Waarom rijden we 2x meer schade bij EV rijden? Vooral de luxe segment draagt hieraan bij. Maar is de vergelijking wel fair? Want als je onderscheidt maakt in segmenten, dan ook bij de brandstof auto...
Privacy settings
Privacy settings
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Waarom rijden we 2x meer schade bij EV rijden? Vooral de luxe segment draagt hieraan bij. Maar is de vergelijking wel fair? Want als je onderscheidt maakt in segmenten, dan ook bij de brandstof auto...
Privacy settings
lies, damned lies, and statistics…..
Het magische woord is per kilometer. Nergens in deze posts staat het aantal schades per kilometer en enkel gerept over schades op aantallen auto's.
volgens het onderzoek hebben ev’s tweemaal zoveel schade. Uit onderzoek blijkt niet dat zij ook tweemaal zoveel km rijden.
sterker nog
“Hiernaast de CBS-grafiekover de gereden kilometers in 2015, uitgesplitst naar aandrijving. Auto’s op aardgas reden gemiddeld ruim 26.000 kilometer, diesels een goeie 23.000 en daarna volgen de plugins en de full-electrics met respectievelijk 17.400 en 16.300 kilometer per jaar.”
Nogal Wiebes dat elektrische auto’s meer kilometers maken
het zal inmiddels wel wat anders zijn, maar niet zodanig dat ev’s tweemaal zoveel km rijden.
En daarnaast een erg kleine sample size... Zoveel reden er nu ook weer niet van rond.In 2015 was er net de eerste generatie EV waar je normale afstanden mee kon rijden (de S85).
Inmiddels is dat anders en rijdt de ev 26.000km per jaar. Zie onderzoek eLaad en evrijders.
het zal inmiddels wel wat anders zijn, maar niet zodanig dat ev’s tweemaal zoveel km rijden.
Uit het artikel:
Waarom rijden we 2x meer schade bij EV rijden? Vooral de luxe segment draagt hieraan bij. Maar is de vergelijking wel fair? Want als je onderscheidt maakt in segmenten, dan ook bij de brandstof auto...
Privacy settings
En uit tientallen andere artikels:
Elektroauto: Daimler arbeitet künftig nicht mehr mit Tesla zusammen
Doe eens aan fact checking voor je hier eender wat begint te roepen.
Je geeft welgeteld 1 artikel waarin staat dat Daimler de samenwerking beëindigd. Daar staat geen reden in, het artikel sluit helemaal niet dat er wordt gestopt omdat EM niet meer wil leveren.
Bovendien verkondigde ik niet dat EM stopte, maar Tweakers. Ik denk dat die hun fact checking beter op orde hebben dan jij of ik.
Don't shoot the messenger, weet je wel. Matig je toon een beetje.
Dan toch weer een schadegeval
Tesla ramt gevel in Wijchen, veel schade maar geen gewonden
De auto begon plots hard te rijden....
maar als je dan dit verhaal leest:
Dure fles whisky gestolen bij slijterij
lijkt alles duidelijk te worden (is een grapje...)
Quote:
"
De vrouw gaf aan dat de auto opeens hard begon te rijden.
"
Misschien dat veel Tesla rijders niet gewend zijn om in een automaat te rijden?