Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Mocht iemand nog vragen hebben over de bouwkwaliteit van in de VS geproduceerde premium wagens, bij Mercedes hebben ze daar nu ook (niet zo’n mooie) ervaring mee met de GLC/GLE modellen. Tijdelijke geparkeerd op een vliegveld, wachtend dat ze gefixt kunnen worden. Misschien is de functie van “kwaliteitsinspecteur” in de VS nog niet bekend.

Privacy settings
Zouden het niet de wagens zijn die ze nog snel zelf ingeschreven hebben omdat ze nog WLTP gehomologeerd zijn. Vanaf 1/9 moeten alle wagens NEDC gehomologeerd zijn bij inschrijving.
“Mercedes omzeilt regels door zelf auto’s in te schrijven”
 
  • Informative
Reactions: Frank C
Servicehölle bij Tesla, maar Audi kan er ook wat van.

In een poging om de 6 en 8 cilinder diesels zo schoon mogelijk te maken, zijn ze blijkbaar een beetje te ver doorgeschoten waardoor op ander gebied weer problemen onstaan. Onder de 2000 toeren is het blijkbaar "tote Hosen" in deze Audi's, maar niet gevreesd: Audi komt met een software oplossing en wel waarschijnlijk zo rond midden 2020.

Probleme bei Audi - "Rückschritt durch Technik"
 
  • Informative
Reactions: Frank C
Mocht iemand nog vragen hebben over de bouwkwaliteit van in de VS geproduceerde premium wagens, bij Mercedes hebben ze daar nu ook (niet zo’n mooie) ervaring mee met de GLC/GLE modellen. Tijdelijke geparkeerd op een vliegveld, wachtend dat ze gefixt kunnen worden. Misschien is de functie van “kwaliteitsinspecteur” in de VS nog niet bekend.

Privacy settings

Inderdaad verdacht dat er altijd een link is met de US als het op kwaliteit aankomt. Blijkbaar gaat het om exemplaren niet geschikt voor directe verkoop. Spijtig dat het artikel achter een Pay wall staat, wou wel eens weten hoe ze daar verder mee omgaan.
 
Mooi die Taycan:
+/+ kleine batterij, weinig bereik, focus verschuift naar laadsnelheid.
+/+ Hoge laadsnelheid
+/+ Weinig knoppen maar schermen
+/+ Over the air update
+/+ Prijs ligt op Porsche niveau
-/- geen autonoom rijden, maar dat was aangekondigd
Belangrijkste is natuurlijk dat het een Porsche is. Blijkbaar ziet Porsche toekomst in EV’s, dit zal de acceptatie van EV’s vergroten.
Is er aan een draadje over?
 
Mooi die Taycan:
+/+ kleine batterij, weinig bereik, focus verschuift naar laadsnelheid.
+/+ Hoge laadsnelheid
+/+ Weinig knoppen maar schermen
+/+ Over the air update
+/+ Prijs ligt op Porsche niveau
-/- geen autonoom rijden, maar dat was aangekondigd
Belangrijkste is natuurlijk dat het een Porsche is. Blijkbaar ziet Porsche toekomst in EV’s, dit zal de acceptatie van EV’s vergroten.
Is er aan een draadje over?
Nu wel: Porsche Taycan
 
Vergroot het bereik, dan wordt laadsnelheid en laadinfra minder een knelpunt in de overgang naar EV
Dit is de beginnersfout die de iPace ook heeft.
Lage laadsnelheid maakt een EV een auto voor rondjes on de kerk.
Wil je met een auto een reis maken van reis maken van zeg 800/900 km dan is de gewenste laadsnelheid ongeveer 900km/uur.
2 uur rijden, stoppen, inpluggen, koffie halen, afkoppelen, verder rijden.
Met de I-pace was het 3/4 uur rijden, overnachten, volgende dag verder.
2 uur rijden en dan even stoppen was analoog aan het ICE-gedrag. Pas toen men er achter kwam dat mensen een gruwelijk hekel hebben aan tankstations (smerig, stank, herrie, koud) zijn ze de tanks geen vergroten. Niet vanwege het bereik. Maar dat is een lastig argument voor ICE-fabrikanten tov EV's. Met een EV kom je zelden op een tankstation maar laad je thuis.
Porsche rijders zijn gewend om heel vaak bij een tankstation te staan, dat principe wordt gehandhaafd.
Met als voordeel dat ze de stekker uit hoeven vast te houden.
 
Als je wil kan je de ID3 alvast begluren op Schiphol.
69764377_2836313439730115_1889682677053784064_o.jpg

(c) foto: @daud