De mijne heeft 265.000 km met ook de originele batterypack.Ehhh, mijn Tesla heeft nu meer dan 325.000 km op de teller staan en heeft nog het originele batterypack.
Knocking on wood...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De mijne heeft 265.000 km met ook de originele batterypack.Ehhh, mijn Tesla heeft nu meer dan 325.000 km op de teller staan en heeft nog het originele batterypack.
Knocking on wood...
Behalve dan op de herstellingKlopt ook gewoon: binnen de garantietermijn moet de garantie-gever met een oplossing komen, maar in geen enkel geval kan een herstelling onder garantie de originele garantietermijn verlengen.
Nee, ook niet de herstelling.Behalve dan op de herstelling
Volvo pakt het wat dat betreft tegenwoordig beter aan. Of dit ook voor accu’s van toepassing is, staat er overigens niet bij.
https://www.autoweek.nl/advertorial/levenslange-garantie-op-onderdelen-bij-volvo/https://www.autoweek.nl/advertorial/levenslange-garantie-op-onderdelen-bij-volvo/
Gaat enkel op als je eigenaar van de Volvo blijft, en de herstelling in beide gevallen laat doen bij een Volvo garage. En het slaat enkel op onderdelen die je al buiten garantie hebt laten vervangen bij een Volvo dealer.Volvo pakt het wat dat betreft tegenwoordig beter aan. Of dit ook voor accu’s van toepassing is, staat er overigens niet bij.
https://www.autoweek.nl/advertorial/levenslange-garantie-op-onderdelen-bij-volvo/https://www.autoweek.nl/advertorial/levenslange-garantie-op-onderdelen-bij-volvo/
Dat is vervelend. Ik vroeg mij trouwens af of het mogelijk is om de spanning/voltage te meten van de batterij. Ik dacht dat de originele 85 kWh batterij 400 V is. Het kan zijn dat er een 90 kWh batterij in gaat die op 350 V werkt. Mocht je 350 V krijgen, dan zou je wellicht een nieuwere generatie batterij te pakken hebben, en dan zou het logisch zijn dat de supercharging snelheid weer op normale snelheid zou kunnen werken.Update: Accu is niet leverbaar, het wordt nu waarschijnlijk 20 julI.
Ik hoop het! Alleen Tesla gaf al aan dat dit momenteel eigenlijk niet meer gedaan wordt.Dat is vervelend. Ik vroeg mij trouwens af of het mogelijk is om de spanning/voltage te meten van de batterij. Ik dacht dat de originele 85 kWh batterij 400 V is. Het kan zijn dat er een 90 kWh batterij in gaat die op 350 V werkt. Mocht je 350 V krijgen, dan zou je wellicht een nieuwere generatie batterij te pakken hebben, en dan zou het logisch zijn dat de supercharging snelheid weer op normale snelheid zou kunnen werken.
Je kunt via de API (of Teslamate) de spanning uitlezen tijdens bv superchargen.Dat is vervelend. Ik vroeg mij trouwens af of het mogelijk is om de spanning/voltage te meten van de batterij. Ik dacht dat de originele 85 kWh batterij 400 V is. Het kan zijn dat er een 90 kWh batterij in gaat die op 350 V werkt. Mocht je 350 V krijgen, dan zou je wellicht een nieuwere generatie batterij te pakken hebben, en dan zou het logisch zijn dat de supercharging snelheid weer op normale snelheid zou kunnen werken.
Ik snap het precies niet zo goed. Zo'n vervangen pak onder garantie is refurbished, dus zal van de geest geven voordat een volledig nieuw pak stuk is. Als zo'n pak twee jaar mee gaat is dat zuur, maar kan je toch moeilijk zeggen dat de herstelling niet correct gebeurd is. Je hebt gewoon (dikke) pech, maar correct genoten van de orginele garantie. Uit je posts heb ik het gevoel dat je ook beseft dat je eigenlijk geen hard punt kan maken. Hier wordt alleen een advocaat beter van en verlies je een pak tijd. Zelfs met een rechtsbijstandverzekering kost dit dus geld, tenzij je eigen tijd waardeloos is.Ik rij inmiddels al 6 maanden rond na een BMS_U029 melding (Verminder maximaal batterijniveau, Rijden OK) zonder verdere problemen.
Bij mij verschijnt de melding alleen bij een hoog accupercentage icm een koude nacht. Laatste keer dat ik de melding heb gezien was tijdens de sneeuw begin april. Ik vermoed dus dat er één of meerdere cellen in een module/string slecht zijn en bij kou net onder het minimum-voltage komen, waardoor de melding verschijnt.
Tip voor mensen die eenzelfde soort melding krijgen, een software-update of reset naar fabrieksinstellingen zorgt er bij mij voor dat de melding voor langere tijd verdwijnt.
Overigens meteen het service center gebeld en kreeg toen te horen dat er een bezoek aan het service center moest worden gebracht voor een diagnose, want remote diagnose voor deze melding was absoluut niet mogelijk. Nog geen half uur na het telefonisch contact ineens een offerte van bijna €12.000,- gekregen voor het vervangen door een remanufactured exemplaar. Na telefonisch contact bleek een remote diagnose opeens wel mogelijk (heel bijzonder) en konden ze me niet vertellen wat precies het probleem was.
In mijn geval extra zuur, aangezien mijn batterypack bij de eerste melding nog geen 2 jaar/25.000km geleden nog is vervangen onder garantie.
Tesla wil geen enkele vorm van coulance o.i.d. geven omdat ze simpelweg zeggen dat hij al uit de garantie is (Signature model S uit september 2013, dus net 4 maanden uit de garantie) en ze geen extra garantie geven op reparaties uitgevoerd onder garantie.
Bijzonder detail is bovendien dat Tesla weigert te bevestigen dat het wel/niet normaal is dat een batterypack nog geen 25.000km meegaat. Telefonisch wordt er omheen gedraaid en schriftelijk gaan ze er niet op in, dat zegt in mijn ogen al voldoende.
Tesla blijft zich, na in gebreke stellen, helaas verweren met argumenten als: uit de garantie, batterypack werkte 2 jaar geleden direct na reparatie "as designed" en ik ben niet de eerste eigenaar en heb dus minder rechten of minder te eisen volgens Tesla.
Ik ben nu met mijn rechtsbijstand dan ook gerechtelijke stappen aan het voorbereiden om Tesla alsnog te dwingen tot kosteloos herstel of herstel voor lagere kosten. Dit gaat helaas wel lang duren, maar ik heb het geluk dat het nog even duurt voordat het echt goed koud wordt en de problemen weer optreden.
Uiteraard, maar ik ga er ook niet van uit dat een remanufactured pack even lang mee gaat als een nieuwe, echter is een pack dat er na 25.000km mee stopt simpelweg niet normaal, zeker gezien de essentie en prijs van een pack. Dat een reparatie onder garantie wordt gedaan betekent niet dat je er geen verwachtingen van mag hebben.Ik snap het precies niet zo goed. Zo'n vervangen pak onder garantie is refurbished, dus zal van de geest geven voordat een volledig nieuw pak stuk is. Als zo'n pak twee jaar mee gaat is dat zuur, maar kan je toch moeilijk zeggen dat de herstelling niet correct gebeurd is. Je hebt gewoon (dikke) pech, maar correct genoten van de orginele garantie. Uit je posts heb ik het gevoel dat je ook beseft dat je eigenlijk geen hard punt kan maken. Hier wordt alleen een advocaat beter van en verlies je een pak tijd. Zelfs met een rechtsbijstandverzekering kost dit dus geld, tenzij je eigen tijd waardeloos is.
Maar als de topic starter van dit bericht een nieuwe accu laat plaatsen, hier betaald hij ook voor, dan wordt dit toch gezien als het kopen van een nieuw product (de accu)? Dus dan heb je op de accu toch weer recht op de wettelijke garantie (ik dacht twee jaar)? Je koopt een nieuw product dus je start een nieuwe koopovereenkomst.Nee, ook niet de herstelling.
Een garantie is vooral een financiële afspraak tussen klant en leverancier. Vergelijk het met een onderhoudscontract. Tijdens de duur van het contract (en de garantie) lost de leverancier alle defecten op, maar eens het contract (en de garantie) afgelopen is, stopt deze service van de leverancier. Er kan na afloop van de garantie nog altijd onder coulance wat geregeld worden, maar coulance is een klantvriendelijke gunst, geen verplichting.
Als je in het eerste jaar van je garantietermijn een defect laat herstellen, wordt je garantietermijn niet verlengd. Als je in de laatste week van je garantietermijn een defect laat herstellen, krijg je ook geen garantie op die herstelling vanaf het moment dat de garantietermijn afgelopen is.
Eens je daarna tegen betaling iets laat herstellen, heb je een nieuwe, aparte garantietermijn op die herstelling.
Als je tegen betaling een nieuwe/remanufactured battery pack laat plaatsen krijg je van Tesla 4 jaar of 80.000km garantie, afhankelijk welke het eerste afloopt.Maar als de topic starter van dit bericht een nieuwe accu laat plaatsen, hier betaald hij ook voor, dan wordt dit toch gezien als het kopen van een nieuw product (de accu)? Dus dan heb je op de accu toch weer recht op de wettelijke garantie (ik dacht twee jaar)? Je koopt een nieuw product dus je start een nieuwe koopovereenkomst.
Je koopt geen nieuwe batterij, maar vier jaar of 80.000 km zekerheid dat je geen kosten krijgt aan je batterij. Anders gezegd je koopt een dienst en geen hardware.Dit is ook precies wat Jason hier altijd predict. Packs zijn niet te repareren met cell/module vervanging, het is enkel een lap middel. Het beste is gewoon een nieuw pack of een pack met zeer weinig laadcycli. Echter als de fabrikant geen nieuw aanbied ben je dus overgeleverd aan hen wat je gaat krijgen.