Diezelfde Duitser heeft de ID3 vandaag getest aan 90 km/h op de autostrade, en bekomt 129 Wh/km na 421km met nog 23 km over, dus een range van 444 km.
Wanneer ik die cijfers vergelijk met de tests van Bjorn Nieland (die zijn range tests ook doet aan 90 km/h), is dat iets meer dan 10 % minder ver dan de Kona en E-Niro, maar significant verder dan de Zoe en e-208. De ID3 zou zelfs iets verder rijden dan de Model 3 SR+...
Ik vermoed dat deze echt wel goed gaat verkopen, positief, want volgens mij is dit de enige wagen in Europa (samen met de ID.4) waarvoor echt ambitieuze productievolumes zijn gedefinieerd, wat voor bijkomende investeringen in infrastructuur kan gaan zorgen (kijk maar eens naar Noorwegen).
En 't is fijn dat deze ook een energiezuinige EV blijkt te zijn.
Over 10 dagen heeft Bjorn Nyland een ID3 om te testen, zodat we echt kunnen vergelijken, maar die resultaten zouden niet zoveel mogen afwijken in theorie.
Je moet dat eigenlijk echt wel willen doen, 420 km op de autostrade rijden aan 90 km/h... En dan nadien nog eens aan 120 km/h...En dan nog eens 1000 km rijden...