You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik haal met MYLR 28200km (juni 2022) nog 465 km.Eindelijk nog eens langere trip voor de boeg en thuis doorgeladen tot 90%.
MYLR 10/2022
455 km
Net geen 28.000 km
binnen een 2-tal weken moet dat wel lukken om hem nog eens vol te gooien en leeg te rijden, dan vertrekken we op vakantie naar IJsland.Ik haal met MYLR 28200km (juni 2022) nog 465 km.
Ik denk dat 1 van ons 2 eens moet kalibreren.
Niet paniekerenHi,
Ik ben nu 2 mnd verder met 7000km op de teller.
90% nu 476km was 2mnd geleden met 2000km op de teller 480km.
Als ik even snel reken dan verlies ik met ong. 5000km 4 km bereik, bij 20,000km op de teller zou dan nog een bereik van 464 over zijn.
Kan je dat zo doortellen of wordt het verlies minder of juist meer?
Ik ga binnenkort met de auto op vakantie maar eens kijken wat het bereik is met 100%.
Ik laad overigens bijna altijd aan 11kwh paal, af en toe aan de SuC.
Hoe werkt het kalibreren van de accu en heeft dat een positieve uitwerking op het bereik?
Hi,
Ik ben nu 2 mnd verder met 7000km op de teller.
90% nu 476km was 2mnd geleden met 2000km op de teller 480km.
Als ik even snel reken dan verlies ik met ong. 5000km 4 km bereik, bij 20,000km op de teller zou dan nog een bereik van 464 over zijn.
Kan je dat zo doortellen of wordt het verlies minder of juist meer?
Ik ga binnenkort met de auto op vakantie maar eens kijken wat het bereik is met 100%.
Ik laad overigens bijna altijd aan 11kwh paal, af en toe aan de SuC.
Hoe werkt het kalibreren van de accu en heeft dat een positieve uitwerking op het bereik?
480 km range bij 90% laden? Netjes!Y LR: 480km
8.720km (2023, Berlijn model, 01/23)
19"
Ik had in februari 2019 op het scherm 499 km staan bij 100% laden. (M3 LR)Weet iemand nog wat de rated range was van een Tesla model 3 LR 2019? Heb gisteren van 5% naar 100% geladen en de aangegeven range op het display was 468km.
Thuis opgeladen zoals altijd met 11KW Tesla charger en bleef hangen op 99% met charging complete daarna 40min laten slapen (niet ingeplugd) en was daarna 100%.(snelweg opgegaan en met 89% geparkeerd)
Had al zeker 2jr niet naar 100% opgeladen normaal tussen de 50% en 80% met alleen thuis opladen.
Kan met Google 475km vinden als rated range dan zou 1,5% degradatie na 4jr en 85K km wel heel bijzonder zijn.
Dan ben je 6-7% kwijt, dat is volgens de trend van vele Tesla's:Mijn dec '19 M3 LR DM geeft 465km bij 100%. Was bij nieuw 498km. Heeft 70.000 gelopen en daarvan toch zeker 30.000 vakantiekilometers (en dus SuC). Daarvan weer 16.000 km's met een vouwwagen (tegen 290wh/km bij 110 km/h). Toch best wat DC laden. Als ik in NL ben laad ik alleen thuis met 11kw.
Dan ben je 6-7% kwijt, dat is volgens de trend van vele Tesla's:
Superchargen blijkt helemaal geen effect te hebben. In ieder geval bij de nieuwere modellen. Belangrijkste wapen tegen degradatie lijkt temperatuur management van de accu te zijn.
- Eerste 50k ca. 5% eraf
- Elke volgende 50k 1,5-2% eraf
Ik zag ergens op dit forum dat het DC laden niet zo heel veel effect leek te hebben op de degradatie.
Of dat ook zo is voor levensduur van de cellen weet ik niet (er zijn weinig/geen Tesla's die obv degradatie een accu vervangen......)
Hi,
Ik ben nu 2 mnd verder met 7000km op de teller.
90% nu 476km was 2mnd geleden met 2000km op de teller 480km.
Als ik even snel reken dan verlies ik met ong. 5000km 4 km bereik, bij 20,000km op de teller zou dan nog een bereik van 464 over zijn.
Kan je dat zo doortellen of wordt het verlies minder of juist meer?
Ik ga binnenkort met de auto op vakantie maar eens kijken wat het bereik is met 100%.
Ik laad overigens bijna altijd aan 11kwh paal, af en toe aan de SuC.
Hoe werkt het kalibreren van de accu en heeft dat een positieve uitwerking op het bereik?