Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Bespaar je deze moeite Johan: volledig kansloos om wooter proberen te laten inzien dat verschillende mensen verschillende voorkeuren hebben en dat Tesla soms dus niet als meest geschikte auto uit de bus komt.
Je zult in de overgang naar een maatschappij met volledig EV's een deel van de bevolking blijven houden die net als met de komst van de ICE de voorkeur zullen geven aan postkoetsen met een ICE en zo zullen er nu ook mensen zijn die een ICE model willen met een E-motor erin.

Op zich begrijpelijk maar die markt zal snel uitsterven.
 
Inderdaad, en ik kan begrijpen dat er mensen op inruil van hun diesel liever een e-tron vol knoppen kiezen, tezamen met lange levertermijn en een waslijst aan opties. En dan kunnen ze komen laden bij een Supercharger en zien hoe de falcon wing doors van mijn X open gaan, of hoe mijn bestuurdersdeur automatisch sluit, en ik niet met keyfobs moet sukkelen of op een start-stop-knop moet duwen. En helemaal niet met een app aan de slag moet om een laadsessie te starten.

Maar kom ik terug op mij punt: wat zou je nu überhaupt bezielen om als huidige Tesla rijder over te schakelen op zoiets archaïsch als een BMW iX? Masochisme?
 
Inderdaad, en ik kan begrijpen dat er mensen op inruil van hun diesel liever een e-tron vol knoppen kiezen, tezamen met lange levertermijn en een waslijst aan opties. En dan kunnen ze komen laden bij een Supercharger en zien hoe de falcon wing doors van mijn X open gaan, of hoe mijn bestuurdersdeur automatisch sluit, en ik niet met keyfobs moet sukkelen of op een start-stop-knop moet duwen. En helemaal niet met een app aan de slag moet om een laadsessie te starten.

Maar kom ik terug op mij punt: wat zou je nu überhaupt bezielen om als huidige Tesla rijder over te schakelen op zoiets archaïsch als een BMW iX? Masochisme?
Inderdaad zinloos!
 
Kortom, er zijn plussen en minnen en we zullen zien wat het zwaarste weegt....
Zoals ik het begrijp is het vooralsnog een pilot van Tesla. Ik kan me voorstellen dat Tesla een goed beeld wil krijgen van de voor- en nadelen alvorens het eventueel verder uit te rollen. Ik ben wel benieuwd of je ook ergens feedback kan geven aan Tesla als er inderdaad dubbel en foutief geparkeerd wordt door andere automerken. Tesla snapt zelf ook wel dat het SC netwerk een USP is waar zo voorzichtig mee om moeten gaan.
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Zoals ik het begrijp is het vooralsnog een pilot van Tesla. Ik kan me voorstellen dat Tesla een goed beeld wil krijgen van de voor- en nadelen alvorens het eventueel verder uit te rollen. Ik ben wel benieuwd of je ook ergens feedback kan geven aan Tesla als er inderdaad dubbel en foutief geparkeerd wordt door andere automerken. Tesla snapt zelf ook wel dat het SC netwerk een USP is waar zo voorzichtig mee om moeten gaan.
Het maakt het kopen van een niet Tesla ook link. Zal je net zien dat je denkt dat je ook met een ander merk goed kunt laden bij Tesla en wordt het weer afgesloten en is er doordat Tesla goedkoper is dan andere geen ruimte geweest voor andere om het netwerk uit te breiden...
 
Je kan in tien stalls tien e-trons kwijt.
Als die tien allemaal zo gaan parkeren dan gaan ze elkaar ook in de weg zitten.
image0.jpeg
 
Als je dit zo ziet dan is het extra onbegrijpelijk dat er geen wereldwijde normering is voor waar een oplaadpunt in een auto moet zitten. Hoe makkelijk zou het zijn geweest als het overal het zelfde is.
Normering, HAH ! 😆

Heb je gezien wat de EU heeft bedacht.... kennelijk denken ze dat automobilisten niet eens in staat zijn om te zien welke stekker wel en welke niet in je auto past... Nee er moet EEN STICKER opzitten die je verteld welk letter je stekker moet hebben.

Als ze zich al niet eens kunnen inleven in hoe een ev rijder een laadkabel pakt, denk je dat ze snappen dat ze positie van de laadpoort belangrijk is ?
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Als die tien allemaal zo gaan parkeren dan gaan ze elkaar ook in de weg zitten.
View attachment 728529
Op zich nog goed gezien van die Audi. Kan hij niet nog een beetje achteruit zodat hij iets minder die andere plaats blokkeert of is dan de kabel tekort?

Zelf ook op vakantie geweest met aanhangwagen en in Duitsland zijn er al redelijk wat stalls beschikbaar waar je gewoon kan inrijden. Wanneer het niet druk was stond ik ook gewoon over enkele plaatsen heen. Was het druk of niet mogelijk. Netjes afgekoppeld. Niemand die me scheef bekeek toen ik dwars stond. Was ook altijd in de buurt moest er plots veel volk aankomen.

Mij lijkt de beste oplossing dat Tesla de plaatsen zelf gaat toewijzen voor niet tesla bestuurders afhankelijk van type wagen. Kom je dan aan als niet tesla rijder heb je 1 optie. Te nemen of te laten. Andere niet tesla auto’s kunnen dan netjes verdeeld worden afhankelijk van de bezetting. Ze kunnen dan zelfs ook een foto laten zien hoe ze moeten parkeren. (Achterwaarts of voorwaarts)

Met deze optie kunnen ze dan ook bv Tesla voorrang geven bij echt drukke periodes.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Inderdaad, en ik kan begrijpen dat er mensen op inruil van hun diesel liever een e-tron vol knoppen kiezen, tezamen met lange levertermijn en een waslijst aan opties. En dan kunnen ze komen laden bij een Supercharger en zien hoe de falcon wing doors van mijn X open gaan, of hoe mijn bestuurdersdeur automatisch sluit, en ik niet met keyfobs moet sukkelen of op een start-stop-knop moet duwen. En helemaal niet met een app aan de slag moet om een laadsessie te starten.

Maar kom ik terug op mij punt: wat zou je nu überhaupt bezielen om als huidige Tesla rijder over te schakelen op zoiets archaïsch als een BMW iX? Masochisme?
Man, man wat een niveau. Ik vat even samen: "Al wie een andere keuze maakt dan ik is een complete idioot".
Die 'nogal' opzichtige flacon wing deuren zijn voor nogal wat mensen een argument tegen ipv voor de MX, ... denk ik persoonlijk.
En voor de rest: swipen met een RFID-pasje lukt de burger wel. Een Tesla-rijder die aan een vrij toegankelijke publieke laadpaal wil laden, slaagt er ook regelmatig in, zo stel ik vast.
Nu Tesla een eerste stap zet om het netwerk open te stellen voor niet-eigen voertuigen, zien ze blijkbaar zelf in een App ook de beste manier om dat te doen.
 
Op het moment van de opname was er plek genoeg, maar hij houdt toch ook de 2e stall van links bezet. Met de neus van de auto zorgt hij er (onbewust) voor dat een Tesla niet meer bij de 2e stall kan laden. De laadkabels zijn vrij kort.
 
Maar kom ik terug op mij punt: wat zou je nu überhaupt bezielen om als huidige Tesla rijder over te schakelen op zoiets archaïsch als een BMW iX? Masochisme?
Geluidsisolatie, demping/comfort en fatsoenlijke zetels.

Mijn volgende is alvast geen Tesla meer van zodra ik zeker ben dat ik aan een SUC kan laden, maar wel een i4 of een EQE. Ik gebruik die snelladers toch maar voor 300-400 kWh per jaar, voor mijn part kost die elektriciteit dan 1€/kWh, maakt mij niets uit.

En ja, ik snap dat jij tevreden bent met je Tesla, en niet anders wil, maar stop met te pretenderen dat mensen die niet dezelfde voorkeuren als jou hebben achterlijk zijn.
 
En ja, ik snap dat jij tevreden bent met je Tesla, en niet anders wil, maar stop met te pretenderen dat mensen die niet dezelfde voorkeuren als jou hebben achterlijk zijn.
Ja, ik vind wel wat over mensen die nog altijd bij een Blackberry zweren.

Kom nu, verwacht je op een Tesla forum dat je steun gaat vinden om een niet-Tesla te kopen?
 
Geluidsisolatie, demping/comfort en fatsoenlijke zetels.

Mijn volgende is alvast geen Tesla meer van zodra ik zeker ben dat ik aan een SUC kan laden, maar wel een i4 of een EQE. Ik gebruik die snelladers toch maar voor 300-400 kWh per jaar, voor mijn part kost die elektriciteit dan 1€/kWh, maakt mij niets uit.

En ja, ik snap dat jij tevreden bent met je Tesla, en niet anders wil, maar stop met te pretenderen dat mensen die niet dezelfde voorkeuren als jou hebben achterlijk zijn.
Als je zo weinig aan een snellader staat, waarom hecht je dan blijkbaar zo'n belang aan Tesla's SuC netwerk dat het je tot nu toe er van weerhouden heeft om een EV van een ander merk te kopen?