Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand al nieuwe laders gezien met langere kabels voor de niet Tesla's? Ga over paar dagen weer naar Nederland met mijn Audi etron GT en will de superchargers proberen. Kan begrijpen als ex-tesla rijder dat het blokkeren van een extra lader (bij drukte) niet gewaardeerd zal worden.
nee, (nog) geen langere kabels.

let wel op dat je bij een SuC navigeert waar je ook echt met een niet-tesla's kan laden!

Een kennis van me was zo handig om klakeloos naar een 'Tesla' google aktie te navigeren...
 
Wat is eigenlijk de reden voor de plaatsing van de linkse charger? Iemand een idee?


Scherm­afbeelding 2023-01-24 om 10.29.26.png
 
Dus enige twijfel is Dardilly of Saint-Priest. Dardilly komen we al aan na 170km. Had liever wat langer doorgereden en Lyon links laten liggen. Dus voor nu Saint-Priest maar ga bij vertrek hotel de bezetting zeker opvolgen in de auto. En dan kiezen we.
Saint-Priest heeft er inderdaad slechts 6, en op de drukkere dagen heb ik daar al een paar keer moeten wachten (net zoals in Chateauvillain overigens).
Is Grenoble een mogelijkheid om te laden? Daar staan er meer (is wel even omrijden als je daarna naar het zuiden wil).
 
Saint-Priest heeft er inderdaad slechts 6, en op de drukkere dagen heb ik daar al een paar keer moeten wachten (net zoals in Chateauvillain overigens).
Is Grenoble een mogelijkheid om te laden?
Dank! Grenoble is me teveel omrijden. Maar vermoed dat ik iets na Dijon de situatie kan inschatten qua drukte aan de Saint-Priest lader. Valt het tegen dan wordt het Dardilly en strekken we de benen al na 170km. Is toch maar kort laden daar. Genoeg om tot bij Sisteron te geraken en daar gaan we dan eten en helemaal vol (90%) laden.
 
  • Like
Reactions: jsopreis
Op mijn wintersport rit een aantal keer gehad dat de V2 chargers bleven hangen op 70 kW of na initieel even naar 140 kW en dan meteen terug naar 70, dit was met de oude type 2 stekker. 1 keer auto verplaatst waarna het wel goed ging plus ccs adapter gebruikt en een keer op dezelfde stall de CCS adapter gebruikt daarna kreeg ik wel de vertrouwde laadcurve (kwam beide keren met >15% aan. Lijkt erop dat de type 2 stekkers beetje gammel beginnen te worden. Was met model X uit 2018, met ccs upgrade uiteraard. De 188 kW van afgelopen zomer heb ik niet meer gezien bij de V3 chargers. Kan zijn omdat ik daar met <10 % aankwam dan begint hij zowiezo altijd rustig.
 
Als de weg breed genoeg is, zodat andere auto er nog langs kunnen zou het kunnen met de caravan.
Ik hoop toch écht dat de Tesla ingenieurs qua ontwerp hier meer rekening mee gaan houden....
(ps ik heb zo'n sleurhut straks regelmatig aan mijn Tesla hangen:))
Ik ook en het is dan raadzaam om Google Maps te raadplegen denk ik om alvast te kijken waar je het beste kunt stoppen.