Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
OK, na alle enthousiaste charge verhalen hier eentje die het omgekeerde is...;_((. In het kort: onderweg nr Italie in Beckenried geladen. Meteen nadat ik de lader had ontkoppeld de melding op scherm: "Niet betaalde charge, betaal nu". Dat heb ik gedaan dmv creditcard maar melding bleef. Op afschriften van de cc bleek dat ik dubbel had betaald. Vanaf toen de rest vd reis plus terugreis bij elke Suc moeten bellen om de melding te overriden. Ondanks ongeveer 20 telefoontjes daarna met Tesla klantenservice staat de melding weliswaar niet meer op scherm maar nog altijd (na 1 maand) in mijn account waardoor nog steeds Suc niet mogelijk is. Ondanks vele verzoeken krijg ik de manager die de melding kan "waven" niet te spreken. Horror service...
 
OK, na alle enthousiaste charge verhalen hier eentje die het omgekeerde is...;_((. In het kort: onderweg nr Italie in Beckenried geladen. Meteen nadat ik de lader had ontkoppeld de melding op scherm: "Niet betaalde charge, betaal nu". Dat heb ik gedaan dmv creditcard maar melding bleef. Op afschriften van de cc bleek dat ik dubbel had betaald. Vanaf toen de rest vd reis plus terugreis bij elke Suc moeten bellen om de melding te overriden. Ondanks ongeveer 20 telefoontjes daarna met Tesla klantenservice staat de melding weliswaar niet meer op scherm maar nog altijd (na 1 maand) in mijn account waardoor nog steeds Suc niet mogelijk is. Ondanks vele verzoeken krijg ik de manager die de melding kan "waven" niet te spreken. Horror service...
Was toch al lang bekend dat je in Zwitserland niet met Europese IBAN uit de weg kunt en vooraf je CC moet koppelen aan je account. Overigens beter in Superchsrger netwerk draadje ipv Ionity draadje.
 
Was toch al lang bekend dat je in Zwitserland niet met Europese IBAN uit de weg kunt en vooraf je CC moet koppelen aan je account. Overigens beter in Superchsrger netwerk draadje ipv Ionity draadje.
Ik had hetzelfde probleem in de UK. Het lijkt erop dat de SEPA/IBAN betaling alleen werkt met Euro's. Het is treurig dat Tesla niet bij machte is de gemaakt kosten op een andere manier te factureren. Ik had het met plezier overgemaakt, of gepind bij een SeC. Maar na 9+ maanden mailen en 2x langs te zijn geweest bij een SeC was de enige mogelijkheid het koppelen van een (privé) credit card. Ik had wel het geluk dat in die 9+ maanden de SuC's wel gewoon bleven werken.
 
Ik heb de M3 pas een maand en ben nog niet helemaal op de hoogte van dat soort zaken betreffende Iban in Zwi. Overigens is wel degelijk mijn CC aan mijn account gekoppeld en toch ging het mis. Bij een van de vele gesprekken die ik met Customer Service had zei één vd medewerkers dat mijn klacht de reden was dat hij nooit over Zwitserland naar het zuiden reed....(????)
 
  • Informative
Reactions: OttoR
Zwitserland is echt wel het buitenland, en kan dus vallen onder vergelijkbare regimes als de VS. Dat wil zeggen dat je Maestro debetkaart het niet kan doen, en zelfs je kredietkaart uitgesloten kan zijn, of je eerst een transactie met pin moet doen in dat land alvorens een transactie wordt geaccepteerd.
 
Nu ik voorgaand lees begrijp ik waarom we tijdens rondreis/vakantie 2020 ca. 8x probleemloos konden laden via SUC maar in Zwitserland opeens een melding kregen dat betaling niet gelukt was. De melding kwam direct na het laden. Op dat moment voor de zekerheid maar met de prive* cc betaald en alle meldingen waren weg. (standaard betaalmethode is automatische afschrijving op de zaak)

Met cc betalen ging overigens wel erg eenvoudig en hebben we direct gedaan om te voorkomen dat we bij een volgende SUC geweigerd zouden worden. Ik heb er ruim 90k opzitten zonder laadpas/druppel/app en ben dus afhankelijk van SUC (graag zelfs ;) )

*= zo duur is elektrisch "tanken" tenslotte niet :p
 
Met cc betalen ging overigens wel erg eenvoudig en hebben we direct gedaan om te voorkomen dat we bij een volgende SUC geweigerd zouden worden. Ik heb er ruim 90k opzitten zonder laadpas/druppel/app en ben dus afhankelijk van SUC (graag zelfs ;) )
Dat klinkt op zich goed. Krijg je een link via E-mail ofzo waarmee je dan met cc kan betalen? Ik kreeg helemaal geen melding maar zag bij het downloaden van de facturen dat die uit de UK nog open stonden..
 
Dat klinkt op zich goed. Krijg je een link via E-mail ofzo waarmee je dan met cc kan betalen? Ik kreeg helemaal geen melding maar zag bij het downloaden van de facturen dat die uit de UK nog open stonden..

Ik meen een mail met een link waarmee ik direct kon betalen. (iig via mijn mobiel en niet via scherm van de auto)
Op de terugweg voor de zekerheid maar niet door Zwitserland gereden.
 
Bij mij ging een betaling in Nederland fout met een CC. En ik kreeg ook die melding direkt na het laden. Bij het inloggen op mijn Tesla account stond die laadsessie nog als onbetaald. Na het betalen geen problemen meer gehad. Gewoon met dezelfde CC info in mijn account.
 
Met interesse jullie replies gelezen. Ik ben wsl. een grote pechvogel want ook ik heb direct na de melding in Zwi. dat ik niet betaald zou hebben voor de charge met m'n cc betaald. Achteraf bleek dat dubbel betaald. Daarna één doffe ellende: bij elke SuC moest ik Tesla bellen om de melding uit m'n scherm te halen die er onmiddellijk weer insprong na elke laadbeurt. Woorden van een medewerker bij Tesla: "dat is de reden dat ik nooit over Zwitserland rijd..." Dit alles gebeurde op 5 mei, op dit moment, na ruim een maand, is de situatie na een keer of 20 bellen, mails met betalingsbewijs sturen etc etc nog steeds ongewijzigd. Pffffffffffffff
 
Het zou wel erg fijn zijn als je de SuC betalingen rechtstreeks kan koppelen aan je laadpas. Net zoals nagenoeg alle andere snelladers, die bij mij gewoon op mijn Shell Recharge/Newmotion pas terecht komen. Ik ben leaserijder en moet nu de hele tijd voor Tesla SuC sessies alles zelf betalen of declareren bij mij werkgever (terwijl het anders, zoals bij de andere netwerken, allemaal automatisch zou gaan). Dit maakt dat ik soms voor een andere snellader ga ipv Tesla SuC. Of kan dit wel op een bepaalde manier toevallig, en zie ik dat gewoon niet?
P.S. ik zat me laatst af te vragen of ik in mijn Tesla’s account beter een CC of een Sepa account kan koppelen, maar ik begreep net hierboven dat dit dus CC is (om zo min mogelijk problemen te krijgen)?