Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat sommige andere (chinese) automerken doen: schaamteloos, maar dan ook echt compleet schaamteloos Tesla kopieren.
1F09976D-69BD-4F2C-98EF-72B8F1AC671B.jpeg
 
  • Like
Reactions: Maarten
Het is enkel lane keeping en TACC, globaal gezien de capaciteit van AP1.0.
Voor andere automerken heeft Openpilot met de Comma 2 al meer features voor Oa Toyota, Honda, VW Golf, Hyundai KonaEV:

Currently, openpilot performs the functions of Adaptive Cruise Control (ACC), Automated Lane Centering (ALC), Forward Collision Warning (FCW) and Lane Departure Warning (LDW) for a growing variety of supported car makes, models and model years. In addition, while openpilot is engaged, a camera based Driver Monitoring (DM) feature alerts distracted and asleep drivers.

While changing lanes, openpilot is not capable of looking next to you or checking your blind spot. Only nudge the wheel to initiate a lane change after you have confirmed it's safe to do so.

George Hotz zegt zelf dat Openpilot een jaar achter loop op Tesla
 
Leuk zo'n 1 regelig gesprek:)...omdat de minimale TACC afstand niet in de buurt komt van mijn minimale afstand en dat is mega irritant op de ring van Amsterdam.
aka je wil liever wat korter op je voorligger rijden.

Aangezien TACC op standje 2 al maar een seconde afstand wil houden bij 120 km/u, zegt dat al wat.

Two-second rule - Wikipedia
Braking distance - Wikipedia

Rondom Amsterdam, maar ook andere ringwegen zoals in Antwerpen en Brussel, rij ik gewoon met autopilot aan, en heb ik niet veel last, ook niet op standje 2. Soms zet ik op standje 1 als het wat te gortig wordt, maar dan wordt het al spannend.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik denk niet dat er op de ring van Amsterdam vaak 120 km/u wordt gereden. Ik herken het wel: de afstand is juist zo groot dat er constant auto 's tussen voegen.
Ik dacht dat jij geen Tesla had?

Als je op een normale afstand rijdt, kunnen er inderdaad altijd wel auto's toevoegen. Auto's waarin de bestuurders van beslissen om zelf onvoldoende afstand te houden.

Ook ik in mijn bumperklevende tijden vond zelf altijd wel een gaatje om in te voegen, en zelfs al bumperklevend vonden er wel mensen dat 5 meter genoeg was om pogen in te voegen, op risico om een massale botsing te veroorzaken.

Het is maar wat je belangrijk vind in het leven.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Op de ring van Amsterdam wordt officieel nooit 120 km/h gereden, maximum snelheid is 100 km/h. ;) En ja, het is daar zo ontzettend druk dat er geen seconde afstand wordt gehouden. Er wordt zo dicht op elkaar gereden dat gaatjes er eigenlijk amper zijn. Het is verbazingwekkend dat er zo weinig ongevallen zijn.

Op de Rotterdamse ring is het niet beter.
 
  • Funny
Reactions: BMW740iL