk de SuC laadkabel te verlengen, bijvoorbeeld met een tussenstuk en de type2 laadkabel die je toch al bij je hebt?

Als een SuC laadplek dan ge-ICE-d is, zou ik er geen moeite mee hebben de Tesla ervoor te zetten en met de verlengde kabel te laden.
 
Is het eigenlijk mogelijk de SuC laadkabel te verlengen, bijvoorbeeld met een tussenstuk en de type2 laadkabel die je toch al bij je hebt?

Als een SuC laadplek dan ge-ICE-d is, zou ik er geen moeite mee hebben de Tesla ervoor te zetten en met de verlengde kabel te laden.

Suc kabels zijn niet verlengbaar.
Overigens is wraak nooit zo vruchtbaar. Of het moet voor de lakhersteller zijn.
 
Is het eigenlijk mogelijk de SuC laadkabel te verlengen, bijvoorbeeld met een tussenstuk en de type2 laadkabel die je toch al bij je hebt?

Als een SuC laadplek dan ge-ICE-d is, zou ik er geen moeite mee hebben de Tesla ervoor te zetten en met de verlengde kabel te laden.
Bij de laadpunten zoals bij vdV Zwolle (neus eerst) heb je geen verlengstuk nodig. Daar kun je met wat creatief parkeren/blokkeren nog een heel eind komen. Nooit nodig gehad, hoor.
Verlengen is gelukkig technisch niet mogelijk en gegeven de stroomsterkte ook geen goed idee.
 
  • Like
Reactions: FVO
Gewoon massaal een klacht indienen bij zowel Tesla als VdV.... Wie weet komt met dan in actie.
Bij mij in de straat staat een publieke laadpaal waar elke avond dezelfde ICE geparkeerd staat(Peugeot 307cc).
Ga de wijkagent een bericht sturen, ben benieuwd hoe men hier mee omgaat....
En nee ga niet vragen om een boete te geven, maar een simpele waarschuwing werkt(hopelijk...)
Klein makkelijk te verwijderen stickertje met relevante tekst en uitleg op de voorruit. Helpt het niet, dan een kleine moeilijk te verwijderen sticker. Helpt het nog niet, dan een makkelijk te verwijderen joekel. Werkt dat niet, dan een enorm lastig te verwijderen joekel.
Wel een camera op je tesla gericht houden ivm claimen krasschade...:confused::eek:
 
  • Like
Reactions: GIO1974
Probleem met SuC's en overigens ook normale laadpalen bij VdV is dat ze vaak dicht bij de ingang van het hotel staan. Van het weekend ook in Groningen, vier laadpalen bezet door vier Foutlanders met allemaal een groen lampje, dus niet (meer) aan het laden. Toen ik later die avond terug kwam stonden ze er nog. Als die laadpalen op de uithoek van het parkeerterrein hadden gestaan durf ik te wedden dat ze er niet hadden gestaan.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Probleem met SuC's en overigens ook normale laadpalen bij VdV is dat ze vaak dicht bij de ingang van het hotel staan. Van het weekend ook in Groningen, vier laadpalen bezet door vier Foutlanders met allemaal een groen lampje, dus niet (meer) aan het laden. Toen ik later die avond terug kwam stonden ze er nog. Als die laadpalen op de uithoek van het parkeerterrein hadden gestaan durf ik te wedden dat ze er niet hadden gestaan.
Ja vreselijk, ik zie ze soms staan niet eens aan de kabel naar wel op een ev plaats...