Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Toen ik vorige jaar bestelde werd online nog vermeld:
Long Range & Performance, Premium interieur bestaat uit:

  • 12-voudig elektrisch verstelbare en verwarmde voorstoelen en achterstoelen.
  • Premium audiosysteem – 14 luidsprekers, 1 subwoofer, 2 versterkers, en Immersive Sound
  • Satellietkaarten met live verkeersweergave en navigatie
  • Streaming muziek en media via internet in de auto
  • Internetbrowser
  • Locatiebewuste automatische garagedeuropener
  • LED-mistlampen
  • Middenconsole met opbergruimte, 4 USB-aansluitingen en dockingstations voor 2 smartphones
Vandaar dat ik durf te zeggen dat ze nu een geleverde functie betaald maken. En dat hebben we niet afgesproken. In de voorwaarden staat ook niet dat ze dat recht hebben.
Die garagedeuropener is er ook nooit van gekomen. Tesla neemt het niet zo nauw met de juridische kant.

Tesla is hierin niet uniek. Andere merken leverden in het verleden ook connectiviteit of kaarten en als je dan verder ging lezen dan was dat slechts voor 1 of 3 jaar. Het stond dan ergens anders op de site vermeld maar dat moest je dan wel toevallig teruglezen.....
 
Inderdaad, Renault Zoe (mijn vorige auto) had ook 1 jaar diverse garyis services, daarna moest je weer kopen (voor verkeersinformatie, voor weer, de jaarlijkse update van oud kaartmateriaal etc). Ook voor remote bedienen moest je zelfs na 1-2 jaar gaan betalen.
 
Bij mijn BMW ook, maar dat stond vanaf het begin wel duidelijk aangegeven als je de services in de auto opvroeg. Bij de bestelling van de auto ook trouwens. Na 3 jaar verviel RTI (RealtimeTraffic Information) en de connectiviteit van de App. Wegens belachelijke prijs heb ik ze daarna niet verlengd.
 
  • Like
Reactions: dutchchili
Ik heb Tesla er over gebeld. Mijn M3 zou bij levering in december 2019 een jaar premium connectivity hebben, maar de einddatum staat nu op 18 mei (minder dan 5 maanden). Hun uitleg: het klopt dat de premium trial 1 jaar was, maar door de huidige Corona situatie zijn ze genoodzaakt dit aan te passen (naar hun zeggen binnen de wettelijke normen). Citaat: anders bestaat Tesla niet meer als dit over is.

Persoonlijk vind ik het bedrag niet zo'n issue (betaal iets vergelijkbaars bij Audi voor een fractie van de functionaliteit) maar de manier van communicatie is wel behoorlijk slecht.
 
  • Informative
Reactions: To3ornotto3?
Ik heb Tesla er over gebeld. Mijn M3 zou bij levering in december 2019 een jaar premium connectivity hebben, maar de einddatum staat nu op 18 mei (minder dan 5 maanden). Hun uitleg: het klopt dat de premium trial 1 jaar was, maar door de huidige Corona situatie zijn ze genoodzaakt dit aan te passen (naar hun zeggen binnen de wettelijke normen). Citaat: anders bestaat Tesla niet meer als dit over is.

Persoonlijk vind ik het bedrag niet zo'n issue (betaal iets vergelijkbaars bij Audi voor een fractie van de functionaliteit) maar de manier van communicatie is wel behoorlijk slecht.

Het is natuurlijk onzin dat ze zelf 12 maanden gratis aan kunnen passen naar 5 maanden.
 
Ik heb Tesla er over gebeld. Mijn M3 zou bij levering in december 2019 een jaar premium connectivity hebben, maar de einddatum staat nu op 18 mei (minder dan 5 maanden). Hun uitleg: het klopt dat de premium trial 1 jaar was, maar door de huidige Corona situatie zijn ze genoodzaakt dit aan te passen (naar hun zeggen binnen de wettelijke normen). Citaat: anders bestaat Tesla niet meer als dit over is.

Persoonlijk vind ik het bedrag niet zo'n issue (betaal iets vergelijkbaars bij Audi voor een fractie van de functionaliteit) maar de manier van communicatie is wel behoorlijk slecht.
Mijn M3 van juni 2019 geeft nu aan dat ik in juni een abonnement moet afsluiten. Vanaf het begin heeft er gestaan “ inclusief 1 jaar premium connectivity” (geen trial overigens), alles duidelijk bij mij.
 
Wat is niet overeengekomen?
Ik heb Tesla er over gebeld. Mijn M3 zou bij levering in december 2019 een jaar premium connectivity hebben, maar de einddatum staat nu op 18 mei (minder dan 5 maanden). Hun uitleg: het klopt dat de premium trial 1 jaar was, maar door de huidige Corona situatie zijn ze genoodzaakt dit aan te passen (naar hun zeggen binnen de wettelijke normen). Citaat: anders bestaat Tesla niet meer als dit over is.

Persoonlijk vind ik het bedrag niet zo'n issue (betaal iets vergelijkbaars bij Audi voor een fractie van de functionaliteit) maar de manier van communicatie is wel behoorlijk slecht.
Ja hier zou ik dus wel moeilijk over gaan doen. Jouw €120 in mei ipv december gaat Tesla nu niet redden.

Overigens moet ik ze nog een factuur van €300 ofzo dus als ze willen overleven dat ze best mij die factuur eens opsturen.
 
  • Funny
Reactions: bugboy
Vandaag mijn account gechecked en geheel volgens verwachting moet ik per 22 mei gaan betalen voor de connectivity. Ook al is het alleen voor Spotify en (file)kleurtjes op de kaart, voor vijf tientjes netto (120,— min BTW, en dan grofweg de helft) per jaar denk ik daar maar niet over na. Zou er wel weer graag meer gebruik van gaan maken. De Tesla staat nu heel stoffig voor het huis en komt niet verder dan de supermarkt en de Gamma.
 
  • Love
Reactions: Johan4444
Vandaag was ik bij Tesla in Amsterdam in de buurt en ben even binnen gelopen. Mijn situatie (April 2018 bestellen en in July 2018 een auto uit stock krijgen) was er 1 waar meerdere mensen last van hadden. Beetje tussen wal en schip belanden.

Sales medewerker was erg vriendelijk, nam de tijd, noteerde mijn gegevens en zette mij 'op de lijst'. Heeft mij ook nog vanuit zijn persoonlijke mail adres een e-mail gestuurd en mocht het voor mij niet worden opgelost kan ik met hem direct contact opnemen.

Ik ben benieuwd!
 
Ik heb Tesla er over gebeld. Mijn M3 zou bij levering in december 2019 een jaar premium connectivity hebben, maar de einddatum staat nu op 18 mei (minder dan 5 maanden). Hun uitleg: het klopt dat de premium trial 1 jaar was, maar door de huidige Corona situatie zijn ze genoodzaakt dit aan te passen (naar hun zeggen binnen de wettelijke normen). Citaat: anders bestaat Tesla niet meer als dit over is.
Vreemd ik heb net in ons Tesla account gekeken en daar staat dat de Premium Connectiviteit geldig is tot 1 Augustus 2020. En dat klopt want wij hebben de auto geleverd gekregen op 1 augustus 2019.
 
  • Love
Reactions: Hbrink
Vandaag was ik bij Tesla in Amsterdam in de buurt en ben even binnen gelopen. Mijn situatie (April 2018 bestellen en in July 2018 een auto uit stock krijgen) was er 1 waar meerdere mensen last van hadden. Beetje tussen wal en schip belanden.

Sales medewerker was erg vriendelijk, nam de tijd, noteerde mijn gegevens en zette mij 'op de lijst'. Heeft mij ook nog vanuit zijn persoonlijke mail adres een e-mail gestuurd en mocht het voor mij niet worden opgelost kan ik met hem direct contact opnemen.

Ik ben benieuwd!
Ik heb helaas ook zoiets. Mijn auto is oorspronkelijk uit mei 2018 maar pas in juli op mijn naam geregistreerd. Moet toch betalen vinden ze. Ik denk er nog even over na. Is bij mij meer het principe dan het geld.
 

Attachments

  • 1587730625062934005253355264893.jpg
    1587730625062934005253355264893.jpg
    401.5 KB · Views: 56
Net met Tesla eindhoven gebeld, auto oct 2018 besteld, 1 dec 2018 geleverd. Stond niets in het koop contract (via email gekocht). Tesla Eindhoven verkoop claimt dat dit nieuwe functionaliteiten zijn die Tesla heeft geïntroduceerd en dat iedereen daar uiteindelijk voor zal moeten betalen. Met updates komen nieuwe functionaliteiten. En Premium connectivity is er zo een. Ik had gezegd dat verkeersinformatie en spotify niet nieuw waren en altijd al in de auto gezeten hadden en dat het raar is dat ik daar op eens voor moet gaan betalen. Maar zij konden er ook niets aan doen....
Het is niet goed door Tesla gecommuniceerd.
 
Vandaag mijn account gechecked en geheel volgens verwachting moet ik per 22 mei gaan betalen voor de connectivity. Ook al is het alleen voor Spotify en (file)kleurtjes op de kaart, voor vijf tientjes netto (120,— min BTW, en dan grofweg de helft) per jaar denk ik daar maar niet over na. Zou er wel weer graag meer gebruik van gaan maken. De Tesla staat nu heel stoffig voor het huis en komt niet verder dan de supermarkt en de Gamma.
Premium connectivity gebruik je voor heel wat meer zaken.
Stembediening, Navigatie, Remote control, Voorverwarmen/koelen, Laadstatus controleren e.d. Zonder connectie moet je plaats straat en huisnummer van je bestemming invoeren. Je verliest dan serieus veel functies.