Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Nou ik verbaasde me er over. Gisteren in Apeldoorn heb ik een Ionity, Corsa-e en een Kona het zien proberen. Zijn dus serieus mensen die dan denken even gratis de boel volgooien. Vond het wel grappig dat ze te laat waren. Werkt in Apeldoorn idd niet meer.
Gratis brengt opmerkelijk gedrag boven in de mens. Zet maar eens iets Gratis op MP...been there done that.o_O
 
Ik dacht er al eens iets van gelezen te hebben, maar kan het niet meer vinden. Excuses bij voorbaat als ik het dus dubbel vraag. Ik krijg mijn Tesla als het goed ik binnen nu en een paar maand, maar zag laatst dat best veel Superchargers achter slagbomen staan bij v/d Valk bijv. Dat is betaald parkeren neem ik aan. Of verplicht iets consumeren denk ik? Mijn vraag is vooral: moet je ook parkeerkosten betalen op dergelijke plekken of hoe werkt dat, indien niet?
 
Ik dacht er al eens iets van gelezen te hebben, maar kan het niet meer vinden. Excuses bij voorbaat als ik het dus dubbel vraag. Ik krijg mijn Tesla als het goed ik binnen nu en een paar maand, maar zag laatst dat best veel Superchargers achter slagbomen staan bij v/d Valk bijv. Dat is betaald parkeren neem ik aan. Of verplicht iets consumeren denk ik? Mijn vraag is vooral: moet je ook parkeerkosten betalen op dergelijke plekken of hoe werkt dat, indien niet?
Nee.

Vaak kan je zo terug buiten rijden omdat je bijvoorbeeld een uurtje gratis kan parkeren, of moet je even bij de receptie langs en dan geeft men je een uitrijkaart. Ik heb nog nooit bij een supercharger betaald om te parkeren. Enige waar ik een uitrijkaart moest halen is VdV Bunnik.
 
  • Helpful
Reactions: coolname
Enige betaalde Supercharger welke ik ken is St. Moritz in Zwitserland. Zij. Er nog meerdere?

Cribbs Causeway, vlak bij Bristol UK. Net als in St Moritz staan ze in een parkeergarage. Zullen er vast nog wel mer zijn - mn in Londen denk ik.

IMG_0293.jpeg
 
Nee.

Vaak kan je zo terug buiten rijden omdat je bijvoorbeeld een uurtje gratis kan parkeren, of moet je even bij de receptie langs en dan geeft men je een uitrijkaart. Ik heb nog nooit bij een supercharger betaald om te parkeren. Enige waar ik een uitrijkaart moest halen is VdV Bunnik.
De Van der Valk vestiging in Bunnik heet Postillion. :D
111006129.jpg
 
  • Funny
Reactions: LaurensH
Dank voor de snelle reacties. Je moet binnen een (gratis dan?) uitrijdkaartje gaan halen? Wordt je niet te sjagerijnig aangekeken als je wel een kaartje vraagt, maar niet iets koopt? Het is dus niet zo dat de slagboom een Tesla herkent of zoiets?

Dit is een regeling tussen Tesla en het hotel, dus geen probleem om niets te consumeren. Er is ergens anders op dit forum eens een discussie geweest of je gebruik kan maken van het sanitair zonder iets te verbruiken. Daarover waren de meningen verdeeld, maar meerderheid vond dat dit zonder schaamte kon en er bij hoort.

Sommige plaatsen bevinden zich achter een slagboom met pincode. Je wagen heeft dan blijkbaar de pincode weer op je scherm als je aankomt (zelf nog geen ervaring mee).
 
  • Helpful
Reactions: coolname