Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Volkswagen ID.3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik permiteer mij even een zinnetje uit draadje 241 te gebruiken: Ik verwacht de volgende klachtenregen rond de zomer als blijkt dat ionity netwerk op dit moment volledig ontoereikend blijkt te zijn...

Een half jaar geleden op de heenweg en 4 ween geleden op de terugweg. De heenweg: Ionity Glanon, Macon, Montelimar en Tavel. geen enkele stall bezet. Terugweg: Perpingan, Tavel, Taponas, Ganon wederom waren wij de enige.
 
Ik permiteer mij even een zinnetje uit draadje 241 te gebruiken: Ik verwacht de volgende klachtenregen rond de zomer als blijkt dat ionity netwerk op dit moment volledig ontoereikend blijkt te zijn...

Een half jaar geleden op de heenweg en 4 ween geleden op de terugweg. De heenweg: Ionity Glanon, Macon, Montelimar en Tavel. geen enkele stall bezet. Terugweg: Perpingan, Tavel, Taponas, Ganon wederom waren wij de enige.

Was het een half jaar geleden al zomer in Europa? Ik doelde op piekdagen. Je ziet dat Bjorn Nyland in Noorwegen nu al op niet piekdagen soms volle plaatsen tegenkomt als hij andere auto’s test dan Tesla’s. En dan is het Noorse snellaadnetwerk al behoorlijk uitgebreid tov rest van Europa.

Volgens mij is het een simpel rekensommetje: bij Tesla is het soms al wachten op piekdagen. In mijn beeld zijn er verhoudingsgewijs minder snellaadstations voor non Tesla’s. De vraag is natuurlijk hoeveel mensen daadwerkelijk op vakantie gaan met de etrons/ipaces/konas/eniros/id3/4 enyaq etc. Gelukkig lijken er ook andere aanbieders actief te worden naast IONITY. Ook is het aantal auto vakantiegangers door Corona nog onzeker.

We zullen zien. Ik hoop op genoeg stalls voor iedereen, ongeacht merk en type auto.
 
Het aanbod groeit sterk. Vraag is of dat volstaat want ook het aantal EVs stijgt nu snel.
Er is een duidelijk verschil: die HPC zijn duur 0,69€/kWh of zelfs 0,79 voor Ionity. En dus zal alleen wie het echt nodig heeft er gebruik van maken. Dat is toch anders bij SUC waar de prijs onder die van de gewone publieke AC-laders ligt.of voor sommige zelfs gratis. Dat trekt oneigenlijke gebruikers aan.
 
Het aanbod groeit sterk. Vraag is of dat volstaat want ook het aantal EVs stijgt nu snel.
Er is een duidelijk verschil: die HPC zijn duur 0,69€/kWh of zelfs 0,79 voor Ionity. En dus zal alleen wie het echt nodig heeft er gebruik van maken. Dat is toch anders bij SUC waar de prijs onder die van de gewone publieke AC-laders ligt.of voor sommige zelfs gratis. Dat trekt oneigenlijke gebruikers aan.
Volgens mij zijn er met mij hier velen die nog altijd gratis kunnen laden maar er maar zelden staan. Ik kom minder dan 10x per jaar bij een suc, waarvan er dan meestal 9 voor vakanties.
 
Klopt. Toen Tesla een controle op afwerkingsproblemen bij levering weigerde, werd een bestelling van 300 (?) M3 gecanceld.
Klopt ongeveer, het waren er 100. Schijnbaar staat VW een vergelijkbaar lot te wachten. Over de kwaliteit van M3 is nexmove nog steeds erg te spreken en uiteindelijk gaat dat toch tellen. Ik denk dat ze zich met de model Y wel anders gaan opstellen. Zeker als die uit Brandenburg gaat komen...

 
Mijn vrouw krijgt nu les in een ID.3 - haar rijbewijs was 10 jaar geleden al verlopen en had het toen niet verlengd want werk zat naast het station en haar huis ook.

Ze vindt het een fantastische auto en zegt dat alle ongemakken van een schakel-auto weg zijn - alleen zicht opzij is wat minder dan wat ze vroeger reed.

Heeft iemand ervaring met zowel ID.3 als Tesla? Ze gaat straks mijn M3 gebruiken en vraag me af welke ze meer gaat waarderen (als je FSD niet meeneemt). Durft iemand een gokje te wagen wat ze meer gaat waarderen van welke auto?

Ze is ondernemer, dus de tweede auto komt via haar. De MY was de eerste keuze, maar er is nu een kans dat ze daar vanaf gaat zien. :)
 
Mijn vrouw krijgt nu les in een ID.3 - haar rijbewijs was 10 jaar geleden al verlopen en had het toen niet verlengd want werk zat naast het station en haar huis ook.

Ze vindt het een fantastische auto en zegt dat alle ongemakken van een schakel-auto weg zijn - alleen zicht opzij is wat minder dan wat ze vroeger reed.

Heeft iemand ervaring met zowel ID.3 als Tesla? Ze gaat straks mijn M3 gebruiken en vraag me af welke ze meer gaat waarderen (als je FSD niet meeneemt). Durft iemand een gokje te wagen wat ze meer gaat waarderen van welke auto?

Ze is ondernemer, dus de tweede auto komt via haar. De MY was de eerste keuze, maar er is nu een kans dat ze daar vanaf gaat zien. :)
Mijn vrouw gebruikt de AP nooit dus voor haar speelt dat niet. Ze vindt het best wel een grote auto om te parkeren en daarom zie ik ze moest ze voor dezelfde keuze staan voor de ID3 kiezen omdat die compacter is en een grotere koffer opening heeft. Aan de andere kant heeft ze een zware voet en kan ze de acceleratie wel smaken van de Tesla. Haal je er de MY bij dan wordt de keuze al moeilijker vrees ik.
Geef haar een ID3, het geld die je uitspaart kan jij dan gebruiken om bij te leggen voor een S Plaid:p
 
Mijn vrouw krijgt nu les in een ID.3 - haar rijbewijs was 10 jaar geleden al verlopen en had het toen niet verlengd want werk zat naast het station en haar huis ook.

Ze vindt het een fantastische auto en zegt dat alle ongemakken van een schakel-auto weg zijn - alleen zicht opzij is wat minder dan wat ze vroeger reed.

Heeft iemand ervaring met zowel ID.3 als Tesla? Ze gaat straks mijn M3 gebruiken en vraag me af welke ze meer gaat waarderen (als je FSD niet meeneemt). Durft iemand een gokje te wagen wat ze meer gaat waarderen van welke auto?

Ze is ondernemer, dus de tweede auto komt via haar. De MY was de eerste keuze, maar er is nu een kans dat ze daar vanaf gaat zien. :)
Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die zijn/haar rijbewijs liet verlopen. Je vrouw heeft kennelijk niets met autorijden? Of we dan waarde moeten hechten aan haar oordeel dat een ID3 fijn rijdt vraag ik me af. Krijgt ze als ze het haalt een “automaat rijbewijs” en hoe gaat dit in de toekomst ontwikkelen? Schakelen zal helemaal verdwijnen? Maar als je dan toch met iemand zijn oliestoker op pad moet?