Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Als je met 2% bij een laadpaal terecht komt doe je volgens mij iets verkeerd. Ten eerste is het niet goed voor de accu om zo leeg te rijden en stel er zit een onverwachte wegomleiding in de route en je bent de sjaak. Je gaat gewoon kortere intervals rijden als de range korter is. Na twee uur rijden neem je een pauze bij een fastcharger en ook die worden steeds vaker nu meervoudig uitgevoerd, dan ben je nog lang niet aan het einde van je range. En steeds vaker kan je zien op de app of een lader beschikbaar is.

En al die Tesla rijders die ik nog zie bij een normale fastcharger gewoon wegschoppen naar hun eigen netwerk ;)

btw: kijk eens hier: CCS/Combo Charge Map - Europe allemaal CCS chargers in Europa. Met iets meer range kan je altijd doorrijden naar de volgende; daarom ook niet tot 2% rijden.
 
Ik durf met een auto met 300km range rustig cruised wel op vakantie te gaan. Als ik met een Ioniq naar de Franse Alpen kan (200km range), dan kan dit ook. Deels ook mindset. Als je vakantie pas begint op de plaats van bestemming en de reis geen onderdeel is van de vakantie, tja dan doe je jezelf in mijn ogen tekort. Pak eens mooie binnenwegen, zeker als je NL uit bent. Je mist op de snelweg zoveel mooie stukken landschap en verrassende stuurweggetjes. Ik ga met mijn e-Niro ook dit jaar op vakantie, maar dat is appeltje eitje met die range.

Is een beetje zoals de eerste Tesla rijders eind 2013 op vakantie gingen. Zwitserland, Spanje/Normandië niet te vergeten -;)
Maar voor de bredere groep EV rijders ligt dat anders. De innovatietheorie van Rogers kom hierbij goed van pas. De 2,5% innovators hebben we nu wel zo'n beetje gehad. "De early adopters (13,5%) vormen de belangrijkste volgende groep, want zij zijn de opinieleiders en zijn dus het voorbeeldmodel voor de volgende kopers. Wanneer de early adopters het product kopen dan zullen de overige groepen ook het product gaan kopen.". Het gaat niet helpen dus als het daar mis gaat.
 
Magna heeft zijn eigen aandrijflijn onder een Tesla Model S geschroeft om de mogelijkheden te tonen. Ik ben benieuwd wie de kopers zullen zijn van hun componenten.

Rimac heeft blijkbaar al de nodige componenten ontwikkeld voor verschillende OEM's. Wat gaat dit betekenen voor de R&D afdelingen en de productiefaciliteiten van de OEM's?

 
  • Like
Reactions: job-lek