Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar de hoogste inruilprijs voor je Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn eerste P85 is via Verhoeks aan een particulier verkocht.
Verhoeks is soms ook een goede partij. Zij boden anderhalf geleden voor mijn Classic van 11-2013 ruim 10 mille minder dan waarvoor ie uiteindelijk via leasebijtellingvrij.nl is verkocht.
De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ook dat al 18 mille meer was dan Tesla bood.
Ter completering van het verhaal. Tesla bood 55 mille, dat zij later verhoogden naar 60 mille. Maar toen was mijn auto, binnen een week, al verkocht voor 83,5 mille.
 
Verhoeks is soms ook een goede partij. Zij boden anderhalf geleden voor mijn Classic van 11-2013 ruim 10 mille minder dan waarvoor ie uiteindelijk via leasebijtellingvrij.nl is verkocht.
De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ook dat al 18 mille meer was dan Tesla bood.
Ter completering van het verhaal. Tesla bood 55 mille, dat zij later verhoogden naar 60 mille. Maar toen was mijn auto, binnen een week, al verkocht voor 83,5 mille.
Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat er ook particulieren aan de markt zijn voor een gebruikte Tesla; dus niet alleen BTW plichtige ondernemers. Volgens mij is de eerst winnende equipe van de E Rally ook een particulier die in een gebruikte signature rijdt.
 
Ik zou het prima vinden om nog jaren door te rijden in mijn Huidige auto. Het wordt echter een kwestie van een excelsheetje maken aan het eind van het jaar.
Belangrijkst hierbij is de bijtelling voor 2019. Ik heb een sept 2013 auto en weet nog steeds niet zeker wat de exacte bijtelling in 2019 gaat worden.

Auto is net voorzien van een nieuwe motor en een nieuwe computer....zo goed als nieuw dus.
 
Ik heb net mijn Porsche 911 verkocht, en daarbij geleerd dat "de handel" en in hun kielzog de goed geinformeerde particulier geen cent extra betalen voor alle goede zorgen, onderhoud of dure lakbescherming. Merk, jaartal en de prijs ligt vast, hooguit paar honderd extra voor een "nette auto" (*kots*....).

Als je dus verwacht dat je als nieuw uitziende Tesla nog wat extra opbrengt, wees dan voorbereid op een flinke teleurstelling. Zo dat moest er even uit.

Overigens geen spijt hier, ik heb nog een afscheidsritje gemaakt en het leek wel een oud lijk dat uit elkaar dreigde te vallen. Het oude Porsche gevoel kwam wel terug na een tijdje maar het bevestigde wel mijn keuze voor een Tesla.

Wat krijg je dus terug voor je Tesla? In alle gevallen te weinig. Vooral voor een auto die nauwelijks slijt of verouderd. Ik blijf er hopelijk een hele tijd in rijden...
 
Daar ik een van BTW vrijgestelde ondernemer ben (ja dat bestaat) maak ik mij wat zorgen over de verkoopbaarheid van mijn P85+ (is dus een marge auto waar BTW ondernemers dus geen BTW meer mee kunnen verrekenen). Zijn er inmiddels particulieren die een occasion Model S kopen? Pool van BTW vrijgestelde onernemers is namelijk nu niet zo groot. Vraag me daarom af of ik niet een te groot risico neem om nu een voorraad X te kopen (en nog te profiteren van de voorraad kortingen, de 0,4% financiering en nog een keer MIA) om er straks in januari achter te komen dat ik met een totaal onverkoopbare marge Model S blijf zitten. Wat zijn jullie ideeën hierover? Beide houden is namelijk wel leuk maar financieel even een stapje te ver.
Er zijn ook wel andere BTW vrijgestelde ondernemenrs die graag een 2ehands Tesla willen kopen. Je hebt er maar eentje nodig.
Onze destijds via leasbijtellingsvrij verkocht aan een tandarts :)
 
Nou het ei vandaag gelegd. Vandaag voorraad Obsidian black MX 6 zitter met alle toeters en bellen aangeschaft. Gaat erg hard met de voorraad modellen daar. De eerste ik op zaterdag het eerst op het oog had was maandag reeds weg. Toen dacht ik 'ik koop niet iets van > 100k wat niet helemaal naar mijn zin is' en heb het een weekje laten zitten. Gelukkig bleek er nog een te zijn die niet op Tesla's website stond. Ze hebben er nu nog slechts 2 over. De 0,4%, de bijna 14k korting en nog één keer MIA hebben de doorslag gegeven. Levering deze maand nog:eek::).
 
Nou het ei vandaag gelegd. Vandaag voorraad Obsidian black MX 6 zitter met alle toeters en bellen aangeschaft. Gaat erg hard met de voorraad modellen daar. De eerste ik op zaterdag het eerst op het oog had was maandag reeds weg. Toen dacht ik 'ik koop niet iets van > 100k wat niet helemaal naar mijn zin is' en heb het een weekje laten zitten. Gelukkig bleek er nog een te zijn die niet op Tesla's website stond. Ze hebben er nu nog slechts 2 over. De 0,4%, de bijna 14k korting en nog één keer MIA hebben de doorslag gegeven. Levering deze maand nog:eek::).
Gefeliciteerd , je krijgt geen spijt.
 
  • Like
Reactions: SofaSogo
Gefeliciteerd man! Ook over de streep dus...heel goed!
Ik moet zeggen, ik wacht nog op de levering en vraag me nog vrijwel elke dag af wat ik in godsnaam gedaan heb. Hoop dat dat verdwijnt na de levering :confused:
Gegarandeerd! Vanmorgen was mij X niet voldoende geladen om naar werk te kunnen rijden (is 2e keer al ondanks dat de X aan de lader stond......)
Noodgedwongen de S genomen (geen straf!) maar wel raar om tegen de zonneklep aan te kijken en veel ruimte kwijt te zijn. Ik ben met 1.91m en 110 kg niet klein maar voelde me in de S echt opgepropt. Mijn vrouw met 1.68 reed daardoor voor de eerste keer met de X naar centrum Rotterdam en had het idee in een slagschip te rijden.
Belangrijkste .....mijn velgen zijn nog heel.........:confused:
 
Gefeliciteerd man! Ook over de streep dus...heel goed!
Ik moet zeggen, ik wacht nog op de levering en vraag me nog vrijwel elke dag af wat ik in godsnaam gedaan heb. Hoop dat dat verdwijnt na de levering :confused:
Heb het zelfde gevoel. De S vind ik nog steeds mooier. De X is met 3 pubers gewoon praktischer. Ratio heeft dus gewonnen. Weet niet meer wie het eerder hier meldde maar de opmerkingen 'als je er in zit kijk je niet naar de buitenkant' en 'ik kies toch vaker voor de X dan de S' (iemand met een luxe probleem welke ik niet nader met toenaam zal noemen) hebben toch een beetje geholpen.

On topic; ook het gesprek vandaag met Martijn van Leasebijtellingvrij gaf me vertrouwen over de verkoopbaarheid van mijn marge P85+. Dank allen voor jullie input. Ook voor een oudgediende blijkt het forum toch weer erg waardevol! Zo en nu a.d. wijn om de hartslag weer onder de 100 te krijgen.
 
  • Like
Reactions: jm71 and basvk
Heb het zelfde gevoel. De S vind ik nog steeds mooier. De X is met 3 pubers gewoon praktischer. Ratio heeft dus gewonnen. Weet niet meer wie het eerder hier meldde maar de opmerkingen 'als je er in zit kijk je niet naar de buitenkant' en 'ik kies toch vaker voor de X dan de S' (iemand met een luxe probleem welke ik niet nader met toenaam zal noemen) hebben toch een beetje geholpen.

On topic; ook het gesprek vandaag met Martijn van Leasebijtellingvrij gaf me vertrouwen over de verkoopbaarheid van mijn marge P85+. Dank allen voor jullie input. Ook voor een oudgediende blijkt het forum toch weer erg waardevol! Zo en nu a.d. wijn om de hartslag weer onder de 100 te krijgen.
Santé!
 
Ook ik heb een inruilaanbod van Tesla circa 20k onder de marktprijs. Ik dacht: prima, dan accepteer ik dat bod en maak de afspraak met Tesla dat ik de auto zelf kan verkopen voor een hoger bod voordat de nieuwe Tesla geleverd wordt (ca. 4 mnd). Dit doe ik al jaren met andere auto's. Verkoper meestal ook blij, want die heeft niet de afhandeling van de inruil als ik hem zelf kan verkopen. Verkeerd gedacht, bij Tesla kun je niet meer onder de inruildeal uit. Ik zou verwachten dat ze blij zijn dat ze een nieuwe Tesla kunnen verkopen, maar blijkbaar willen ze ook graag aan tweedehands verdienen. Zijn er meer mensen met deze ervaring, of heb ik de verkeerde verkoper te pakken?
 
Ik ga voor een splinternieuwe. Misschien heb ik mijn wens niet goed geformuleerd. Van Tesla verwacht ik dat ze een minimale inruil garanderen voor mijn huidige auto als ik een nieuwe Tesla koop, terwijl ik intussen kan kijken of ik de inruiler voor een hogere prijs kan verkopen. Daar werken ze dus niet aan mee. Ik was in de veronderstelling dat hun inruilprogramma serviceverlening aan kopers van nieuwe auto's is, maar dat voelt helaas niet zo. Ik heb nog nooit een dealer meegemaakt die hier niet aan meewerkt. Na wat rondkijken in de 2e hands markt maak ik mij er overigens minder druk over aangezien het verschil tussen marktprijs en Tesla inruilprijs zo groot is dat ik wel een risico durf te nemen (tijdje zonder auto of tijdelijk twee auto's). Wat dat betreft verschillen ze dan weer niet van normale dealers :(
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Klopt, je afvragen of je elders een betere prijs voor je gebruikte Tesla kunt krijgen dan bij Tesla zelf, is niet nodig. Vrij vertaald: het zal altijd meer zijn dan Tesla je geeft. Bij mij wel in ieder geval.
Soms is het anders. Mijn zoon heeft een Opel Ampera van 2012 met 110.000 km. Vier plaatwerkdelen met schade van totaal 2.000 euro.
Tesla biedt 8.850 euro inruil. Als mijn zoon de schade zou laten repareren dan moet ie al bijna 11.000 euro krijgen voor de Ampera.
Dat lukt niet, ook bij Leasebijtellingvrij waar de auto enkele weken te koop heeft gestaan werd er zelfs geen enkel bod uitgebracht.

Morgen gaan wij, ik mag mee, zijn nieuwe X ophalen in Tilburg. De Ampera wordt dus bij Tesla ingeruild.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Van Tesla verwacht ik dat ze een minimale inruil garanderen voor mijn huidige auto als ik een nieuwe Tesla koop, terwijl ik intussen kan kijken of ik de inruiler voor een hogere prijs kan verkopen. Daar werken ze dus niet aan mee.
Toen ik mijn Tesla kocht, was dit wel mogelijk. Trouwens niet gelukt om in de 3 weken die ik nog had een betere prijs te krijgen voor mijn laatste ICE. Tesla overnamebod bleek nog niet zo slecht te zijn.
Hoe kunnen ze dit trouwens hard maken? Ik wens je het niet toe, maar wat als je je wagen nog kapot rijdt? Dan hebben ze toch ook niets, of moet je hen dan een schadevergoeding?