You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Deze grafieken zijn gemaakt met TeslaFi. Je kunt een proefaccount aanvragen. Als je dat doet via Sign Up, dan heb ik er misschien ook nog (een heel klein beetje) lol van.Welke applicatie gebruiken jullie voor her bijhouden van de range in je batterij?
DoneDeze grafieken zijn gemaakt met TeslaFi. Je kunt een proefaccount aanvragen. Als je dat doet via Sign Up, dan heb ik er misschien ook nog (een heel klein beetje) lol van.
Bedoel je 329km op het scherm?Model S 85 uit 2015 170K op de teller
90%= 329km range bij 8 graden en een gemiddeld verbruik van 200Wh/km
Ook bij mijn M3 een opmerkelijke wederopstanding. Daling was rond 12-15 december, herstel rond 1 februari. Niet duidelijk temperatuurgerelateerd en ook niet gekoppeld aan softwareupgrades. Misschien kan het iets te maken hebben met superchargen. Ik heb in november en december een aardig aantal keren bij Ionity geladen en ben daar eind december mee gestopt. Dit is nog plaatje van vorige week. Inmiddels al weer op 494. Geeft toch aan dat BMS een black box is die zijn werk goed doet. Dus niet wanhopen als de range daalt. Kan tijdelijk zijn.
View attachment 511372
494 bij 100%. Ik heb Teslafi pas vanaf 31.000km. Heb hem daarvoor een enkele keer tot 100% geladen (bij 10K een keer) nooit boven de 499 gekomen (bleef volgens mij hangen op 99%) . 452 bij 90% is ook erg netjes.494 bij 90%?
Ik had in sept 474 en had gister 452 bij 90%
Bedoel je 329km op het scherm?
Die is toch niet afhankelijk van temperatuur en gemiddeld verbruik?
Sowieso mooi zuinig verbruik.
De werkelijke range wel. De range in de display is berekend met een vaste waarde voor verbruik (ondanks dat het verbruik afhankelijk is van temperatuur en rijstijl). Bij mij de resterende Wh gedeeld door 190Wh/km. Zowel in de zomer als in de winter toont hij 414-417km bij 100%. In de zomer haal ik dat. Bij ideale omstandigheden zelfs meer. In de winter verre van.329km bij 90% en 8 graden gister. Op het scherm. Ik hem altijd op percentage staan werd nerveus van de km range
volgens mij is de range afhankelijk van je verbruik en temperatuur
volgens mij is de range afhankelijk van je verbruik en temperatuur
Goedemorgen,
Dit is mijn eerste post hier, ook al volg ik verschillende draadjes hier al een tijdje. Sinds november 2019 eigenaar van een Model 3 LR AWD. Wat een heerlijke auto! Toen ik de auto ophaalde en voor het 90% oplaadde kwam ik op een rated range van 445 km (495@100%) De verwachte c.a. 500km@100% heb ik dus sowieso nooit gezien. Dat vind ik verder geen probleem, maar mijn range is sindsdien eigenlijk constant aan het dalen en het einde lijkt nog niet in zicht. Inmiddels is 90% nu zo'n 426 km bij een kilometerstand van 6800 km. Elke paar dagen lijk ik weer wat kilometers kwijt te raken. Voor wat betreft mijn laad gewoontes:
- Elke nacht tot 90% laden met de TWC.
- Verbruik per dag c.a. 25-30% (c.a. 100 km / dag)
- Nog nooit tot 100% geladen.
- Nog nooit gebruik gemaakt van SC.
Ik heb al veel gelezen over calibratie van BMS etc. Het laden tot 100 - ~0 - 100 om dit te realiseren. De meningen verschillen nogal over of het überhaupt werkt en dat het alleen voor je gemoedsrust is. Mijn gevoel zegt me dat het niet nodig zou moeten zijn. Ik snap dat rated range maar een schatting is van de hoeveelheid energie in de pack, en ik zou het prima vinden als het ergens in een range van 10km zou schommelen. (soms wat hoger, soms wat lager), maar ik zou niet verwachten dat de trend is dat het alleen maar afneemt.. Hieronder nog de grafiek uit Teslafi
View attachment 521153
Je bent nu krap 7000km en vijf maanden onderweg met je Tesla. Ondertussen alleen maar kou, regen en wind gezien. Ook de verwarming aan en een koude batterij iedere ochtend. Straks in het voorjaar boven de 15graden vliegen de km's erbij. Pas na een heel jaar heb je een redelijk betrouwbaar gemiddeld verbruik. Met 100km/dag en dus 50 enkele reis warmt die batterij nauwelijks fatsoenlijk op.
Mijn MS had in nov. 2013 358km bij 90%. In dec. 2018 was dat 325km. In de tussenliggende vijf jaar weinig naar 100% geladen maar toch zeker enkele tientallen keren. SC's waren er in het begin nog weinig maar de laatste paar jaar vrij vaak aan de SC gestaan, in totaal ook tientallen keren denk ik. Eveneens heel vaak leeg of bijna leeg gereden en daarna direct weer aan de normale lader of SC gezet. In totaal duizenden keren opgeladen in vijf jaar en ruim 232.000km. Jouw M3 heeft een veel betere batterij dan mijn MS destijds dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
Mijn advies: die batterij gewoon lekker een paar keer goed leegtrekken en daarna weer volrammen aan de SC. Wordt ie goed warm en dat vind ie lekker. Succes!
View attachment 521216
Voor de duidelijkheid, het gaat mij hier niet om verbruik. Ik weet dat dat volledig afhankelijk is van vele factoren waaronder temperatuur, rijstijl, afstand, instellingen etc. Het gaat hier om rated range! Het getal bij het batterij icoontje. Dat is bij de Model 3 een waarde met een vaste berekening en houd in geen enkel opzicht rekening met de genoemde factoren. Ik heb heb het niet over de range in de energie tab.