Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Als de fabrikant die garantie denkt te kunnen bieden, ga ik ervan uit dat het product die levensduur aankan.
Ik vermoed, maar vind op deze mooie zonnige dag de tijd niet om dat uit te zoeken, dat de erg degelijke en duurzame LiFePO4-chemie gebruikt wordt. Die cellen kunnen meerdere duizenden cycli aan. Een nadeel is dat ze minder energiedens zijn, maar dat speelt in een minibus minder rol.
 
Jij noch ik kunnen in de toekomst kijken en kunnen dus echt geen inhoudelijk oordeel over de Toyota batterijen geven anders dan dat ze vreselijk veel ervaring hebben. Zij houden hun batterijen tussen de 40 en 60% en ik ben me niet bewust van enige batterij die het begeven heeft bij een Toyota. Ik ben we wel bewust van batterijen die het begeven bij Tesla. Wat zegt dat over Toyota? Dat heeft helemaal niets met marketing te maken, en jij schuift heel veel dingen heel veel te makkelijk af op marketing.

Als je niet wilt begrijpen dat Daihatsu nog steeds rondrijdt ondanks dat ze niet meer worden verkocht, en daarbij erg hoog scoren in betrouwbaarheid dan geef ik de moed op. Wil jij alleen staatjes zien van nieuwe auto's?
De staatjes die reliability index laat zien zijn in ieder geval merk onafhankelijk en niet gekleurd door chauvinisme zoals de Duitse onderzoeken. Maar jij vindt een sample size van 50.000 niet genoeg? Waarom niet? Sample size van minstens 50 auto's van merk en type voordat hij wordt opgenomen niet goed genoeg?

Voor de Prius (1e model):
Toyota Prius - Car Reliability Search | Reliability Index | How reliable is your car?
Voor de Prius (2e model):
Toyota Prius - Car Reliability Search | Reliability Index | How reliable is your car?

Juist een bedrijf dat achter reliability index zit heeft zeer goede inzage in de reparatie kosten en reparatie termijnen van auto's, hun premies zijn daarop gebaseerd net zoals andere verzekeraars schades (kosten en oplossingen) meenemen in hun premie. Ik vind het fijn dat ze hun data delen, en heb meermaals de keuze van een auto laten bepalen door die tabellen.

Ik weet niet of je wel eens in de VS komt, ik wel op regelmatige basis. Afgezien van Tesla worden daar toch echt de Japanse auto's als veel hogere kwaliteit beoordeeld dan de Amerikaanse auto's, en met reden.
In een staat als Californië heeft nu een Tesla met volledige EV's een groot voordeel boven hybrides vanwege de (inmiddels aflopende) subsidies. Dat zie je over het hoofd. Daarnaast zijn Amerikanen ook chauvinistisch en zullen een goed Amerikaans product prefereren boven een goed Japans product.

Jouw opmerkingen ten aanzien van verfkwaliteit van Toyota en Honda zijn mij nooit opgevallen, maar als ik een Tesla model 3 zwart naast een Hyundai Ioniq zwart zie, weet ik wel welke de betere kwaliteit verf gebruikt.

En Toyota diesels? Geen idee. De dieselmarkt is/was voor Japanners stukken kleiner dan voor Europeanen. Vergeet niet dat de grote afzet markt voor Toyota niet Nederland of België is maar Azië en de USA.
 
Jij noch ik kunnen in de toekomst kijken en kunnen dus echt geen inhoudelijk oordeel over de Toyota batterijen geven anders dan dat ze vreselijk veel ervaring hebben. Zij houden hun batterijen tussen de 40 en 60% en ik ben me niet bewust van enige batterij die het begeven heeft bij een Toyota. Ik ben we wel bewust van batterijen die het begeven bij Tesla. Wat zegt dat over Toyota? Dat heeft helemaal niets met marketing te maken, en jij schuift heel veel dingen heel veel te makkelijk af op marketing.

Toyota batterijen gaan ook gewoon stuk hoor, zat te koop. Forums zat over, video's met instructies........ Prius, Camry.....bekend euvel. En ook logisch, kleine accu maakt veel laadcycli.
 
Binnenkort veel aanbod tweedehands GM en Ford producten uit de Hertz vloot.

Bloomberg - Are you a robot?
Het gaat om Chapter 11 voor de Hertz holding in de VS en Canada, wat een bescherming tegen de schuldeisers is voor een periode. Gezien de nabije toekomst ziet het er niet goed uit voor Hertz om tegen dan hun schulden op orde te krijgen.

Het is een aardbeving en overstroming tegelijkertijd voor verhuurbedrijven:
  • De meeste verhuurbedrijven verdienen hun geld aan het verkopen van hun huurvloot. Tweedehandsverkopen liggen nu op apegapen.
  • Vooraleer zo een huurauto verkocht wordt, genereren de huurinkomsten genoeg om het onderhoud te betalen. Vanzelfsprekend vallen die huurinkomsten ook tegen.
Beetje een perfect storm dus.

Achter Hertz VS en Canada zitten ook merken zoals Dollar en Thrifty. Ik verwacht dus met het verdwijnen van de Hertz bedrijven op middellange termijn een stijging van de huurprijzen van huurwagens bij de concurrentie.
 
@wooter, de huurprijzen dekken toch echt iets meer af dan de prijs van onderhoud in Nederland. Heel veel meer zelfs.

Voorbeeld: langere termijn, kleine auto: 65 euro per dag. Maandje huren kost dan al 2000 euro, dus per jaar 24.000 euro, ergo, per jaar betaal je de volledige nieuwe auto. Alles wat de verhuurder terug krijgt bij verkoop is dus pure extra winst. Het idee dat de verhuurbedrijven bestaan op basis van de verkoop van hun huurauto's strookt echt niet met de werkelijkheid. In de tijd dat ik nog auto's huurde (lang geleden) was het moeilijk om een specifieke auto te pakken te krijgen op korte termijn, zo goed liep die business.

Wat kost het huren van een auto?
 
15 jaar wordt niet de nieuwe normaal. Is gewoon een introductiestunt van Toyota. Marketing dus, zoals je al zei.
Niet alleen een introductiestunt: die garantie zorgt voor een betere waardevastheid bij doorverkopen, want niemand blijft 15 jaar met het eerste model rondrijden. En hogere waardevastheid betekent ook hogere bereidheid van de klant om straks een volgend en beter model bij Toyota af te nemen vanwege de hogere inruilwaarde...
 
Het gaat om Chapter 11 voor de Hertz holding in de VS en Canada, wat een bescherming tegen de schuldeisers is voor een periode. Gezien de nabije toekomst ziet het er niet goed uit voor Hertz om tegen dan hun schulden op orde te krijgen.

Het is een aardbeving en overstroming tegelijkertijd voor verhuurbedrijven:
  • De meeste verhuurbedrijven verdienen hun geld aan het verkopen van hun huurvloot. Tweedehandsverkopen liggen nu op apegapen.
  • Vooraleer zo een huurauto verkocht wordt, genereren de huurinkomsten genoeg om het onderhoud te betalen. Vanzelfsprekend vallen die huurinkomsten ook tegen.
Beetje een perfect storm dus.

Achter Hertz VS en Canada zitten ook merken zoals Dollar en Thrifty. Ik verwacht dus met het verdwijnen van de Hertz bedrijven op middellange termijn een stijging van de huurprijzen van huurwagens bij de concurrentie.
Hertz is een van de vele slachtoffers van het leverage spelletje. Bedrijf kopen en dan heel veel geld lenen met als onderpand de verdiencapaciteit van datzelfde bedrijf op lange termijn. In het geval van Hertz 17 miljard... en dat gaat goed tot de inkomstenstroom opdroogt.
 
Privacy settings

“Renault met de ondergang bedreigd”: Franse minister luidt de noodklok
Autofabrikant Renault kan van de markt verdwijnen als er niet snel een reddingsplan komt. Dat heeft de Franse minister van Financiën Bruno Le Maire vanochtend gezegd in een interview met radio-omroep Europe 1. Volgens Le Maire worstelt Renault momenteel om te overleven, als gevolg van de coronacrisis.
 
@wooter, de huurprijzen dekken toch echt iets meer af dan de prijs van onderhoud in Nederland. Heel veel meer zelfs.

Voorbeeld: langere termijn, kleine auto: 65 euro per dag. Maandje huren kost dan al 2000 euro, dus per jaar 24.000 euro, ergo, per jaar betaal je de volledige nieuwe auto. Alles wat de verhuurder terug krijgt bij verkoop is dus pure extra winst. Het idee dat de verhuurbedrijven bestaan op basis van de verkoop van hun huurauto's strookt echt niet met de werkelijkheid. In de tijd dat ik nog auto's huurde (lang geleden) was het moeilijk om een specifieke auto te pakken te krijgen op korte termijn, zo goed liep die business.

Wat kost het huren van een auto?
Een auto wordt natuurlijk niet 100% verhuurd. Denk dat het verhuren zelf niet de grootste winst pakker is, maar de extra verzekeringen die ze je proberen aan te smeren en exorbitante bedragen bij kleine schades. Ik huur niet vaak, maar als ik huur dan liefst een gebutst barrel zonder extra verzekering.
 
Een auto wordt natuurlijk niet 100% verhuurd. Denk dat het verhuren zelf niet de grootste winst pakker is, maar de extra verzekeringen die ze je proberen aan te smeren en exorbitante bedragen bij kleine schades. Ik huur niet vaak, maar als ik huur dan liefst een gebutst barrel zonder extra verzekering.

En Personeelskosten, stallingskosten (soms in hotelgarages bij gebrek aan...) agenschappen (locaties in grootsteden) , .......