Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Je kan echt wel pech hebben hoor.... (niet alleen met Tesla daarom)

Ik vind het al opmerkelijk dat ze een EV als taxi gebruiken. Ok voor het onderhoud maar je verliest toch serieus wat tijd op jaarbasis? Ik zie ze hier aan Orly ook altijd staan laden met de S...wss gecapped etc...je mist toch wel wat ritten...denk ik dan maar?
Eerlijk gezegd denk ik dat het meevalt. Ik loop dagelijks langs taxi-chauffeurs bij station Utrecht. Hoe lang de chauffeurs daar wel niet staan te wachten op een rit. Als ze op de staanplaatsen ook laders maken is het juist efficiënter dan tanken bij een tankstation.

De Schiphol taxi's hebben waarschijnlijk meer aanloop, maar ook daar zullen ze groot deel van de tijd in wachtmodus staan.
 
Je kan echt wel pech hebben hoor.... (niet alleen met Tesla daarom)

Ik vind het al opmerkelijk dat ze een EV als taxi gebruiken. Ok voor het onderhoud maar je verliest toch serieus wat tijd op jaarbasis? Ik zie ze hier aan Orly ook altijd staan laden met de S...wss gecapped etc...je mist toch wel wat ritten...denk ik dan maar?

46x is toch extreem.

Eerlijk is eerlijk, foutloos was de MS classic niet, maar het was ook zeker geen onbetrouwbare auto. Dus als iemand dan zo ontzettend vaak pech heeft, dan wil ik toch zeker niet de mogelijkheid openlaten dat er ook onvoorzichtig omgesprongen werd met de auto.
 
  • Funny
Reactions: Jobbeke
Eerlijk gezegd denk ik dat het meevalt. Ik loop dagelijks langs taxi-chauffeurs bij station Utrecht. Hoe lang de chauffeurs daar wel niet staan te wachten op een rit. Als ze op de staanplaatsen ook laders maken is het juist efficiënter dan tanken bij een tankstation.

De Schiphol taxi's hebben waarschijnlijk meer aanloop, maar ook daar zullen ze groot deel van de tijd in wachtmodus staan.

Valt misschien iets voor te zeggen hoewel dat ik het niet kan ischatten. Gemist is gemist hé. Als je er zo elke dag ééntje mist ...., eerlijk ik heb geen idee dus ....
 
Iedere 8695 km dus service. Valt wel mee, ik heb een Peugeot gehad waar ik ongelogen iedere week mee bij de garage stond gedurende 2 jaar. Dat was mijn laatste Peugeot. Ik reed 50-70 k km per jaar.

Had de garage tevens een benzinepomp voor je wekelijkse bezoek? :p
Ik zou diep ongelukkig worden als ik gemiddeld iedere 8695 km naar de garage moest.......
Ben dan ook reuze blij met de M3, slechts 1 bezoek bij Tesla sinds >50k (en dat was tijdens afhalen in Tilburg :))
 
Wie in 2014 een elektrische auto reed, was op zijn zachtst gezegd vooruitstrevend, dan kun je verwachten dat er meer problemen zullen komen dan met al langer bestaande modellen. De eerste auto's met turbo's, eerste auto's met hydropneumatische vering, de eerste auto's op gas, de eerste waterstofauto's, noem maar op hebben allemaal veel problemen, de meeste halen de 400.000km überhaupt niet eens. Verder zou ik graag de inkomsten en uitgaven van de chauffeurs willen zien over de afgelopen jaren en vergelijken met chauffeurs met andere auto's, zodat een reëel beeld gevormd kan worden over hun leed.
 
Edmunds plaatste deze week een film online met de $35000 Tesla model 3.


De Standard Range Tesla heeft hetzelfde batterypack als de Standard Range Plus, maar dat is software-matig beperkt (10% minder range). Zoals ook in enkele comments bij het Youtube filmpje wordt gesuggereerd, wil dat dan zeggen dat je die wagen wel zonder problemen tot 100% kan opladen (omdat 100% bij de Standard Range eigenlijk 90% van de Standard Range Plus is)?
Laadt deze wagen alle cellen dan op tot 90% of wordt 10% van het accupack niet opgeladen? Of wordt en een gedeelte van het accupack gewoon niet beschikbaar gemaakt (maar wel opgeladen)?
Je zou in ieder geval de range achteraf kunnen upgraden naar de range van een Standard Range Plus, het niet opladen van 10% van een accupack gaat die cellen volgens mij geen goed doen wanneer je nadien wilt upgraden...
 
...
Laadt deze wagen alle cellen dan op tot 90% of wordt 10% van het accupack niet opgeladen? Of wordt en een gedeelte van het accupack gewoon niet beschikbaar gemaakt (maar wel opgeladen)?...
Het Battery Management System (BMS) beperkt in dergelijke gevallen eenvoudigweg het maximale voltage tot waaraan alle cellen worden geladen. Reduceert dus inderdaad het verslijten van het hele accupakket bij maximaal laden.
 
Leuk artikel, maar volgens mij klopt er niets van.
Die Volvo V60 Recharge krijg ik voor geen mogelijkheid op €55.000. Dan is het nog de vraag of de andere prijzen kloppen.

En dan nog... Een compleet kale auto rijden ivm. alle extra gadgets dat je bij de M3 AWD al krijgt.

Bwaa, bij bijna alle andere merken mag je 10 tot 20% van de catalogusprijs aftrekken. Enkel bij Tesla (en Polestar) zit er geen korting in.
 
Wat denk je zelf?

Ter referentie, ik heb met mijn Model X meer dan 9013kWh geladen waarvan 7302kWh aan Tesla Superchargers, en dat ding tikt nog altijd 142kW aan aan de Supercharger.

Qua capaciteit zegt Teslafi dat ik tot 100000km nauwelijks capaciteitsverlies had. Pas recent is dat in mekaar gedoken maar ik vermoed dat dat ook aan mijn veranderende laadgewoonte ligt (met enkel nog AC laden) of aan een recente software update. Maar uit mijn rijervaringen (tot net voor de Corona maatregelen dagelijks +200km per dag) viel me niks op.

upload_2020-3-26_21-27-49.png
 
  • Helpful
Reactions: Primus
Qua capaciteit zegt Teslafi dat ik tot 100000km nauwelijks capaciteitsverlies had. Pas recent is dat in mekaar gedoken maar ik vermoed dat dat ook aan mijn veranderende laadgewoonte ligt (met enkel nog AC laden) of aan een recente software update. Maar uit mijn rijervaringen (tot net voor de Corona maatregelen dagelijks +200km per dag) viel me niks op.

View attachment 526102

Waarom zou aan AC laden voor capaciteitsverlies kunnen zorgen?
Is toch veel milder/gunstiger voor een accu dan een Supercharger? :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: horta