Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Blijft natuurlijk de vraag wat je zelf bij de Supercharger Hoorn te zoeken hebt.
De afstand van Zwaag naar Supercharger Hoorn is .... 3,6 km ......:(

Wim, wellicht is het handig om eerst navraag te doen zonder vooraf conclusies te trekken.
Net als gisteren zal ik straks ook nog even snel bij de SuC in hoorn MOETEN laden.
Vandaag met een overvolle accu naar Limburg gereden. Nu met nog zo’n 10% aan de lader ff snel wat laden. Dan SuC Breukelen en dan wederom de SuC in Hoorn. Waarom? Omdat ik daarna (vanmiddag) gelijk weer verder moet. Thuis laden is dan geen optie.

Rest my case.
 
Ik heb die vraag gesteld in SeC Gent toen ik de model 3 nog eens ging bekijken. Naar hun zeggen zou de model 3 aan de gewone type 2 SuC kunnen laden.
USER=9773]@Xfrank[/USER] je bent doorgaans goed geïnformeerd maar deze keer is je bron volgens mij incorrect. Ook Teslabjörn is hierin gedoken en heeft ..dacht ik.. ontdekt dat DC-chargen met een M3 alleen met CCS mogelijk is (daarom komt er ook geen Chademo-adapter-mogelijkheid) Type 2 van de M3 accepteert dan alleen nog AC en dan ook niet meer dan 16,5 kW
(Multilple) EDIT (s)
Tabelletje op 8":49 in (bij 11 minuten geeft hij expliciet aan dat het aansluiten van de Type 2 geen lading zal geven)
In Zevenaar (en volgens mij noch ergens anders) zijn de SuC's nog niet geretrofit naar CCS
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Even later parkeerde er nog een aardige mevrouw, not, die vond dat er nog genoeg laadpunten voor tesla's beschikbaar waren (2) en dus gewoon haar auto er neer kon trappen. Erg sociaal.

Was er een uurtje eerder gisteravond, ook een aardige (not) ice meneer aangesproken. Die vroeg zich af waar ik me druk om maakte ik had toch een plekje.. Dat er nog maar 3 over waren vond hij genoeg,... Met zulke aso's kun je borden zetten en vakken markeren tot je een ons weegt.
 
Was er een uurtje eerder gisteravond, ook een aardige (not) ice meneer aangesproken. Die vroeg zich af waar ik me druk om maakte ik had toch een plekje.. Dat er nog maar 3 over waren vond hij genoeg,... Met zulke aso's kun je borden zetten en vakken markeren tot je een ons weegt.
Van der Valk (en andere beheerders SuC) zouden aangesproken moeten worden op duidelijke parkeerverboden en wegsleepregelingen. Het zijn géén parkeer, maar laadplekken. Er is blijkbaar een slag mensen dat moet voelen, omdat ze opzettelijk laadplekken blokkeren, mogelijk omdat ze jaloers zijn.
Als Van der Valk c.s. dat niet willen is alleen afsluiten van het gedeelte met laadplekken een optie. Bijvoorbeeld vrije uitrit met BEV, € 50 uitrijkosten met ICE.
Ik denk dat dit onvermijdelijk is als de Models 3 komen.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Die "aardige" mevrouw reed wel in een Foutlander hè, die mag daar toch gewoon parkeren? :p

Daar staat als ik goed zie zo'n bord:
parkeren_elektrische_auto.jpg

Wat betekent dat het een parkeerplaats is voor stekkerauto's. Jawel, een parkeerplaats... Ik dacht dat het een Belgenmop was dat je dan niet eens hoeft te laden, maar het schijnt ook in NL zo te zijn... (behoudens specifiek onderbord)

Dus die aardige dame heeft verdorie nog het recht aan haar zijde :mad:
 
  • Like
Reactions: Arthur80
Daar staat als ik goed zie zo'n bord:
parkeren_elektrische_auto.jpg

Wat betekent dat het een parkeerplaats is voor stekkerauto's. Jawel, een parkeerplaats... Ik dacht dat het een Belgenmop was dat je dan niet eens hoeft te laden, maar het schijnt ook in NL zo te zijn... (behoudens specifiek onderbord)

Dus die aardige dame heeft verdorie nog het recht aan haar zijde :mad:
Dit bord staat er niet. Gelukkig. Wegsleepregeling lijkt mij top
 
Het "bordenissue" is hier al heel wat keren genoemd. En de meesten zijn het er wel over eens dat een parkeerverbodsbord met eronder een uitsluiting voor elektrische voertuigen die aan het laden zijn, de beste keuze is. Zodra er een grote blauwe P staat is de gemiddelde ICE-bestuurder al snel geneigd zijn milieuvervuiler aldaar te parkeren... :(
En een grote blauwe P hoort er ook niet te staan uiteraard... ik heb ook nog nooit zo'n grote blauwe P gezien bij een benzinepomp o_O
 
Het "bordenissue" is hier al heel wat keren genoemd. En de meesten zijn het er wel over eens dat een parkeerverbodsbord met eronder een uitsluiting voor elektrische voertuigen die aan het laden zijn, de beste keuze is. Zodra er een grote blauwe P staat is de gemiddelde ICE-bestuurder al snel geneigd zijn milieuvervuiler aldaar te parkeren... :(
En een grote blauwe P hoort er ook niet te staan uiteraard... ik heb ook nog nooit zo'n grote blauwe P gezien bij een benzinepomp o_O
Als we die P's of 'parkeerplaats' nou eens standaard gaan afplakken?
Eventueel er een L of 'laadplaats' van maken.
Rol duct tape en een zwarte stift (alleen op de tape!) mee...
 
Was er een uurtje eerder gisteravond, ook een aardige (not) ice meneer aangesproken. Die vroeg zich af waar ik me druk om maakte ik had toch een plekje.. Dat er nog maar 3 over waren vond hij genoeg,... Met zulke aso's kun je borden zetten en vakken markeren tot je een ons weegt.
Hadden die “aardige (not) mevrouw” en dito “meneer” toevallig een afspraakje?;)
 
Dan nog. Juridisch onhaalbaar, want het is niet opgenomen in de wet. Check maar eens wat er in Breda gebeurde toen herhaald auto's werden weggesleept van een parkeerplaats.

Wegslepen kan en mag alleen als er verkeersgevaarlijk is geparkeerd (met als genoemde uitzondering de invalidenparkeerplaats (terecht)). Wat denk je dat de grondslag zal zijn om iemand weg te slepen van een laadplaats (en vergeet niet die grote P die er bij staat!)