Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
En de EU (met de regeling rondom waterstof tankstations).

Ik denk niet dat waterstof een kans maakt :) maar ik snap vanuit old world wel de voordelen
- controle op transport en doelgebruik is simpeler
- differentiatie in belasting is simpeler
- bestaande infrastructuur concepten matchen beter met waterstof

zijn allemaal geen voordelen waar ik blij van word
Belangrijkste tegenargument is dat we geen energietransitie nodig hebben, maar een duurzame energietransitie. De bijdrage van Waterstof voor transport daarbij is nul!
 
Overigens net ook op tweakers (grijze) waterstof nog even in perspectief geplaatst:
De industrie gebruikt in Nederland 1,5 miljoen ton waterstof. Wil je die duurzaam produceren, dan heb je al snel (64.7kWh per kg waterstof) = ca 100 TWh aan duurzame energie nodig.

We verbruiken in Nederland op jaarbasis ca. 120 TWh aan elektriciteit (zowel groen als grijs).
 
Overigens net ook op tweakers (grijze) waterstof nog even in perspectief geplaatst:
De industrie gebruikt in Nederland 1,5 miljoen ton waterstof. Wil je die duurzaam produceren, dan heb je al snel (64.7kWh per kg waterstof) = ca 100 TWh aan duurzame energie nodig.

We verbruiken in Nederland op jaarbasis ca. 120 TWh aan elektriciteit (zowel groen als grijs).
Ik neem aan dat je bedoelt: als de industrie volledig overschakelt op waterstof dan heb 1,5 miljoen ton nodig, niet dat de industrie nu al 1,5 miljoen ton verbruikt. Zo las ik het.
 
Geen idee welke EV dit betreft, maar kan natuurlijk niet van een Tesla eigenaar zijn:

 
Ik kwam er net bij een serie AC palen achter dat een EV6 echt een achterlijk grote laadklep heeft die ook nog eens behoorlijk opzij staat, waardoor je er toch minder makkelijk tussen 2 auto's door kunt.

De EV6 is een beetje als Kim Kardashian toen ze nog een Brazilian butt lift had.

(alleen dan zonder een fatsoenlijke snuit)
 
@Rutgere Trekken aan een dood paard is wat Toyota doet, geholpen door de olie industrie en de Japanse regering.
Ik zie het als de wens is de vader van de gedachte bij Toyota. Het zegt vooral iets over hoe ver de achterop zijn geraakt ten aanzien van BEV's. Maar gelukkig hebben ze al 10 jaar over 5 jaar een solid state battery.
 
Ik ben nog niet in China geweest, maar ik stel vast dat de Chinese maatschappij erin geslaagd is om 100-den miljoenen mensen op 1 generatie tijd uit de armoede te tillen en een behoorlijke welstand te geven.
Ik zie China eigenlijk niets vijandelijks ondernemen tegen het Westen. Het is eerder omgekeerd zo dat het Westen erg vijandig reageert op de economische opmars van China omdat het zijn status van onaantastbare eerste van de klas bedreigd ziet.
China viel geen andere landen binnen, bombardeerde geen steden en burgers in landen met een regime dat hun standpunten niet wilde involgen. De VS zijn dan wel onze bondgenoten, maar schrikken er niet voor terug de Europese beleidsvoerders te bespioneren en af te luisteren.
Ik ken op dit moment maar 1 automerk dat de door de auto doorgestuurde data selectief misbruikt om in juridische discussies gelijkt te halen. En het is geen Chinees merk.

Ik bedoel maar, je letterlijke zinnen zijn niet gelogen, maar ben je ook niet selectief in je beschrijving hier? 😅

1702405293213.png
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het is complex en er zijn zeker pijnlijke passages geweest.
Bepaalde doelen worden in een systeem met als hoogste belang de individuele vrijheid minder snel bereikt. Je krijgt dan situaties waarin 1 persoon een windmolenpark enkele jaren kan tegenhouden.
China stond voor een enorme uitdaging en koos voor een radicale manier om vooruitgang te boeken. Al bij al met succes. Vergelijk de uitkomst en de neveneffecten van de gevolgde weg eens met die van andere landen met een gelijkaardige beginsituatie.
Je kan trouwens gelijkaardige foto's vinden over uit de hand gelopen demonstraties in het vrije westen, denk bv aan een betoging tegen de coronamaatregelen.
 
  • Like
Reactions: SandeepT
Het is complex en er zijn zeker pijnlijke passages geweest.
Bepaalde doelen worden in een systeem met als hoogste belang de individuele vrijheid minder snel bereikt. Je krijgt dan situaties waarin 1 persoon een windmolenpark enkele jaren kan tegenhouden.
China stond voor een enorme uitdaging en koos voor een radicale manier om vooruitgang te boeken. Al bij al met succes. Vergelijk de uitkomst en de neveneffecten van de gevolgde weg eens met die van andere landen met een gelijkaardige beginsituatie.
Je kan trouwens gelijkaardige foto's vinden over uit de hand gelopen demonstraties in het vrije westen, denk bv aan een betoging tegen de coronamaatregelen.
Ff voor alle zekerheid er kwam geen water uit die tank hoor. Daarnaast kan je de beelden van die demonstraties nog steeds terugvinden. In Eindhoven staan ze trouwens nog elke vrijdag
 
Je kan trouwens gelijkaardige foto's vinden over uit de hand gelopen demonstraties in het vrije westen, denk bv aan een betoging tegen de coronamaatregelen.
Help je even een foto zoeken van een tank die over een corona demonstrant wil rijden?

De waarheid is natuurlijk meer grijs dan zwart of wit. Ik ken via via iemand met Chinese contacten en ja men is er op vooruit gegaan, maar ook met zwarte kantjes. Da's misschien ook een beetje zoals beweren dat het communisme in Rusland ook goed werkte, als je vervolgens Stalin en nu Putin negeert.
 
Het is complex en er zijn zeker pijnlijke passages geweest.
Bepaalde doelen worden in een systeem met als hoogste belang de individuele vrijheid minder snel bereikt. Je krijgt dan situaties waarin 1 persoon een windmolenpark enkele jaren kan tegenhouden.
China stond voor een enorme uitdaging en koos voor een radicale manier om vooruitgang te boeken. Al bij al met succes. Vergelijk de uitkomst en de neveneffecten van de gevolgde weg eens met die van andere landen met een gelijkaardige beginsituatie.
Je kan trouwens gelijkaardige foto's vinden over uit de hand gelopen demonstraties in het vrije westen, denk bv aan een betoging tegen de coronamaatregelen.
Beste Fivari, ik apprecieer regelmatig jouw tussenkomsten en jouw kritische visie tegenover enkele leden die alles van Tesla (te) rooskleurig inzien. Maar ga je nu echt het communistische systeem bewieroken ? Ja, in een dictatuur kan men vlugger vooruit geraken. Al is “vooruit” hier beperkt tot de richting die de machthebbers wensen en is discussie hieromtrent niet mogelijk.
China heeft op een korte tijd een enorme vooruitgang geboekt, maar ten koste van wat ? Ga je echt de vrijheid van meningsuiting die wij hebben in het Westen, op dezelfde voet stellen als die in China ? Laat staan onze persoonlijke vrijheid, onze democratie en de bescherming van minderheden ?
 
China stond voor een enorme uitdaging en koos voor een radicale manier om vooruitgang te boeken. Al bij al met succes.

Mjah ik omschrijf ‘de grote stap voorwaarts’ van Mao gewoon als de grootste genocide ooit.

Verregaande onderdrukking is altijd de MO van totalitaire regimes.

 
Geen idee welke EV dit betreft, maar kan natuurlijk niet van een Tesla eigenaar zijn:

Op een ander forum werd ook al gezocht naar het merk en type auto. Een EV lijkt het niet te zijn. Verdere berichten gaan ook over het verwarmen van de 12V batterij, dus het hoeft helemaal geen EV te zijn. Gewoon weer dom journaille dat niet weet waar ze het over hebben.
 
  • Informative
Reactions: OttoR and Maurice1
Op een ander forum werd ook al gezocht naar het merk en type auto. Een EV lijkt het niet te zijn. Verdere berichten gaan ook over het verwarmen van de 12V batterij, dus het hoeft helemaal geen EV te zijn. Gewoon weer dom journaille dat niet weet waar ze het over hebben.
1702466405838.png


This is from the daily report of the lcoal police in Denmark for that region. No mention if the car was an EV or not.