Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Nu was ik laatst bij SUC Gouda, maar dat loopt nog niet helemaal lekker.
Van de 8 plekken stond er welgeteld op 1 plek 1 Tesla te laden en op de overige 7 plekken stonden ICE auto's.
Wel handig dan weer dat de laders zo staan dat je dan alsnog kan laden op de rijbaan.
 

Attachments

  • SUC_ICEd.jpg
    SUC_ICEd.jpg
    351.2 KB · Views: 88
Kan Tesla ze niet weg laten slepen? Of mag dat alleen als er borden van wegsleepregeling staan?

Dat is lastig:
- Tesla zal initieel de kosten moeten dragen en die verhalen op de eigenaar. Maar hoe doe je dat met alleen een Kenteken? Wat als de eigenaar zich niet meld, wat doe je dan met de auto? Je houdt wel andermans eigendom vast.
- Tesla is (vziw) niet eigenaar van de parkeerplek, ik denk dan dat het niet aan Tesla is om weg te slepen.
- Er is (vziw) geen cq. onduidelijke bebording. Die in Engels opgestelde rode Tesla bordjes hebben naar mijn idee juridisch geen enkele betekenis. Dat maakt het geheel wat dubieus

In de basis is het zo dat een stuk weg/parkeerplek/terrein dat gewoon te bereiken is via de openbare weg valt onder openbare weg. Daar gelden dan ook de openbare verkeersregels. Dat betekent dan ook dat je op een parkeerplek mag parkeren. Een blauw bord met 'alleen opladen elektrische voertuigen' zou een oplossing kunnen voor het juridische stukje, maar daarmee los je het foutparkeren (het overtreden) nog niet direct op. Dan zou je een agent/BOA zo ver moeten krijgen om het parkeerverbod te handhaven middels boetes.

Het is veel makkelijker en beter om het terrein ontoegangkelijk te maken door bv. een slagboom te plaatsen dan af en aan te gaan rijden met sleepauto's.
 
Duidelijke toelichting! Misschien is wegslepen dan inderdaad niet de beste oplossing :)

Idee; de parkeerplaats rood / wit maken oid zodat het overduidelijk is dat het geen standaard parkeerplaats is. Net zoals ze dat soms blauw met invalide parkeerplekken doen.

Het is wel mega vervelend als je net wil opladen en onderweg 11 van 12 beschikbaar ziet staan en je niemand kan vinden van wie de auto is.
 
Het is wel mega vervelend als je net wil opladen en onderweg 11 van 12 beschikbaar ziet staan en je niemand kan vinden van wie de auto is.

Wat ik niet begrijp van de superchargers is dat ze er nooit een sensor in hebben gemaakt dat dit tegen gaat. In parkeer garages zie je ook heel vaak een sensor hangen welke een rode of groene led laat zien bij een volle of vrije plek. Een sensor in een supercharger zou dit probleem ook oplossen. Immers maakt een aangesloten laadkabel niet het verschil tussen bezet of vrij.

Daarnaast zou Tesla het ook gewoon simpel kunnen oplossen om op bekende ICE locaties automatische klaphekjes te plaatsen.
66db781d-e65a-4dc3-bb4c-01c09dc1d7dc.jpg
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Wat ik niet begrijp van de superchargers is dat ze er nooit een sensor in hebben gemaakt dat dit tegen gaat. In parkeer garages zie je ook heel vaak een sensor hangen welke een rode of groene led laat zien bij een volle of vrije plek. Een sensor in een supercharger zou dit probleem ook oplossen. Immers maakt een aangesloten laadkabel niet het verschil tussen bezet of vrij.

Daarnaast zou Tesla het ook gewoon simpel kunnen oplossen om op bekende ICE locaties automatische klaphekjes te plaatsen.
66db781d-e65a-4dc3-bb4c-01c09dc1d7dc.jpg

Zoals ze dat doen in China! :) I like.

Tesla China Adds Extra Security To Prevent Parking In EV Charging Spaces | CleanTechnica
 
We hebben de M3 AWD LR nu een maand. Superchargen hoort een beetje bij Tesla, maar ...... op die ene keer in Breukelen op dag 1, en alleen om het te ervaren, hebben we nooit een supercharger nodig gehad. Tjeetje, nu moet ik roadtrips gaan doen om een beetje dat Tesla gevoel te ervaren
Range Anxiety is een gevaarlijk monster voor acceptatie elektrisch rijden, maar in het geval van Tesla niet meer dan een schattig marmotje. Toch maar de M3 SR bestellen?
 
Gewoon doen. Met een Tesla is range anxiety echt niet nodig. Als je het adres invult in de navigatie en de auto zegt dat je er komt, dan kom je er.
Precies! Wij zijn vorige week probleemloos naar Kopenhagen en terug geweest met een X60. Range op snelweg ongeveer 200km, maar met het SuC-netwerk rijdt dat nauwelijks anders dan met een MS75 die een range van ongeveer 350km op de snelweg heeft!
 
  • Like
Reactions: GIO1974
Vanmorgen even met de loaner die ik gister meekreeg even in Apeldoorn aan het bijladen.
Kennelijk was The Nippon Mixed Canon Nikon Photo Enthusiasts, Tokyo dept. Hiervan ook op de hoogte :)

Ik denk dat er een paar mooie wide angle shots zijn gemaakt. Hopelijk hebben ze nog voldoende rolletjes bij zich voor hun dagje vandaag op de Keukenhof, Zaanse Schans, Volendam, Marken, Anne Frankhuis, Rijksmuseum, om morgenochtend vroeg door te gaan richting Antwerpen ;)

Gelukkig hebben we de foto’s nog :)
ABB05AE3-0506-4EB5-ABCD-37FAD73B5DCA.jpeg
46C164A1-8F37-4EE2-8266-829B488F1F24.jpeg