Mr.P.
Member
De Superchargers worden zichtbaar gemaakt zonder dat een kaartupdate nodig is.Rond 19.00 uur reed ik er langs maar was niet zichtbaar in de auto.
Of komt dat pas na een kaartupdate mee?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De Superchargers worden zichtbaar gemaakt zonder dat een kaartupdate nodig is.Rond 19.00 uur reed ik er langs maar was niet zichtbaar in de auto.
Of komt dat pas na een kaartupdate mee?
Ben benieuwd wat ze gaan doen met het abo tarief/voorwaarden
<knip>
Idem, ik heb ook geen idee of er iets verandert.Ik kreeg hem ook en snapte eigenlijk niet wat het verschil dan is met vandaag de dag, want dit beschrijft toch exact zoals het nu werkt? Moet er wel bij vertellen dat ik weinig heb gekeken naar hoe het werkt als je geen Tesla hebt.
Ik neem aan dat dat abonnement of de prijs voor niet-Teslas dan hoger wordt, maar we zullen zien.
Ik denk juist dat het abo voor niet-Tesla's goedkoper wordt. Nu gebruiken veel mensen hem alleen voor de vakantieperiode vermoed ik, maar als het 5 euro zou zijn, zullen meer mensen dit doorlopend doen en derhalve ook vaker laden bij de SuC, win-win dus voor Tesla.Ik neem aan dat dat abonnement of de prijs voor niet-Teslas dan hoger wordt, maar we zullen zien.
Ik denk juist dat het abo voor niet-Tesla's goedkoper wordt. Nu gebruiken veel mensen hem alleen voor de vakantieperiode vermoed ik, maar als het 5 euro zou zijn, zullen meer mensen dit doorlopend doen en derhalve ook vaker laden bij de SuC, win-win dus voor Tesla.
Maar als je dat laatste wil voorkomen zou ik het goedkoper maken. Beetje zoals de gym die goedkoop is, maar waar mensen niet opzeggen en tegelijker tijd ook niet komen.Ik dacht eerder duurder. De concurrentie is veel duurder. Het break-even punt van een abo is maar 150kWh of zo, iedereen die op reis gaat zal ongetwijfeld meer dan dat tanken op een maand. En als je terug bent kan je het abo terug afzeggen.
Blijft toch een mooie foto van de Pallet-Supercharger (6/4/2019)...
De afgelopen jaren niet nodig gehad wegens MS LR.
View attachment 1029883
Deze werd tijd of niet? Stond volgens mij al 3 jaar op de site als "coming"...Supercharger Roosendaal gaat over een uurtje open. (Ik ging net al laden, maar werd weggestuurd, ze waren nog aan het testen )
Vanaf vandaag (13/4) op elke nieuwe snellader >50kW.Vanaf vandaag moeten nieuwe snelladers uitgerust zijn met fysische betaalautomaat. Regel van Europa.
Ik zie dat het abo nog 9,99 kost voor niet-Tesla rijders, toch iets aantrekkelijker qua prijs dus.Ik denk juist dat het abo voor niet-Tesla's goedkoper wordt. Nu gebruiken veel mensen hem alleen voor de vakantieperiode vermoed ik, maar als het 5 euro zou zijn, zullen meer mensen dit doorlopend doen en derhalve ook vaker laden bij de SuC, win-win dus voor Tesla.
Maar mss is de laadkost duurder geworden.Ik zie dat het abo nog 9,99 kost voor niet-Tesla rijders, toch iets aantrekkelijker qua prijs dus.
Voor zover ik kan zien, ik heb maar een paar onthouden, is dat niet het geval.Maar mss is de laadkost duurder geworden.
Ik vraag me af of dit niet heel bewust door de traditionele autofabrikanten (daarmee ionity) is bedongen en bedoelt om Tesla extra werk te geven?Volgens VRT moet er dus een terminal aanwezig zijn voor fysieke betaling met de bankkaart (bij nieuwe snelladers vanaf vandaag)
Waarom extra werk? Het is voorlopig enkel voor nieuwe stations, aan bestaande SuC verandert er niks (voor 2027).Ik vraag me af of dit niet heel bewust door de traditionele autofabrikanten (daarmee ionity) is bedongen en bedoelt om Tesla extra werk te geven?
Ik bedoel daarmee, dat de Ionity laders al zijn uitgerust met betaalmogelijkheden, dus Ionity hoeft hier nu niets meer voor te doen. Tesla laders zijn nog niet uitgerust met een (overbodige) directe betaalmogelijkheid, dus dat betekent extra kosten en ander ontwerp.Waarom extra werk? Het is voorlopig enkel voor nieuwe stations, aan bestaande SuC verandert er niks (voor 2027).
Ik denk trouwens dat geen enkele uitbater graag traditionele debet- en creditkaarten ziet komen, vanwege potentieel hogere kosten per transactie in vergelijking met eigen laadkaarten. Anders had er niet dergelijke regulering moeten komen.
Tesla laders zijn nog niet uitgerust met een (overbodige) directe betaalmogelijkheid, dus dat betekent extra kosten en ander ontwerp.
Ik bedoel daarmee, dat de Ionity laders al zijn uitgerust met betaalmogelijkheden, dus Ionity hoeft hier nu niets meer voor te doen. Tesla laders zijn nog niet uitgerust met een (overbodige) directe betaalmogelijkheid, dus dat betekent extra kosten en ander ontwerp.
Had liever gezien dat de EU plug en charge functionaliteit verplicht had gesteld.