Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb 'm gisteren weggezet met 92% en de laadlimiet op 80% gezet en nu zakt ie wel braaf, momenteel aan 87%. Ik heb ook een tijdje in februari 'm ingesteld om elke ochtend tot 100% te laden omdat ik direct erna een rit had, en dat kan de BMS ook wat van slag hebben gebracht, of effectief een slechter effect op de batterij hebben gehad.
 
Ik heb 'm gisteren weggezet met 92% en de laadlimiet op 80% gezet en nu zakt ie wel braaf, momenteel aan 87%. Ik heb ook een tijdje in februari 'm ingesteld om elke ochtend tot 100% te laden omdat ik direct erna een rit had, en dat kan de BMS ook wat van slag hebben gebracht, of effectief een slechter effect op de batterij hebben gehad.

Ik ben sinds 2 mnd tot 70% gaan laden ipv 90%.
In die 2 mnd is het aantal km's opgelopen van 260km bij 70% naar 265km bij 70%.
Of ik ook werkelijk meer kan rijden is de vraag want ik rij dagelijks maar ca. 100km...

Ik laad daarbij eigenlijk nooit DC alleen maar thuis AC.
 
Tsja, ligt aan de vraagstelling en interpretatie van het onderzoek. Ik geloof best dat er een groep mensen is die problemen ervaart.

Maar stel dat ze gevraagd hebben of je wel eens een niet werkende laadpaal tegenkomt, dan is de kans redelijk aanwezig dat je ja zegt. Er wordt niet gevraagd hoe vaak of hoe lang geleden. Met deze antwoorden kan je opeens hele mooie conclusies trekken om je krantenartikel te vullen.

Ben het wel eens dat de eerste EV eigenaren meer problemen accepteren dan de nieuwe lichting. Dat heb je altijd met produkt curves. Innovators, early adopters, enz, enz.

4 van de 5 problemen met opladen, zowel thuis als onderweg? En dan nog beweren dat de Duitse markt niet veel afwijkt van de Nederlandse? Huh? Waarom zie of hoor ik nooit van die problemen, ken heel wat mensen met EV's?
 
  • Informative
Reactions: To3ornotto3?
Ik heb nooit in een Renault Zoe gereden maar als er 1 ding is waar ik mij aan irriteer in de Model 3 is het het windgeruis.
Dat was in de model S ook het geval, maar ik heb de rubbers schoongemaakt en ingespoten met siliconenspray. Daarnaast heb in de hoek van de rubbers het rubber wat gevuld waardoor dat die beter op het raam aansluit. Vanaf die tijd is het windgeruis een stuk minder. Zo goed als de Duitsers is het helaas nog niet :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Dim70
Ik merk geen verschil tussen geluidsniveau van Model 3 en die in Golf GTE, mijn vorige auto. Ik heb 18" Aero's, dat schijnt wel te helpen. Heb ook met een appje op de iPhone de geluidsniveaus gemeten, en daar bleek ook geen verschil uit. Natte vingerwerk, maar als het verschil groot was geweest had ik het wel kunnen vaststellen.

De GTE had geen krakend interieur. Denk dat het de rechter luidspreker voor is die bij bepaalde frequenties (of door muziek, of door bestrating) gaat trillen. Vreselijk irritant. Als de corona is overgewaaid, ga ik er werk van maken.
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Dat was in de model S ook het geval, maar ik heb de rubbers schoongemaakt en ingespoten met siliconenspray. Daarnaast heb in de hoek van de rubbers het rubber wat gevuld waardoor dat die beter op het raam aansluit. Vanaf die tijd is het windgeruis een stuk minder. Zo goed als de Duitsers is het helaas nog niet :rolleyes:

Herkenbaar, mijn 2015 MS tochtte ook als een cabriolet. Mijn 2018 MS is op dat gebied stukken beter. Niet op het niveau van de Duitse brands maar in ieder geval een stuk beter dan in mijn vorige MS.
 
Dat was in de model S ook het geval, maar ik heb de rubbers schoongemaakt en ingespoten met siliconenspray. Daarnaast heb in de hoek van de rubbers het rubber wat gevuld waardoor dat die beter op het raam aansluit. Vanaf die tijd is het windgeruis een stuk minder. Zo goed als de Duitsers is het helaas nog niet :rolleyes:
Windgeruis bij het driehoekje los je op door het raam af te stellen. Ik heb het idee dat de aansluiting van de voorruit met het dak ook windgeruis geeft. Heeft iemand daar een oplossing voor?
 
  • Informative
Reactions: Maurice1