Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Laatste tijd is het bij veel SuC’s niet onwijs snel. Begint toch op een structureel probleem te lijken.
Ben ik niet met je eens. Ik haalde vorige week mijn all time high in een druk bezet Badhoevendorp.
A64B9430-C25C-4F29-B5C9-6EAECBB38470.png
 
Als ik mijn creditkaart bekijk, zie ik inderdaad dat er geen enkele laadsessie van mijn weekendje in Duitsland is aangerekend.
Geen idee waarom, maar wel leuk.

Laadsessies in België, Nederland en Frankrijk van zowel voorheen als nadien staan zowel op mijn creditcard als op mijn tesla account.
 
Misschien een domme vraag (excuses hiervoor...); weet iemand het zit met SuC stalls met twee aansluitingen (type2 en CCS) als één van de aansluitingen in gebruik is en de tweede ook wordt aangesloten? Wordt dan het beschikbare laadvermogen gedeeld of kan nummer twee überhaupt niet laden als de andere, eerste aansluiting al in gebruik is?
 
Misschien een domme vraag (excuses hiervoor...); weet iemand het zit met SuC stalls met twee aansluitingen (type2 en CCS) als één van de aansluitingen in gebruik is en de tweede ook wordt aangesloten? Wordt dan het beschikbare laadvermogen gedeeld of kan nummer twee überhaupt niet laden als de andere, eerste aansluiting al in gebruik is?
Het laatste. Je kan niet beide kabels tegelijk gebruiken.
 
  • Like
Reactions: SMU
Dit kan toch niet!,.. misschien rare gedachte maar kan je die stekker niet nog een keer verlengen ? of "zeg" ik nu iets heel geks.
Om onduidelijkheid voor nieuwe gebruikers te voorkomen: de laadplekken voor de superchargers zitten aan de achterzijde en niet aan de voorzijde. Kijk maar naar de laadborden, die staan naar de achterzijde gericht. De auto's aan de voorzijde staan rechtmatig op normale parkeerplaatsen.

Dit merk je ook aan de kunststof stops, die zitten bij deze palen veel verder naar voren waardoor je relatief ver van de supercharger staat als je de supercharger vanaf de voorzijde gebruikt. De laadkabel is hierdoor bijna te kort. Als je aan de achterzijde parkeert zit je veel dichter op de supercharger.

Kloptr helemaal, maar dan moet daar wel een plekje vrij zijn, stond allemaal vol met andere merken. Zoals gezegd had ik "geluk" dat er aan de achterkant iemand weg reed, waardoor ik net bij de kabel kon
 
Al helemaal ergerlijk omdat ze een eigen taxi supercharger hebben natuurlijk bij P4/44/5. Waarom kunnen wij daar eigenlijk niet laden? Tesla is toch tesla.
Tesla heeft die SuC bij Schiphol exclusief voor taxi's gemaakt om de andere SuC te ontlasten.
Taxichauffeurs die Tesla's hebben met onbeperkt superchargen mogen dat doen waar ze willen. Tesla heeft eerder geprobeerd taxi's de toegang tot Superchargers te beperken. Dat heeft Tesla voor de rechter verloren.
 
Tesla heeft die SuC bij Schiphol exclusief voor taxi's gemaakt om de andere SuC te ontlasten.
Taxichauffeurs die Tesla's hebben met onbeperkt superchargen mogen dat doen waar ze willen. Tesla heeft eerder geprobeerd taxi's de toegang tot Superchargers te beperken. Dat heeft Tesla voor de rechter verloren.
Dan kunnen ze net zo goed de taxi suc ook open gooien voor iedereen. Zou de drukte bij badhoevedorp aardig kunnen beperken.