Nee je kan de ruitenwisser op automatisch zetten. Als het zo hard regent, dan is die stand zeker gewenst.Kan je daarmee het interval of de snelheid aanpassen?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee je kan de ruitenwisser op automatisch zetten. Als het zo hard regent, dan is die stand zeker gewenst.Kan je daarmee het interval of de snelheid aanpassen?
In een eerdere versie van de Tesla software (voor de Model S) zaten de knoppen bovenin. Daarmee kon je de hand op het dashboard plaatsen en de knop eenvoudig vinden en indrukken zonder de weg uit het oog te verliezen. Dat ze knoppen naar onderen gebracht hebben vind ik wat betreft veiligheid een misstap.Helemaal eens. Stuk teveel design in de Tesla.
Tactile feedback rules.
Ooit dacht ik dat het cool was om met 1 appje op mijn iPhone tv, stereo etc allemaal te kunnen bedienen. Na veel gepruts weer weggegooid en weer een ouderwetse afstansbediening in gebruik genomen.
Ruitenwissers is een kritische functie op het moment datje in een zeer hevige bui terecht komt, die moet je op de tast kunnen bedienen. Regensensor of niet.
Daarvoor zit dat knopje toch op het uiteinde van de linker handle?
Snap je punt niet.
Ik ben ook wel eens een tunnel uitgereden met aan de andere zijde een plotselinge hevige regenbui. Op dat moment is de aandacht op de weg nodig en niet in een menu van een scherm. De knop op de linkerhendel is bij een hevige bui niet toereikend en bleef ik maar indrukken terwijl ik met me andere hand het scherm moest bedienen en ondertussen ook nog op de weg letten waar iedereen aan het remmen en rijstrook wisselen was. Dat was met de werking van de automatische ruitenwisser van een half jaar geleden echt ronduit gevaarlijk. Als ik op dat moment de auto aan mijn zoon, dochter of buurvrouw had uitgeleend??????? Bij elke auto kun je ervan uit gaan dat de rechter stengel aan het stuur voor de ruitenwisser is (muv oltimer) Omhoog/omlaag bedienen kan verschillen maar bediening kan normaal gesproken "blind" plaatsvinden. Daarvan afwijken kan m.i. alleen bij een goed werkend automatisch systeem.
Daarbij opgemerkt dat het met de HUIDIGE werking van de automatische ruitenwisser waarschijnlijk wel goed was gegaan (de werking is enorm verbeterd de afgelopen tijd)
Waar ik nog mee pruts is het aantikken van het icoontje met de maximumsnelheid wanneer die omhoog is gegaan, zodat TACC de limiet overneemt. Is daar een truc voor?En wat dan met cc?
Dat is onmogelijk om blind te doen in een andere auto als Tesla. Dat is echt fantastisch gemaakt, en kan iedereen doen.
(A)CC bij VW, Mercedes, BMW,... werkt allemaal anders, knoppen op andere plaatsen dat ik langer moet kijken naar het stuur dan dat ik zou moeten bezig zijn op het scherm op mijn ruitenwisser snelheid aan te passen.
Interessant om jullie mening over deze schade artikel bij EV te lezen. Ik krijg het via een vriend ook doorgestuurd en wist niet zo goed wat ik moest zeggen, van... Klopt het wel? Waarom zouden EV meer schade hebben?
Luxe segment (herstel je sneller) + lease (moet je de kleinste dingen per se melden) + meer kilometer gereden (meer kans) zijn al goede uitleg. Ik vraag me wel af hoe het zich vergelijk dus met vergelijkbare auto's en de prijzen die betaald worden aan verzekering maatschappij (want ik had begrepen dat een tesla verzekeren wel een grote kost post is stiekem)...
En wat dan met cc?
Dat is onmogelijk om blind te doen in een andere auto als Tesla. Dat is echt fantastisch gemaakt, en kan iedereen doen.
(A)CC bij VW, Mercedes, BMW,... werkt allemaal anders, knoppen op andere plaatsen dat ik langer moet kijken naar het stuur dan dat ik zou moeten bezig zijn op het scherm op mijn ruitenwisser snelheid aan te passen.
Dat is denk ik wel op meerder auto’s van toepassingVoor een ervaren Tesla rijder niet zo'n probleem maar je zult maar net een vreemde met een boodschap op pad gestuurd hebben met je Tesla...... Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee maar ik kan me wel voorstellen dat het met >30k M3 op de weg in NL wel eens (bijna) mis gaat.
Eens! Punt is wel dat de auto in Europa is toegelaten, incl. de primaire bediening van essentiële functies, zoals de ruitenwissers, die bij deze auto nu eenmaal deels via het scherm moeten. Of het dan acceptabel is dat je als rechter daarna een bestuurder gaat aanpakken voor het feit dat hij dat doet... Ik vind eigenlijk van niet.Er is voor mij een groot verschil tussen een ruitenwisser en een cruise control.
Een ruitenwisser MOET ik aanzetten op het moment dat het nodig is om zicht op de weg te behouden, ongeacht de situatie op de weg. Er zijn situaties waarop je de ruitenwissers onverwachts aan moet zetten om zicht te behouden. Voor een ervaren Tesla rijder niet zo'n probleem maar je zult maar net een vreemde met een boodschap op pad gestuurd hebben met je Tesla...... Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee maar ik kan me wel voorstellen dat het met >30k M3 op de weg in NL wel eens (bijna) mis gaat.
Een cc kan ik op een rustig moment aanzetten als ik niet weet hoe dat werkt. Ik kan zelfs besluiten om de cc maar niet aan te zetten als het te ingewikkeld wordt tijdens het rijden. Er zit voor mij om deze reden echt een verschil tussen ruitenwisser en andere nice to have snufjes/hulpmiddelen.
Hendel omhoog en direct weer omlaag.Waar ik nog mee pruts is het aantikken van het icoontje met de maximumsnelheid wanneer die omhoog is gegaan, zodat TACC de limiet overneemt. Is daar een truc voor?
Het helpt natuurlijk niet dat ze rechtstreeks Tesla aanklaagden, maar hun auto kochten via een financial leasemaatschappij, en dat 3 van de 4 nog altijd taxi reden met hun naar eigen zeggen ongeschikt voertuig.
Dat is denk ik wel op meerder auto’s van toepassing
Als ik in een andere auto rijd moet ik altijd even wennen aan het feit dat deze geen regen heeft.
Als ik in een andere auto rijd zet ik wel eens de richtingaanwijzer aan als ik achteruit wil.
Als ik in een andere auto rijd zet ik wel eens de ruitenwisser aan ipv de richtingaanwijzer.
Als ik in een andere auto rijd zet ik wel eens de richtingaanwijzer aan als ik wil schakelen.
Het helpt natuurlijk niet dat ze rechtstreeks Tesla aanklaagden, maar hun auto kochten via een financial leasemaatschappij, en dat 3 van de 4 nog altijd taxi reden met hun naar eigen zeggen ongeschikt voertuig.
Ik kan het ook wel wat begrijpen als ze net allemaal een 85D hebben die én gefnuikt is in range én gelimiteerd is qua superchargen. Dan heb je 2 keer de hoofdvogel van Tesla eigendom tegenslagen afgeschoten. Twee dingen die bij aanschaf natuurlijk niet duidelijk waren, en pas duidelijk werden na enkele jaren van eigendom, met gebrekkige communicatie omdat Tesla ook wel weet dat het dubbel fout is.Ik geloof echter dat ze oprecht teleurgesteld zijn maar dat lijkt meer gebaseerd op niet realistische verwachtingen.
Dit zie je wel meer bij mensen die een EV gaan rijden.
Nu we niet meer aan ons scherm mogen zitten, het lijstje met ondersteunde spraakcommando's: Spraakopdrachten
en dan ook nog 380.000 km gemiddeld.....Het helpt natuurlijk niet dat ze rechtstreeks Tesla aanklaagden, maar hun auto kochten via een financial leasemaatschappij, en dat 3 van de 4 nog altijd taxi reden met hun naar eigen zeggen ongeschikt voertuig.