Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap niet waarom Tesla laden bij zijn superchargers goedkoper maakt dan Ionity met abonnement. Veek mensen gaan van Ionity overstappen op SUC. Volgend jaar gaan wij dus gewoon niet meer in 't Zuiden van Frankrijk geraken op drukke dagen, zonder aan te schuiven aan SUC...
Inderdaad, plus trager ladende EVs waarmee m’n kost wat kost tot 100% wil laden. (Ok, er is nog steeds de 80% limiet bij drukte).…ik kijk hier toch ook een beetje met argus ogen tegenaan. Gelukkig ga ik niet met de wagen op verlof.
Het was misschien een idee inderdaad geweest om de prijs toch iets op te trekken of het is misschien de bedoeling dat Ionity z’n prijs wat laat zakken….
 
Stomste zet ooit. Straks kn je echt niet meer aan dat er vrije plaatsen zijn met al die dubbel geparkeerde auto's. Daarbij laatste argument nu definitief weg om voor een Tesla te gaan volgende keer. Als je voor €13 gebruik hiervan kan maken ga ik wel weer voor een echt premium merk.
 
Iemand een oplossing voor volgend probleem:
Heb een Model 3 als bedrijfswagen en de wagen staat als eigenaar op het account van het werk.
Ikzelf heb een Tesla-account en ze hebben mij als bestuurder toegevoegd aan de wagen.
Ik heb toegang tot tesla app maar kan geen zaken aankopen. In mijn account zie ik ook de wagen niet staan.

Echter zou ik de supercharger km's zelf moeten betalen. Heb hier absoluut geen probleem mee maar dat lijkt niet mogelijk te zijn.
Je kan blijkbaar per wagen niet kiezen van welke creditcard account dit moet afgaan?

Wanneer het bedrijf de creditcard verwijderd en ik heb de creditcard in mijn account krijg ik de melding dat er een creditcard aan toegevoegd moet worden.
Het bedrijf kan mijn creditcard niet toevoegen want dan laden de andere wagens ook via mijn creditcard.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Tesla zelf lijkt het ook niet te weten.
 
Ik heb eens alle andere merken gecontroleerd.
BMW, VW, Audi Q4 e-tron, Mercedes, IONIQ 5, EV6, allemaal laadkabel rechts achteraan. Wanneer die komen laden gaan die dus twee plekken innemen.
Lijkt erop dat alleen de Taycan, de e-tron, de e-208 en de Polestar 2 in staat gaan zijn om te laden...
6D17DCF7-B13D-4261-9F47-34E48A785E7A.png
 
Tesla doet door het openstellen van het SuperCharger een aantal dingen:

Het zet een (lagere) prijsstelling per kWh als norm en dwingt daarmee anderen te volgen.
Het elimineert elk argument van range anxiety ook voor andere automerken en bespoedigt daarmee de transitie van ICE naar EV. Dat doet old auto nog meer pijn omdat ze nog meer gedwongen worden om te schakelen.
Het genereert meer inkomsten en daarmee verdere expansie van het Supercharger-netwerk.
Het genereert nog meer naamsbekendheid en free publicity.
Het geeft ook de politiek een steun in de rug om de transitie naar EV te kunnen en durven ondersteunen.

Ben ik wat vergeten?

Wel jammer voor FastNed.
En het lijkt een logische verwachting dat toenemend gebruik hand in hand zal gaan met verdere expansie.
 
Last edited:
Hoe is dat mogelijk? De laadstekker in de Tesla zou toch geblokkeerd moeten zijn ?
Het is een "lader" met vaste kabel. Misschien heeft men een aangepaste stekker gemonteerd waar palletje niet in blijft hangen? Dan hebben ze ook geen last van bellende EV-rijders ("ik krijg me stekker er niet uit") Overigens niet helemaal de bedoeling TIJDENS laden, officieel eerst netjes van net koppelen voordat de stekker eruit gaat (nu gaat dat "last minute" via communicatiepin met iets andere lengte als stroomvoerende pinnen)
 
Hoe is dat mogelijk? De laadstekker in de Tesla zou toch geblokkeerd moeten zijn ?
Tesla's hebben in de VS hun eigen stekker/stopcontact. Om gebruik te maken van publieke laders, is een adapter nodig voor de Amerikaanse J1772 standaard. De Tesla adapter op deze Amerikaanse standaard bevat niet een systeem om de J1772 in de adapter te sluiten.



Je kan op de adapter een extra ring schuiven die de J1772 klem blokkeert, zodat de adapter wel vast zit in de stekker, en de adapter wordt zelf gesloten in de auto. Die ring kan je op Amazon of andere webshops kopen en is niet van Tesla zelf.

iu


Heeft dus niks te maken met het supercharger netwerk.
 
Het openstellen van Suc 's is een goede reden om de volgende ev, die je wilt gaan kopen, eens naar een wat luxer merk uit te gaan zien. :D
Bedenk al die mensen die brakke apps van hun auto moeten gebruiken, en dan de Tesla app openen.

Enkel de Tesla app alleen al is voor mij een positieve lock-in. Toen ik een BMW had, had ik op een zeker moment 5 verschillende apps van BMW die vaag allemaal hetzelfde deden, of net wat anders, en je wist nooit welke de meest recente en nog onderhouden app was.
 
Tesla doet door het openstellen van het SuperCharger een aantal dingen:

Het zet een (lagere) prijsstelling per kWh als norm en dwingt daarmee anderen te volgen.
Het elimineert elk argument van range anxiety ook voor andere automerken en bespoedigt daarmee de transitie van ICE naar EV. Dat doet old auto nog meer pijn omdat ze nog meer gedwongen worden om te schakelen.
Het genereert meer inkomsten en daarmee verdere expansie van het Supercharger-netwerk.
Het genereert nog meer naamsbekendheid en free publicity.
Het geeft ook de politiek een steun in de rug om de transitie naar EV te kunnen en durven ondersteunen.

Ben ik wat vergeten?
Tesla wordt naast autofabrikant ook steeds meer energieleverancier. Een business die samen met solar wel eens groter kan worden dan die auto’s. Niets nieuws, want Tesla zegt al lang dat Tesla Energy steeds belangrijker wordt.