Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Dit was al een beetje bekend uit de cijfers uit de VS. Vanaf +/- 50% soc is een V3 net zo snel als een V2. Tussen 10 en 45% soc haal je het meeste verschil. Op deze Amerikaanse overzichten uit Las Vegas was al te zien dat tussen 8 en 20% je maximaal 250kw kon krijgen en vanaf 20% soc de afbouw veel sneller ging dan bij v2.
 
Dit was al een beetje bekend uit de cijfers uit de VS. Vanaf +/- 50% soc is een V3 net zo snel als een V2. Tussen 10 en 45% soc haal je het meeste verschil. Op deze Amerikaanse overzichten uit Las Vegas was al te zien dat tussen 8 en 20% je maximaal 250kw kon krijgen en vanaf 20% soc de afbouw veel sneller ging dan bij v2.
Dus V3 heeft meer effect bij een LR dan een SR+. Kan het zijn dat tot 80% laden sneller is met V2?
 
Dus V3 heeft meer effect bij een LR dan een SR+. Kan het zijn dat tot 80% laden sneller is met V2?
Dat altijd LR kan maximaal 250kw aan en de SR+ maximaal 170kw. Voor de LR lees je in de VS vaak dat 10 naar 70% in +/- 20 min duurt. Het grootste voordeel van V3 is eigenlijk niet de snelheid maar het einde van stall pairing. Iets wat in drukke gebieden (zeker in NL) eerder regel dan uitzondering was.
 
Via Facebook (Zen Mobility) verschenen er net enkele foto's van de in aanbouw zijnde SuC in Suarlée (Namen). Perfecte locatie langs de A15/E42 (afrit 12) bij een business center met blijkbaar ook een leuk restaurant/cafe (Le Félicien) als ik de foto's op het internet mag geloven.

Meer foto's op:
Zen Mobility
 

Attachments

  • 104282428_171486637728146_8477303924073306403_o.jpg
    104282428_171486637728146_8477303924073306403_o.jpg
    494 KB · Views: 80
  • 104318719_171486664394810_3077359179300306926_o.jpg
    104318719_171486664394810_3077359179300306926_o.jpg
    547 KB · Views: 50
  • 104124094_171486547728155_5094202886274747618_o.jpg
    104124094_171486547728155_5094202886274747618_o.jpg
    135.9 KB · Views: 44
  • Like
Reactions: Gsteen
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Via Facebook (Zen Mobility) verschenen er net enkele foto's van de in aanbouw zijnde SuC in Suarlée (Namen). Perfecte locatie langs de A15/E42 (afrit 12) bij een business center met blijkbaar ook een leuk restaurant/cafe (Le Félicien) als ik de foto's op het internet mag geloven.

Meer foto's op:
Zen Mobility

En de (mooie) ICE heeft al een plaats ingepalmd nog voor ze af zijn :D
 
De SuC bij de Nurburgring in Duitsland staat niet in de kaart van de auto. Maar doet het verder perfect. 2 stalls. Eerste keer stond ik alleen (even snel van 70 naar 80% geladen toen circuit even dicht was vanwege een ongeluk). Daarna even van 70% naar 85% om naar huis te kunnen rijden met AP op 150 km/h. Heerlijk. De eerste keer helemaal alleen. De tweede keer gezelschap van M3P uit FR. Die reed echt als een dolle over het circuit. Haalde vlak voor me een getunede M3 E92 in alsof het niks was :)

Op de heenweg ligt de Ionity van Brohltal West ook perfect op de route (2 km voor je de snelweg af gaat).
NBR.jpg
NBR1.jpg
 

Attachments

  • FE272307-E4F9-4393-8170-7F7871870809.jpeg
    FE272307-E4F9-4393-8170-7F7871870809.jpeg
    27 KB · Views: 36
Heeft er nu echt iemand het zo bij Tesla en FastNed verpatst om gewoon de dakrand in de juiste kleur te voorzien? Ik dacht dat beiden nogal prat gingen op hun eigen identiteit :)

Ja, ‘marktconform’ heet dat bij gebouwen (lees: nietszeggend).

Nu moet ik zeggen dat ik die eerste twee typen overkapping van FastNed ook nogal lelijk vind (beide met zo’n geel stalen boogje, de eerste versie met ook nog eens lompe houten kolommen). De derde FastNed versie, de ‘omgeklapte paraplu’ met zonnecellen, vind ik al veel leuker.

De overkappingen van Tesla (bijv. in Denemarken) vind ik ook veel mooier, want het transformatorhuisje past goed bij de rest. Hoe zouden ze dat hier doen? Zo’n rij witte kasten van Tesla a/d ene kant en a/d andere kant een rij donkergroen voor FastNed? Binnenkort eens even kijken.
 
Het is nog steeds de provisorische laadplek (met best okee bakkerskraampje), maar het wordt echt imposant:
View attachment 560054

Het bakkerskraampje wordt in principe wel met zonnecellen belast... Dat verklaart lijkt me de daken. Zie de link hierboven ....„Unterirdisch fossil wird darüber oberirdisch erneuerbar nun die Energiewende praktisch vollzogen“, kommentiert Schüren sein Vorhaben mit einer Photovoltaikanlage, die zwischen 600 und 700 Kilowatt-Peak liefern soll und durch zwei Kleinwindräder ergänzt wird. Auch der Einsatz von stationären Energiespeichern ist vorgesehen.... Misschien is verder achteraan al zo'n windturbinetje te zien?! Ik lees het hier binnenkort wel.