Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
De type 2 stekkers aan die stalls hebben een extra nokje, die past niet in een standaard type2 socket.

In de auto's zat die uitsparing op de ground pin er altijd al op maar voor over ik kan zien was het nokje op de type-2 stekker van de stall 'vroeger' niet standaard. Is het niet zo dat dat nokje retrofitted is toen de CCS kabel is toegevoegd?

Hoe dan ook, deze eGolf staat bij een combined stall, dus daar zit op de type-2 inderdaad dat nokje in de stall connector. Fake foto?
 
Vandaag met mijn 75D geladen op 110kW in Leiderdorp, het lukte 2 keer niet in Badhoevedorp, bleef daar onder de 90kW hangen. (en ja, juiste temperatuur en state of charge..)
Maar ik ben nooit boven de 96kW gekomen en ik heb ook niet zo'n special 400V pack.
Dus de update naar 12.1 heeft dit dan toch blijkbaar unlocked, super!

Ben wel benieuwd of er nog iets bijkomt als de SuC's naar de 150kW gaan, op het Tesla scherm staan ze vooralsnog allemaal als 120kW max. Blijven volgen en Testen.
 
Hoe dan ook, deze eGolf staat bij een combined stall, dus daar zit op de type-2 inderdaad dat nokje in de stall connector. Fake foto?

Fake zeker niet. Ben namelijk gisteren in Zaltbommel terug gereden omdat ik eerst dacht dat er een ICE stond maar toen zag in tijdens het langsrijden ineens dat er een stekker uit de stall in de e-golf zat. Heeft er trouwens ook een tijdje gestaan.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and Radd
Niet zo blij dat er straks geen 'legacy' type 2 only stalls zijn want ik heb nog geen enkele keer vol vermogen kunnen laden op een combi stall.

Ik stond net na middernacht in Den Bosch, kreeg daar gewoon 118kW in m'n auto gedruppelt voor het kwartiertje dat ik er was (MX 100D / maart 2018 geproduceerd). Den Bosch heeft gewoon een combi-stall (ik stond aan 1A). Wel 90 minuten gereden op de heenweg, daarna 6 uur m'n auto laten rusten in de parkeergarage P5 Hoog Catharijne (alle laadpalen waren daar bezet btw: that's a first) en daar is het altijd lekker aangenaam qua temperatuur. Op terugweg nog eerst 50 min gereden en toen bij Den Bosch even bijgeladen.

Is het Fletcher hotel in Den Bosch snachts niet toegankelijk voor bezoekers? Of had ik gewoon even aan moeten bellen? (Ik ben maar doorgelopen naar de Yellow Archers ernaast, voor mijn eigen sanitaire pit-stop).
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
BUNNIK POSTILLION SUPERCHARGER 1A en 1B DEFECT:

Ter info ... Superchargers 1A & 1B werken niet. Getest met model S en zojuist met M3. Tesla symbol licht weliswaar blauw op, maar laden ho maar. Auto geeft aan "klaar om te laden" maar doet verder niets meer. Heb het al doorgegeven aan Tesla, maar dacht laat ik het hier ook even melden. Ciao!
En nog steeds is dit het geval. Ook maar weer doorgegeven naar Roadside Assistance.
 
Mijn hemel, ik sta bij Zevenaar met mijn M3 nu op 1A, zes stalls bezet en 1B vrij. Batterij lekker warm na een rit van een uur en ORBW, aankomst SoC 10%. Ik begon op 90 kW maar het zakte bij 25% al... nu zit ik op 67 kW.

Ook andere stall geprobeerd en ik kom niet hoger dan dit.
 
Hm, foto ging niet goed mee. Poging twee...
 

Attachments

  • 69A1A4D9-01C0-44E4-9D99-D2E5C5DFE700.jpeg
    69A1A4D9-01C0-44E4-9D99-D2E5C5DFE700.jpeg
    304 KB · Views: 77
Ik wil nog begrijpen dat de stall gewoon niet hoger wil omdat m'n accu te koud is of omdat er een of meer rectifiers kapot zijn en daarom niet boven de 60 kW of iets dergelijks uit komt. Maar hij begint laag, loopt langzaam op en begint rond de 30%+ weer af te kappen.
 
Wat een onzin discussie is dat toch altijd.
Koop gewoon je stroom in bij een groene leverancier. Elke kWh fossiel die je uit de markt drukt is er een.
Zoals Kees hierboven zegt is nog maar 17% electriciteit in NL duurzaam en zelfs dat cijfer is al erg geflatteerd.
Ja die storage is belangrijk. Lossen we gaandeweg echt wel op.

Helaas komt groene stroom in verschillende gradaties...

- Je kiest groene stroom en de leverancier doet hier niets aan. Om jouw stroom "groen" te mogen labelen, kopen ze de CO2 afstoot met certificaten af.
- Je kiest groene stroom en de leverancier koopt zo veel mogelijk groene stroom in. Echter dit kan ook op momenten van overschotten in het buitenland. Dus op een moment dat er veel zon is, worden overschotten uit Duitsland opgekocht tegen een habbekrats (daarom ene overschot) en actief verandert er weinig in Nerderland.
- Je kiest groene stroom en voor alle stroom bouwt of koopt de leverancier groene energie in, in Nederland. Dit helpt al een stuk meer!
- Je kiest groene stroom en voor alle stroom die je afneemt, zorgt de leverancier voo ieder willekeurig moment dat zij net zo veel groene stroom het net in pompen als er verbruikt wordt. Dit is helaas nog onmogelijk op dit moment.

Voor dat laatste zou ik vanuit de overheid graag een stimulans zien vanuit de overheid. De laatste optie kan niemand leveren op dit moment, maar is de enige manier om echt los te komen van fossiele brandstoffen!
 
Er zijn diverse SuC's in Duitsland met maar een beperkt aantal plaatsen waar er geen pairing is. Je ziet dan b.v. 1a, 2a, 3a, 4a, 5, an 6a en geen enkele b.

Ik vermoed dat zodra we de firmware update krijgen om met 145kW te kunnen laden bij V2 SuC's pair stalling langzaam gaat verdwijnen want pairing kan simpelweg niet met 145kW V2.

V3 heeft ook geen pairing maar ik vermoed dat V3 eerst op de echte grote belangrijke doorstroom wegen komt en dat het nog jaren gaat duren voor V3 bijna overal is.

Is V3 zoveel duurder dan?
Ik had eigenlijk wel verwacht dat alle nieuwe superchargers V3 zouden worden. Maar dat is dus niet het geval?