Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Redelijk duidelijk, me dunkt.
tesla-model-3-vs-luxury-sedans-chart.png
 
Om nog een sensatie te bespreken:
Privacy settings :eek:

Het is mij ontzettend vaag hoe de BMW i3 (3de plaats) milieuvriendelijk zou zijn dan de Model SR+ (9de plaats)?

Verbruik i3: 17,9 kWh / 100 km vs M3 19.5 kwh/ 100km volgends de ADAC.

terwijl de EV database het volgende zegt:
EV Database :rolleyes:

Naast het verbruik tijdens het rijden is er ook de ecologische impact van de productie van het voertuig. De i3 heeft een kleine accu, en is ten dele uit gerecycleerde materialen geproduceerd .
 
Naast het verbruik tijdens het rijden is er ook de ecologische impact van de productie van het voertuig. De i3 heeft een kleine accu, en is ten dele uit gerecycleerde materialen geproduceerd .
Als dat de achterliggende verklaring is, dan begrijp ik de uitkomst. Zoals ik het artikel las is het verbruik van de i3 zuiniger. Dat is incorrect als je de EV database erop naslaat.
 
Om nog een sensatie te bespreken:
Privacy settings :eek:

Het is mij ontzettend vaag hoe de BMW i3 (3de plaats) milieuvriendelijk zou zijn dan de Model SR+ (9de plaats)?

Verbruik i3: 17,9 kWh / 100 km vs M3 19.5 kwh/ 100km volgends de ADAC.

terwijl de EV database het volgende zegt:
EV Database :rolleyes:

Ligt het aan mij, of is hier wederom alleen met well to wheel gerekend bij de BEV en bij al het fossiele het grootste deel van de uitstoot dus wederom niet meegenomen?
 
  • Like
Reactions: horta