Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat altijd om de definities. Wanneer is een auto zakelijk en wanneer prive. Jij definieert het hierboven als: je mag je auto enkel prive gebruiken. Is dat de formele definitie of jouw interpretatie
Want stel ik heb een auto prive gekocht en moet voor mijn werk eenmalig naar een vergadering of klant, moet ik dan mijn verzekering opzeggen? En als dat bij een keer niet hoeft, moet het dan wel bij eenmaal per jaar, maand, week, dag? Ofwel Als ze dit soort voorwaarden hanteren moet dat ook juridisch gedefinieerd worden. Doet de KNAC dat ook?
Vaak wordt gesteld dat de auto niet op de zaak mag staan. Dat is duidelijk bij een BV, want dan is de BV eigenaar, maar bij een eenmanszaak speelt ook weer zo’n definitiekwestie. Verzekeringsmaatschappijen zijn (opzettelijk?) vaak erg vaag met dit soort voorwaarden.
Ger je hebt een punt alleen denk ik niet dat je met je filosofie het voor elkaar krijgt je wagen zakelijk te verzekeren bij de KNAC
 
Centraal Beheer heeft gewoon 3 jaar nieuwwaarde, staat tenminste bij mij wel in de voorwaarden. Alleen glazen dak inderdaad niet onder ruitschade, maar dat hebben helaas dus meerdere verzekeraars.
Toen ik in maart mijn verzekering ging regelen, had CB 3 jaar nieuwwaarde nog niet (voor de M3 LR AWD). Ik heb het toen uitgebreid met CB besproken, omdat ik eigenlijk bij haar wilde blijven. Jouw situatie kan trouwens wel kloppen. In mijn geval ging het om een versie die duurder was dan Euro 50.000. Onder de € 50.000 had CB de 3 jaar nieuwwaarde wel.
 
Toen ik in maart mijn verzekering ging regelen, had CB 3 jaar nieuwwaarde nog niet (voor de M3 LR AWD). Ik heb het toen uitgebreid met CB besproken, omdat ik eigenlijk bij haar wilde blijven. Jouw situatie kan trouwens wel kloppen. In mijn geval ging het om een versie die duurder was dan Euro 50.000. Onder de € 50.000 had CB de 3 jaar nieuwwaarde wel.

Klopt, daar ligt het dan inderdaad aan. Zit met die van mij net beneden de 50.000 euro. Boven de 50.000 euro doen ze alleen dagwaarde + 10%. Dan maar gewoon na die 3 jaar terug gaan als je graag weer Centraal Beheer hebt. :)
 
ANWB verzekeringen nog even gecheckt, maar die erkennen het alarmsysteem niet wat er in je M3 zit en vragen een extra alarm SCM 4 met voertuig volg systeem en hellingshoek detectie, ze accepteren de alarm letter van Tesla niet en Tesla accepteert niet als je een extra alarm laat inbouwen en daarmee komt je garantie weer in gevaar.
 
Als ze dezelfde voorwaarden hebben als CB, maar ook dezelfde service zijn ze erg goed. Ik had eigenlijk ook bij CB willen blijven; alleen het gemis aan 3 jaar nieuwwaarde, glazen daken en een paar kleine dingetjes weerhielden mij ervan. Dus heb ik geopteerd om voor drie jaar een verzekering die een tweemaal hogere premie heeft. Daarna ga ik terug naar CB.
Ik heb nou juist een aversie tegen Centraal Beheer: die boden het eerste jaar een verzekering voor de model S voor 750 euro aan, en die werd ineens verhoogd naar 4500 euro. Met zo'n club doe ik liever geen zaken meer.
 
  • Like
Reactions: Andre
KNIP


- Promovendum heel goedkoop maar aan de reviews te zien zijn dat lokprijzen die na een jaar of 2 jaar flink omhoog gaan.

Lijkt me niet zo heel erg, ik ga voorlopig wel bij Promovendum beginnen. Als na 2 jaar de prijzen flink omhoog gaan zijn er inmiddels wel meer aanbieders die snappen dat een EV een heel ander product is en zijn er ongetwijfeld andere verzekeraars hierop ingesprongen. Tegen die tijd dus gewoon weer overstappen op een andere verzekeraar.
 
Ik ga offerte opvragen bij Promovendum (als de leverdatum bekend is), maar heb Univé op de achterhand. Willen wel een TVO1 maar de kosten hiervan zijn te overzien. Huidige auto's lopen ook bij Univé en worden nog niet verkocht dus een no-claim verklaring krijg ik nog niet.
 
Op het Unive polisblad staat uiteindelijk het onderstaande:

Vereist alarmsysteem: Alarmsysteem
(Schade door) diefstal van de auto en joyriding is alleen verzekerd als aan
de volgende twee punten is voldaan:
- deze auto is voorzien van een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem met
hellingshoekdetectie of een vergelijkbaar in de fabriek ingebouwd systeem.
- dit systeem heeft op het moment van diefstal/joyriding een geldig
certificaat, is ingeschakeld en werkt
Is dit het geval, dan vervalt een eventueel gekozen eigen risico.

In de Algemene voorwaarden en de voorwaarden van de autoverzekering kom ik ook niets tegen over TV01.
Ik heb mijn TV01 netjes in laten bouwen op de dag van levering, maar de tekst in de polis maakte mij toch ongerust. Inmiddels heb ik een schriftelijke bevestiging gevraagd en ontvangen dat de TV01 eis geldt.

Voor mij was de premie bij Unive significant lager dan bij anderen, ook als je de EUR 399 ex btw voor de TV01 en de abonnementskosten meerekent.
 
Op het Unive polisblad staat uiteindelijk het onderstaande:

Vereist alarmsysteem: Alarmsysteem
(Schade door) diefstal van de auto en joyriding is alleen verzekerd als aan
de volgende twee punten is voldaan:
- deze auto is voorzien van een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem met
hellingshoekdetectie of een vergelijkbaar in de fabriek ingebouwd systeem.
- dit systeem heeft op het moment van diefstal/joyriding een geldig
certificaat, is ingeschakeld en werkt
Is dit het geval, dan vervalt een eventueel gekozen eigen risico.

In de Algemene voorwaarden en de voorwaarden van de autoverzekering kom ik ook niets tegen over TV01.
Ik heb mijn TV01 netjes in laten bouwen op de dag van levering, maar de tekst in de polis maakte mij toch ongerust. Inmiddels heb ik een schriftelijke bevestiging gevraagd en ontvangen dat de TV01 eis geldt.

Voor mij was de premie bij Unive significant lager dan bij anderen, ook als je de EUR 399 ex btw voor de TV01 en de abonnementskosten meerekent.


Hoi dutchchilli,

Welke M3 (wat is je aankoop prijs?) probeer je verzekerd te krijgen en wat is je uiteindelijke premie daar bij Unive?
 
@BooN-R010: EUR 60917,50 incl btw (witte LR AWD met 19" velgen), maar zakelijk en dus ex-btw verzekerd (al geloof ik dat het voor de premie niet uitmaakt).
Om jouw premie te bepalen verwijs ik toch naar de eerste twee stappen in de aanvraag bij Unive. Dan weet je wat het effect van je leeftijd en schadevrije jaren is. Je kan na die 2 stappen gewoon stoppen met de aanvraag.

Het kwam er voor mij op neer dat ze meer dan 100 euro per maand goedkoper zijn dan InsureMyTesla, Meijers assurantiën en Turien.
Je bent ook flexibeler in de KMs (ruimere bandbreedtes) en eigen risico. Eigen risico verhogen van 250 naar 1000 scheelt voor mij meer dan 30 euro per maand. Die moet geborgd worden door de autopilot :)

Verder vind ik het ook een voordeel dat je bij Unive snel iemand aan de lijn hebt die de tijd voor je neemt. Ze hebben geen winstoogmerk en dat merk je. In het verleden heb ik dat al eens gemerkt met een 'winstdeling' aan het einde van het jaar. Toch leuk als je als verrassing een deel van de premie terug krijgt omdat ze "te veel" winst hebben gemaakt.

In de voorwaarden komt de prijs natuurlijk wel terug. De vergoeding voor een huurauto bij schade is van het niveau 'ga maar fietsen' en de tijd dat je mag huren is ook niet compatibel met hoe snel Tesla de schades hersteld. Als je geen brokken maakt is het dikke winst. Heb je schade, dat kan het wat duurder worden.
 
  • Like
Reactions: BooN-R010
Op het Unive polisblad staat uiteindelijk het onderstaande:

Vereist alarmsysteem: Alarmsysteem
(Schade door) diefstal van de auto en joyriding is alleen verzekerd als aan
de volgende twee punten is voldaan:
- deze auto is voorzien van een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem met
hellingshoekdetectie of een vergelijkbaar in de fabriek ingebouwd systeem.
- dit systeem heeft op het moment van diefstal/joyriding een geldig
certificaat, is ingeschakeld en werkt
Is dit het geval, dan vervalt een eventueel gekozen eigen risico.

In de Algemene voorwaarden en de voorwaarden van de autoverzekering kom ik ook niets tegen over TV01.
Ik heb mijn TV01 netjes in laten bouwen op de dag van levering, maar de tekst in de polis maakte mij toch ongerust. Inmiddels heb ik een schriftelijke bevestiging gevraagd en ontvangen dat de TV01 eis geldt.

Voor mij was de premie bij Unive significant lager dan bij anderen, ook als je de EUR 399 ex btw voor de TV01 en de abonnementskosten meerekent.
Ik heb enkele weken na telefonisch contact twee aanbiedingen van Univé ontvangen. Het lijkt een nieuw beleid voor de M3. Liep eerst via een derde volgens de dame die ik aan de lijn had maar nu doen ze het zelf. Mits TV01 dus waarvoor keurig een linkje werd meegestuurd naar een leverancier.
 
  • Like
Reactions: BooN-R010
Op het Unive polisblad staat uiteindelijk het onderstaande:

Vereist alarmsysteem: Alarmsysteem
(Schade door) diefstal van de auto en joyriding is alleen verzekerd als aan
de volgende twee punten is voldaan:
- deze auto is voorzien van een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem met
hellingshoekdetectie of een vergelijkbaar in de fabriek ingebouwd systeem.
- dit systeem heeft op het moment van diefstal/joyriding een geldig
certificaat, is ingeschakeld en werkt
Is dit het geval, dan vervalt een eventueel gekozen eigen risico.

In de Algemene voorwaarden en de voorwaarden van de autoverzekering kom ik ook niets tegen over TV01.
Ik heb mijn TV01 netjes in laten bouwen op de dag van levering, maar de tekst in de polis maakte mij toch ongerust. Inmiddels heb ik een schriftelijke bevestiging gevraagd en ontvangen dat de TV01 eis geldt.

Voor mij was de premie bij Unive significant lager dan bij anderen, ook als je de EUR 399 ex btw voor de TV01 en de abonnementskosten meerekent.
Staat er bij de bovenstaande Bijzondere Voorwaarden niet nog een zin, namelijk: "Of soortgelijk systeem met minimaal dezelfde beveiligingseisen"?
 
Jawel, maar er staan twee items. Het probleem zit hem in het certificaat dat er niet is. Dat krijg je bij een TV01 alleen als hij gekoppeld wordt aan het alarmsysteem.
In combinatie van de Tesla documenten en een jaarlijks "standaard"keuringsrapportje waarin vermeld wordt dat alles nog naar behoren functioneert en geschreven door Tesla is de certificering rond. In ieder geval heeft mijn verzekeringsma dat aangegeven/ geaccepteerd in haar bijzondere voorwaarden. Ik heb dus gewoon de standaard Tesla beveiliging (waarop de verzekering is gebaseerd) die ik jaarlijks even moet laten testen door Tesla, die dan het rapportje uitschrijft. Dat rapportje moet ik thuis bewaren en indien nodig moet kunnen tonen. Echter ik zal ervoor kiezen om een kopiet'je naar de verzekeringsma te sturen. Dan kan het nooit fout gaan, mits ze goed archiveren uiteraard.
Voor mijn eigen geruststelling heb ik daarnaast nog een LoJack systeem erin laten zetten. De verzekeringsma gaf aan dat dat niet meer nodig was.
 
Welke partij was dat als ik vragen mag?
Ja, dat mag je vragen...................................................flauw, maar of ik het antwoord geef???????????????????????????????
Het is via KNAC de Unigarant. Let wel op. Het is een totaal andere verzekering dan Unigarant via de ANWB. Dit omdat de KNAC een automobielclub is voor de bijzondere auto.

Verder heb ik vandaag als particuliere verzekeringsnemer voor de 3 een schrijven gekregen van de RDW. Zij hebben de cataloguswaarde nav mijn verzoek aan de Belastingdienst aangepast naar de reële aankoopprijs, namelijk € 5000 hoger dan eerst vermeld.
Voor mij is dit van belang mocht de auto bin'snen drie jaar total loss worden. Ik krijg dan in ieder geval eenzelfde auto weer terug; ook al mocht de prijs omhoog zijn gegaan. Bij een lagere RDW-cataloguswaarde zou ik maar ten dele een vergoeding krijgen van de verzekeringsma.
 
Lijkt me niet zo heel erg, ik ga voorlopig wel bij Promovendum beginnen. Als na 2 jaar de prijzen flink omhoog gaan zijn er inmiddels wel meer aanbieders die snappen dat een EV een heel ander product is en zijn er ongetwijfeld andere verzekeraars hierop ingesprongen. Tegen die tijd dus gewoon weer overstappen op een andere verzekeraar.
Welke alarmklasse vul je dan in bij Promovendum?
 
Ik ben uiteindelijk ook bij Promovendum terecht gekomen voor mijn (als het goed is morgen te leveren...) LR RWD, maar heb niet via de site aangevraagd maar telefonisch. Voor de LR RWD (geen verdere opties) was het standaard Tesla Security Package voldoende.