Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Wel niet in Benelux nieuws maar toch opvallend dat tesla in Duitsland hoog in de hufterlijst staat wat betreft zware overtredingen
IMG_0007.jpeg
 
  • Like
Reactions: T-Rob
Wel niet in Benelux nieuws maar toch opvallend dat tesla in Duitsland hoog in de hufterlijst staat wat betreft zware overtredingen
View attachment 932714
IK vind de hufterlijst naam een beetje overdreven. Ik had/heb ook punten gespaard in Flensburg. (ik weet niet zeker of ze allemaal al weer vergeten zijn) Allemaal op meerbaans snelwegen waar er plotseling een snelheids beperking is. Met 20 km/uur te hard spaar je al voor een fiets.
 
Hoe ver denk je te komen met een auto die je altijd en overal op afstand kunt volgen en aansturen?
Je zou verschieten. Ooit gehoord van de kooi van Faraday? Signaalblokkers? Rechterspiegel demonteren en de antenne is weg.
 
Ik vind het ook een heel eerlijk vergelijk, hij benoemt keurig alle voor- en nadelen van elke auto.
Ik vond zijn opmerkingen over de zit in de auto nergens op slaan. Hij wilde liever de zitting nog lager afstellen, terwijl hij volgens mij niet enorm lang is. Het is een ander type auto dan een model 3 met dito zit, maar heb nog niemand gehoord die vond dat de stoelen niet laag genoeg konden. Zelfs met mijn 2 meter lengte heb ik de stoelen niet op de laagste stand staan en waardeer juist de zithouding ten opzichte van mijn vorige model s.
 
Ik vond zijn opmerkingen over de zit in de auto nergens op slaan. Hij wilde liever de zitting nog lager afstellen, terwijl hij volgens mij niet enorm lang is. Het is een ander type auto dan een model 3 met dito zit, maar heb nog niemand gehoord die vond dat de stoelen niet laag genoeg konden. Zelfs met mijn 2 meter lengte heb ik de stoelen niet op de laagste stand staan en waardeer juist de zithouding ten opzichte van mijn vorige model s.
Ik denk dat het een combinatie is van de lage voorruit en de hogere zit. Ik weet nog dat ik de stoel ook wat lager wilde zetten tijdens de eerste proefrit en dat dit niet lukte, dus dan hoor je het nu dus voor het eerst van iemand.
 
Ik denk dat het een combinatie is van de lage voorruit en de hogere zit. Ik weet nog dat ik de stoel ook wat lager wilde zetten tijdens de eerste proefrit en dat dit niet lukte, dus dan hoor je het nu dus voor het eerst van iemand.
Vooruit, dan is dit nu de 2e keer. Maar blijft voor mij een vreemde gedacht. Je past de stoel aan opdat je een goede zitpositie hebt. En als je de model 3 gewend bent kan ik me nog voorstellen dat je uit gewoonte deze wat lager instelt. Maar juist bij een meer MPV achtig voertuig, met fors meer hoofdruimte, kies je voor een stoel positie waarbij je wat hoger zit. Ook het stuur stel je daarna vervolgens wat hoger in.
 
Vooruit, dan is dit nu de 2e keer. Maar blijft voor mij een vreemde gedacht. Je past de stoel aan opdat je een goede zitpositie hebt. En als je de model 3 gewend bent kan ik me nog voorstellen dat je uit gewoonte deze wat lager instelt. Maar juist bij een meer MPV achtig voertuig, met fors meer hoofdruimte, kies je voor een stoel positie waarbij je wat hoger zit. Ook het stuur stel je daarna vervolgens wat hoger in.
Als ex Land Rover Driving instructeur weet ik dat de zitpositie afhankelijk is van het type persoon. De Disco 3/4 en de Range Rover sport komen technisch en qua maatvoering redelijk overeen. Toch gaat iemand die een RR sport komt meer in de auto liggen dan diegene die in die tijd een Disco 3/4 kocht.
 
  • Like
Reactions: T-Rob
Ik vond zijn opmerkingen over de zit in de auto nergens op slaan. Hij wilde liever de zitting nog lager afstellen, terwijl hij volgens mij niet enorm lang is. Het is een ander type auto dan een model 3 met dito zit, maar heb nog niemand gehoord die vond dat de stoelen niet laag genoeg konden. Zelfs met mijn 2 meter lengte heb ik de stoelen niet op de laagste stand staan en waardeer juist de zithouding ten opzichte van mijn vorige model s.
Ik snap hem op zich wel, al is het denk ik vooral de hoek tov pedalen. 1 van de nadelen van de Y tov. S die ik zelf ervaar is precies dit, de zithouding. Mijn benen zitten lang niet zo lekker in de Y, meer in een hoek. Daardoor wat druk punten in de benen die ik in de S niet had. In de S waren ze meer gestrekt. Een collega die ook uit een S komt had precies hetzelfde. Ben zelf 1,90.

Overigens met langere ritten gelukkig geen last van, net terug uit Denemarken.