Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
inmiddels ben ik in Zevenaar. Hilden was inderdaad gezellig, maar ik probeer het zo efficiënt mogelijk te houden.

Op de hele reis ben ik alleen meer dan 30min bezig om vanaf de snelweg steeds naar de superchargerlocatie te rijden (en weer terug de snelweg op). Daar komt dan de extra tijd voor het laden nog bij.

de route zag er door werkzaamheden naar Hilden toe wat anders uit.
Ik vind SuC’s in de meeste gevallen relatief ver van de snelweg liggen, maar dat weet je toch vantevoren? Waarom pak je dan geen ENBW of andere laders bij de grote(re) tankstations?
(Oprecht gewoon benieuwd, ik heb geen problemen met wat meer reistijd tijdens vakanties..)
 
Jongens, iets meer respect voor @Timmm. Dit is namelijk wel de man die Wim S van het forum heeft weten te drukken.

Misschien tijd om hem nu weer voor Wim S in te ruilen. Hij is toch helemaal klaar met zijn EV die hem zoveel tijd kost.

Flauw. Iedereen mag zijn zegje doen, zolang de bewoordingen netjes zijn. Dat Wim S. lange tenen heeft is zijn probleem.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: Tom X and pvkeep
Heb ik nou koffie nodig of staat die eerste stall in het 'grotere' gedeelte raar? Hoe moet je daar aansluiten?
Of komen er nog stenen aan de andere zijde en is het geschikt voor het laden met aanhanger zonder af te koppelen (maar dit klopt weer niet met het afdak) ? :confused:
aan de afmeting van de parkeerplek te zien, misschien voor de Semi
 
aan de afmeting van de parkeerplek te zien, misschien voor de Semi
Koffie sowieso maar genomen ;)
Een Semi zou inderdaad kunnen zonder oplegger. Het dak loopt wel weer erg schuin af, dus ik twijfel of de hoogte genoeg is.
Cybertruck is misschien ook nog een mogelijkheid met de laadpoort rechtsachter, maar die zit op het prototype ook gewoon linksachter.

Anyway, voor nu een aparte keuze.
 
Reistijd is voor jou blijkbaar echt een grote ergernis. En dit al een langere tijd. Waarom blijf je dan toch electrisch rijden? Waarom pak je niet het vliegtuig, ben je er nog sneller? 5x laden houdt in dat je ergens in het zuiden hebt gezeten, iets van Italie ofzo. Is vliegend maar 2 uurtjes!


Je kwam toch juist uit Keulen? Ben je weer terug gereden naar Keulen? :confused:

Ik vind de tesla in 99 procent van de gevallen prima rijden. De afgelopen jaren was ik met een ice op vakantie. Na dacht ik, ik probeer de tests weer even voor een korte break in Oostenrijk. Van de 5 dagen, bestonden er 2 volledig uit reizen (2x 12u). Had ik er nog 3 over.

Op de aankomstdag, had ik nog exact één uur om een 5 gangen diner weg te werken (keuken moet daar ook om 22u dicht). Dan was een reistijd van 2u korter wel wat beter geweest (kon helaas niet eerder vertrekken)

Naast het laden an sich kost het gedurende de reis van 12u ook best wat tijd om heen en weer naar alle sucs te rijden. Stoppen voor een kop koffie is prima, maar je kan ook teveel stoppen en er te veel voor moeten omrijden.

zeker, als je maar 5 dagen hebt. Wellicht is dat met een M3 anders.

Voor een korte reis, neem ik de ice weer. Nee, ik rij dan niet als een bezetene.
 
[Mod post]:

Hoi @Timmm @vana dit is het Tesla forum.

Voor jullie auto's moeten jullie hier zijn.

Dit is weer zo een gevalletje van hoe tolerant willen we blijven voor afwijkende meningen, die telkens herhaald worden, vol met hyperbolen staan, vaag persoonlijk worden en over meerdere topics lopen en waar iedereen zijn buik eigenlijk wel vol van heeft.

Ik stel dan ook voor dat dit topic even 100% over het supercharger netwerk gaat, en de andere topics ook even terug 100% on topic zijn. En als jullie willen klagen over het omrijden naar superchargers en de extra slijtage, jullie een apart topic oprichten waar jullie met mekaar in discussie kunnen gaan.
 
Prijswijziging op komst ?

EkXC6RtXcAA5VKV.jpg EkXC_XjX0AA_hdL.png
 
Wellicht nooit goed gekeken maar ik zag net in onze auto dat de prijzen niet bij elke SUC in NL hetzelfde zijn. Ik dacht dat dat altijd €0.25 / kWh was maar tot mijn verbazing blijkt dat in Assen €0.21, in Hoorn €0.22 en in Drachten €0,23. Weer wat geleerd.
Nee hoor, overal gratis! :p (sorry, kon het niet laten).
 
Bij Vuren kan je vanuit de auto bediening krijgen vanuit de Goudreinet. Buiten de QRcode scannen en je bestelling online plaatsen en het wordt netjes bij je auto bezorgd.
Oh, wist ik niet....
Wel handig nu de restaurants zijn gesloten. Mooi moment om met de familie te gaan laden, lekker eten bestellen, haardvuur op je scherm, toch een gezellig avondje uit:)
 
Dit weekend wat tripjes gemaakt met de SR+ en paar keer een SuC gebruikt. Urmond en Eindhoven om precies te zijn. Viel me op dat ik nergens boven de 70kW uitkwam. Dit terwijl ik hardstikke leeg was (5% in Eindhoven zelfs, Urmond 15%). Bijna niemand bij SuC’s, geen gedeelde stall. Dit is niet echt snelladen zo. Iemand een idee? Dank voor het meedenken alvast.
 
Dit weekend wat tripjes gemaakt met de SR+ en paar keer een SuC gebruikt. Urmond en Eindhoven om precies te zijn. Viel me op dat ik nergens boven de 70kW uitkwam. Dit terwijl ik hardstikke leeg was (5% in Eindhoven zelfs, Urmond 15%). Bijna niemand bij SuC’s, geen gedeelde stall. Dit is niet echt snelladen zo. Iemand een idee? Dank voor het meedenken alvast.

Ik heb afgelopen week in Urmond geladen, SoC van ongeveer 10% en 112 kW aangetikt, 100 km bijgeladen in 10 minuten. Ik dacht dat mijn MS niet meer kon hebben dan 120 kW dus was prima tevreden. Aan de installatie daar light het iig niet.
 
  • Love
Reactions: Dikkie Dik