Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Volkswagen ID.3

This site may earn commission on affiliate links.
Een Duitser die vandaag zijn ID.3 is gaan afhalen kwam op de autostrade aan 18.8 kWh/100 km bij een gemiddelde snelheid van 102 km/h. Dat is dus niet zo slecht. Vraag is wat er anders is in die ene test natuurlijk..
Ik haalde gisteren onder de 140 Wh/km bij diezelfde snelheid. En dat is met een Raven.
Nog steeds kan niemand tippen aan Tesla.
 
Ik haalde gisteren onder de 140 Wh/km bij diezelfde snelheid. En dat is met een Raven.
Nog steeds kan niemand tippen aan Tesla.

Gemiddelde snelheid, met stukken aan 150 km/h of gewoon een snelheid van 102 km/h? Want die Duitser reed op de Autobahn en kwam aan de lader aan met die gemiddelde snelheid (zat ook een stuk op een baustelle tussen)

En deze ID3 is meer dan 15 000 EUR goedkoper dan de goedkoopste Tesla. En kost minder dan de helft van jouw S.
 
En deze ID3 is meer dan 15 000 EUR goedkoper dan de goedkoopste Tesla. En kost minder dan de helft van jouw S.

Klopt, alleen wel raar dat je in de US voor $37.000 (31.000 Euro) met een M3 van de parking bolt….en er hier 48k moet voor moet ophoesten. Waar blijft dit geld plakken? (op die 31k moet mss nog sales taks worden bijbetaald) en hoeveel marge zit er op een ID3
Ik ben benieuwd hoe Giga Berlin de prijs zal beinvloeden.
 
Klopt, alleen wel raar dat je in de US voor $37.000 (31.000 Euro) met een M3 van de parking bolt….en er hier 48k moet voor moet ophoesten. Waar blijft dit geld plakken? (op die 31k moet mss nog sales taks worden bijbetaald) en hoeveel marge zit er op een ID3
Ik ben benieuwd hoe Giga Berlin de prijs zal beinvloeden.
Prijzen zijn in de VS ex BTW en ex importtaksen en ex transport. Da's +10%, +21% en dan een onbekende kost.

Als je de taksen verrekent op je voorbeeld, zit je dus met een hiaat van 6,4K.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Diezelfde Duitser heeft de ID3 vandaag getest aan 90 km/h op de autostrade, en bekomt 129 Wh/km na 421km met nog 23 km over, dus een range van 444 km.
Wanneer ik die cijfers vergelijk met de tests van Bjorn Nieland (die zijn range tests ook doet aan 90 km/h), is dat iets meer dan 10 % minder ver dan de Kona en E-Niro, maar significant verder dan de Zoe en e-208. De ID3 zou zelfs iets verder rijden dan de Model 3 SR+...

Ik vermoed dat deze echt wel goed gaat verkopen, positief, want volgens mij is dit de enige wagen in Europa (samen met de ID.4) waarvoor echt ambitieuze productievolumes zijn gedefinieerd, wat voor bijkomende investeringen in infrastructuur kan gaan zorgen (kijk maar eens naar Noorwegen).
En 't is fijn dat deze ook een energiezuinige EV blijkt te zijn.

Over 10 dagen heeft Bjorn Nyland een ID3 om te testen, zodat we echt kunnen vergelijken, maar die resultaten zouden niet zoveel mogen afwijken in theorie.
Je moet dat eigenlijk echt wel willen doen, 420 km op de autostrade rijden aan 90 km/h... En dan nadien nog eens aan 120 km/h...En dan nog eens 1000 km rijden...
 
Maar waarom 90? Wie rijdt er nu ergens 90 op de snelweg? Mij interesseert dat dus niet dat je al hypermilend +400km kan, want als je 120 of 150 rijdt en maar 250km kan doen ga je nog altijd sneller zijn. Met mijn Model X steek ik in Duitsland aan 150 regelmatig dezelfde vrachtwagens voorbij die me hebben inhalen tijdens het laden.
 
Maar waarom 90? Wie rijdt er nu ergens 90 op de snelweg? Mij interesseert dat dus niet dat je al hypermilend +400km kan, want als je 120 of 150 rijdt en maar 250km kan doen ga je nog altijd sneller zijn. Met mijn Model X steek ik in Duitsland aan 150 regelmatig dezelfde vrachtwagens voorbij die me hebben inhalen tijdens het laden.

Dit is een standaardtestprocedure die zijn oorsprong vindt in twee redenen:
  • de range die je bij 90 km/h hebt is een range die blijkbaar representatief is voor het verbruik tijdens niet snelwegritten
  • testen bij 90km/h kan je zonder problemen te hebben met verkeersdrukte, continu 120 km/h rijden is een pak moeilijker
Dat is de reden waarom Björn Nyland altijd eerst een test op 90 km/h en daarbij de batterij bijna volledig leeg rijdt, en daarna op 120 km/h een wat kortere rit doet

De man die deze test heeft gedaan gaat ook nog een test op 120 km/h doen
 
Ik vermoed dat deze echt wel goed gaat verkopen,

Dat denk ik ook wel maar of ik persoonlijk mijn bmw voor een ID.3 zou hebben ingeruild, is een andere vraag...

Het zal voor velen in Europa de overstapt naar EVs makkelijker maken aangezien ze lekker naar hun vertrouwde VW dealer kunnen en niet uit hun comfortzone moeten dus in dat opzicht zal VW er inderdaad wel een hoop weten weg te zetten....en... dat is goed.
 
Dit is een standaardtestprocedure die zijn oorsprong vindt in twee redenen:
  • de range die je bij 90 km/h hebt is een range die blijkbaar representatief is voor het verbruik tijdens niet snelwegritten
  • testen bij 90km/h kan je zonder problemen te hebben met verkeersdrukte, continu 120 km/h rijden is een pak moeilijker
Dat is de reden waarom Björn Nyland altijd eerst een test op 90 km/h en daarbij de batterij bijna volledig leeg rijdt, en daarna op 120 km/h een wat kortere rit doet

De man die deze test heeft gedaan gaat ook nog een test op 120 km/h doen
Een standaardprocedure... Van?
 
Diezelfde Duitser heeft de ID3 vandaag getest aan 90 km/h op de autostrade, en bekomt 129 Wh/km na 421km met nog 23 km over, dus een range van 444 km.
Wanneer ik die cijfers vergelijk met de tests van Bjorn Nieland (die zijn range tests ook doet aan 90 km/h), is dat iets meer dan 10 % minder ver dan de Kona en E-Niro, maar significant verder dan de Zoe en e-208. De ID3 zou zelfs iets verder rijden dan de Model 3 SR+...

Ik vermoed dat deze echt wel goed gaat verkopen, positief, want volgens mij is dit de enige wagen in Europa (samen met de ID.4) waarvoor echt ambitieuze productievolumes zijn gedefinieerd, wat voor bijkomende investeringen in infrastructuur kan gaan zorgen (kijk maar eens naar Noorwegen).
En 't is fijn dat deze ook een energiezuinige EV blijkt te zijn.

Over 10 dagen heeft Bjorn Nyland een ID3 om te testen, zodat we echt kunnen vergelijken, maar die resultaten zouden niet zoveel mogen afwijken in theorie.
Je moet dat eigenlijk echt wel willen doen, 420 km op de autostrade rijden aan 90 km/h... En dan nadien nog eens aan 120 km/h...En dan nog eens 1000 km rijden...
Ben enorm benieuwd of vw voldoende batterijen kan krijgen voor de productie. Benieuwd wat voor aantallen id3 en id4 Volkswagen voor 2020 en 2021 op de planning heeft staan.
 
Ben enorm benieuwd of vw voldoende batterijen kan krijgen voor de productie. Benieuwd wat voor aantallen id3 en id4 Volkswagen voor 2020 en 2021 op de planning heeft staan.

Die cijfers zijn gepubliceerd.
Van de iD.3 first zijn er 37000 besteld, die worden nu uitgeleverd.
Doel is om in 2023 1.500.000 EV's te verkopen.

Het grootste nadeel voor VW zal blijven dat ze verkopen via een netwerk dat geen enkel belang heeft bij de verkoop van EV's (want geen onderhoud, dus minder recurrente inkomsten).

ID.3 verbruikt bij 130 km/h 20.5 kWh/100 km, wat een range geeft van 284 km. Ik vind die cijfers absoluut niet slecht, want de versie met het grootste accupakket (77 kWh bruikbaar ipv 58 kWh) zou bij 120 km/h dan dicht tegen de 400 km bereik aanzitten.
 
Die cijfers zijn gepubliceerd.
Van de iD.3 first zijn er 37000 besteld, die worden nu uitgeleverd.
Doel is om in 2023 1.500.000 EV's te verkopen.

Het grootste nadeel voor VW zal blijven dat ze verkopen via een netwerk dat geen enkel belang heeft bij de verkoop van EV's (want geen onderhoud, dus minder recurrente inkomsten).

ID.3 verbruikt bij 130 km/h 20.5 kWh/100 km, wat een range geeft van 284 km. Ik vind die cijfers absoluut niet slecht, want de versie met het grootste accupakket (77 kWh bruikbaar ipv 58 kWh) zou bij 120 km/h dan dicht tegen de 400 km bereik aanzitten.
Ik kreeg en krijg niets gevonden over de jaarproductie. Hoop dat ze kunnen opschalen maar vrees dat de aantallen vrij laag blijven
 
Gemiddeld 9% had ik ergens gelezen...uiteraard zijn er die hoger zitten maar er zijn er ook met 0%.....bon weet niet dat het 100% correct is

@pati07 met je disagree was ik weinig dus heb Ik het zelf nog eens opgezocht, het bleek lager te liggen....

5.75 percent

Whether you're buying a new car or a used car, or even leasing a car, you'll have to pay state sales tax. Nearly every state has a sales tax, ranging from under 3 percent to over 8 percent. The national average in the United States is 5.75 percent [source: TaxAdmin.org].

zelf kom ik wel eens in Delaware en daar is ie 0%
 
Dat is wel wat door de auto gerapporteerd is, en puur het ideale verbruik van de motor, niet de rest mee. Als je 'aan de meter' gaat kijken, is je praktijkverbruik veeeeel hoger.
Je bedoelt dat er ook laadverlies is en verbruik tijdens stilstand niet gerapporteerd wordt door de auto?
Dat is bij de ID3 natuurlijk ook zo, dus is in deze verbruiksvergelijking niet relevant.
 
Gisteren de VW ID3 samen met zoon ophaalt vanuit het zuiden van het land.
Netjes drinken aangeboden gekregen van de firma van Mossel.
Een half uur professioneel uitleg over de auto gekregen.
Aangezien het zijn nieuwe lease auto is heeft mijn zoon hem naar de kop van Noord Holland gereden.
Vandaag heb even mogen rijden in de ID3.
Het eerste wat opvalt dat het een ruime auto vanbinnen is, simpel dashboard met 2 schermpjes.
Harde stoelen, logische Duitse software, geen lakproblemen, ruimte tussen de panelen correct, maakt wel antivoetgangersgeluid bij lage snelheid, portieren sluiten als Duitse Ober Klasse, regenereert beter als mijn s85, soepele vering zonder over te hangen in de bochten, weinig stuurspeling, dat is het nadeel van elektrische stuurbekrachtiging bij alle nieuwe auto's, maar minder dan mij s85.
Kortom een leuke EV.
Ik zou mijn S85 zo willen inruilen voor een ID3, maar als zuinige Hollander, blijf ik toch met de s85 rijden v.w. het & het gratis laden wat mij toch jaarlijks enige duizenden Euro's in mijn portemonnee blijft, die altijd welkom zijn.& het supercharger netwerk van Tesla.
 
  • Informative
Reactions: Furb