Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
GM slaat terug..
Gewoon een citaat uit de GM aankondigingen van vandaag "... GM's proprietary Ultium batteries will cost less than $100 per kilowatt-hour and allow for a driving range of up to 400 miles on a full charge, GM said. . . .
Hier de site met deze aankondiging van GM zelf :
GM Reveals New Ultium Batteries and a Flexible Global Platform to Rapidly Grow its EV Portfolio
Nog wat vertaald hieruit:
General Motors heeft nu een gedegen strategie voor EV's (Electrische auto's).
Geconcentreerd rond hun nieuwe batterij, de Ultium, en een platform voor aandrijfunit, zie foto:
Batterij.png

Gisteren was de presentatie door Mark Reuss, president, GM. Citaat, om te laten zien dat het nu serieus is:
“This is a huge opportunity for us. The biggest opportunity any of us has ever seen for this company, certainly.”

GM’s nieuwe Ultium batterij-pack, maakt gebruik van "pouch-style cells" (batterij in een zak, niet zoals Tesla in metaal omhulling).
Die kunnen verticaal of horizontaal in een pack gestapeld worden. Verticaal, in de Hummer, off the road.
En horizontaal in 6, 8, 10, 12 modules in Cadillac, Buick, GMC, of de Chevrolet crossovers. Packs van 50 tot 200 kWh.
De investering bedraagt 25 miljard dollar in de periode 2020-2025. Batterij wordt ontwikkeld samen met LG-Chem.
De packs worden 400 Volt met een 200 kW snellaad mogelijkheid. Ook trucks worden ontwikkeld met 800 Volt en 350 kW snelladen.
GM verwacht dat de kostprijs in 2025 daalt beneden de magische grens van 100 dollar per kWh. Dan goedkoper als een auto op fossiel.
 
LG-Chem heeft de technologie al, ze hoeven ze alleen in te kopen, net als Hyundai, Kia, VAG, PSA enzo. Zo zorg je zelf wel voor een verliezende plaats op de markt...

Tesla heeft die voorsprong niet meer hoor, maar blijkbaar wel op GM (zelfs nog meer dan 4 jaar, namelijk 10 jaar).
 
Over batterijen; een goede batterij ontwikkelen is 1, maar diezelfde goede batterijen in grote hoeveelheden aanmaken is écht een hele grote extra uitdaging.
Dit is het grootste voordeel van de Maxwell batterij, welke schijnbaar gemakkelijk te maken valt in grote getale (naar verluid 16X sneller dan de Panasonic batterij). De snelheid van het aanmaken van de batterijen is nog altijd de bottleneck in het gehele verhaal.
 
View attachment 518246

Alleen al dat geplande EV-VW-busje, ik weet het 'geplande...', dat is toch prachtig!
As Tesla rises, Volkswagen's largest shareholders back CEO's controversial EV push

jaaaa, dat busje als die er ooit zo komt (dus geen afgezwakte versie), dan staat die heel hoog op het lijstje......oranje of paars mag ook :)

Maar hard hoofd in, concepten komen meestal nooit op de markt zoals getoond in de eerste versies. Zal wel eindigen in een soort transporter met retro look......
 
  • Funny
Reactions: Andre
Günther Schuh ontwikkelde jaren geleden een elektrische bestelbus, deze werd door de Deutsche Post gebruikt, bij ons ook door DHL.
Roland Schüren (van de nieuwe Supercharger Hilden) gebruikte hem om een versie speciaal voor bakkers te ontwikkelen: de BV1, Backery Vehicle One.
DP heeft laten weten te stoppen met de produktie van de Streetscooter. Schuh wil het bedrijf wel weer terugkopen.
Wellicht een crowdfunding actie?
Streetscooter-Gründer will Firma von Post zurückkaufen