Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Niet zo relevant in dit draadje, maar vorig jaar ofzo was het tarief voor hoge voertuigen echt duur, en van normale voertuigen aanvaardbaar. Dus wij met de MX gereserveerd voor een normaal voertuig, en dan bij aankomst gevraagd of we konden aansluiten bij de hoge voertuigen. Geen probleem, doe maar, voor dure/exclusieve wagens maken ze uitzonderingen sinds een Ferrari rondrit blijkbaar een hoop velgen had beschadigd met de smallere randen in de treinstellen voor normale voertuigen. Ik denk niet dat ze aan de balie beseffen dat ze de treinstellen voor grote voertuigen duurder verkopen. :p
 
geldt dat versnelde laden ook voor een MX90D uit okt 2017?

Ja en nee,...de 90D is de "slechste" accu in de range van batterijen bij Tesla. Na 10.000 kWh laden wordt de maximum snelheid gelimiteerd naar 90-95 kW en that's it....zelf ook last van en is dus een error by design...dus als je nog niet veel hebt geladen dan zal hij wel wat sneller zijn, maar daarna is het afgelopen vanwege de limitatie.

Andere accu's gaan wel sneller profiteren hiervan, alhoewel het meestal maar +/- 2 minuten is per sessie. Zie link hieronder

Faster Tesla Supercharging - How does it actually perform?
 
  • Informative
Reactions: Odie
Ja en nee,...de 90D is de "slechste" accu in de range van batterijen bij Tesla. Na 10.000 kWh laden wordt de maximum snelheid gelimiteerd naar 90-95 kW en that's it....zelf ook last van en is dus een error by design...dus als je nog niet veel hebt geladen dan zal hij wel wat sneller zijn, maar daarna is het afgelopen vanwege de limitatie.

WTF? Zo dat is mooi kut.. wist niet eens dat dit een beperking is van de 90D..wat een slecht verhaal.

Eh 10.000 kWh - hoe kan je zien hoeveel je tot nu toe geladen hebt? Gelukkig voor mij een gegandeerde restwaarde maar toch denk ik niet dat de 90D het dan zo goed zal doen als 2e hands..
 
Kanttekening: een harde regel over hoeveel er d/c (chademo of supercharger) geladen moet worden voordat de maximale capaciteit tot <100kW wordt teruggeschroefd tot 98kW is er niet, we weten niet hoe tesla dat heeft ingeregeld. Je merkt het vanzelf.

Na terugschroeven heb je maar een paar minuten extra laadtijd bij een supercharger, dat is alles.

De degradatie: die is wat meer, lijkt het, en loopt al snel richting het 85 pack. Dat is ook niet raar: De 85/90 packs bevatten exact dezelfde en hetzelfde aantal batterijen. de 85ers doen het na vier jaar nog uitstekend, weet ik.
 
...De 85ers doen het na vier jaar nog uitstekend, weet ik.
Toch zitten er ook 85's even in een dipje, zoals ik. Na ruim vijfeneenhalf jaar.
Sudden Loss Of Range With 2019.16.x Software
100% actieradius was volgens mij ergens in de buurt van de 360 km. Totdat ik gisteren zag dat het nog niet eens 330 meer was. Laadsnelheid aan de SuC is nog wel op-en-top, max 118 kW en zelfs wat minder snel dalende curve dan vroeger.
Huidige versie is 2019.16.2 ; er staat wel een nieuwere klaar, maar door de 12V foutmelding installeert die niet. Volgende week woensdag komt Mobile Service dat fixen en kunnen we weer updaten. Never a dull moment.
 
  • Informative
Reactions: michelh
Toch zitten er ook 85's even in een dipje, zoals ik. Na ruim vijfeneenhalf jaar.
Sudden Loss Of Range With 2019.16.x Software
100% actieradius was volgens mij ergens in de buurt van de 360 km. Totdat ik gisteren zag dat het nog niet eens 330 meer was. Laadsnelheid aan de SuC is nog wel op-en-top, max 118 kW en zelfs wat minder snel dalende curve dan vroeger.
Huidige versie is 2019.16.2 ; er staat wel een nieuwere klaar, maar door de 12V foutmelding installeert die niet. Volgende week woensdag komt Mobile Service dat fixen en kunnen we weer updaten. Never a dull moment.

Toch raar: ik heb ook 16.2, die gaf voor mijn 85D geen wezenlijk verschil: 90% is 370.
Maar ik weet dat ik 180wH per km moet rijden om dat te halen. Dat is al jaren zo.
 
Toch raar: ik heb ook 16.2, die gaf voor mijn 85D geen wezenlijk verschil: 90% is 370.
Maar ik weet dat ik 180wH per km moet rijden om dat te halen. Dat is al jaren zo.
Er is iets aangepast (bewust of bugje) in de berekening van de maximale SoC, denk ik. Dat merk je blijkbaar pas wanneer je tot 100% probeert te laden, zoals ik gisteren deed. Feitelijk was het 325 km bij 99% wat ik zag. Mijn P85+ rekent overigens met exact 200 Wh/km.
 
Weet iemand al of er in Naarden nog wat gebeurd?

Op dit moment in naarden..

20190620_212406.jpg
 
  • Informative
Reactions: RobPet
Er is iets aangepast (bewust of bugje) in de berekening van de maximale SoC, denk ik. Dat merk je blijkbaar pas wanneer je tot 100% probeert te laden, zoals ik gisteren deed. Feitelijk was het 325 km bij 99% wat ik zag. Mijn P85+ rekent overigens met exact 200 Wh/km.

Exact, en ik heb moeite om onder de 240 Wh/km te blijven met de P85+ dus de weergegeven KM zijn niet realistisch. Maar ik heb nog 332 bij 90%, dus bedoel je 90% Paul i.p.v. 99%?
 
Exact, en ik heb moeite om onder de 240 Wh/km te blijven met de P85+ dus de weergegeven KM zijn niet realistisch. Maar ik heb nog 332 bij 90%, dus bedoel je 90% Paul i.p.v. 99%?
Nee, ik las echt af bij 99%. Had wat tijd over aan de SuC vanwege een langdurige stroomstoring thuis, dus dacht maar eens een volle lading te nemen. Ongerust vanwege de berichten die ik over verminderde capaciteit las.
 
Nee, ik las echt af bij 99%. Had wat tijd over aan de SuC vanwege een langdurige stroomstoring thuis, dus dacht maar eens een volle lading te nemen. Ongerust vanwege de berichten die ik over verminderde capaciteit las.
Aha, ik lees het nu pas goed bij je eerdere posting. Ik heb 2019.20.1 en zal zo eens naar 100 laden. Ik haalde 19 mei nog 372 en dacht dat ik toen nog in de .16 zat.