Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla heeft zijn phantom braking. Maar er zijn blijkbaar merken die last hebben van een ander probleem.
Geen Tesla's in deze tests, de meeste merken doen het erg goed maar Kia, Hyundai en Ford hebben nog wat werk precies.

Ik ben benieuwd of de Kia E-niro en de Hyundai Kona even 'doeltreffend' zijn


Ik vind sommige comments wel hilarisch
"Ford engineers : should we look at better auto braking for pedestrians?
Ford CEO : no just reinforce the hood and it will be fine."
"They can't sue you if they're dead" :p
 
Tesla heeft zijn phantom braking. Maar er zijn blijkbaar merken die last hebben van een ander probleem.
Geen Tesla's in deze tests, de meeste merken doen het erg goed maar Kia, Hyundai en Ford hebben nog wat werk precies.

Ik ben benieuwd of de Kia E-niro en de Hyundai Kona even 'doeltreffend' zijn


Ik vind sommige comments wel hilarisch
"Ford engineers : should we look at better auto braking for pedestrians?
Ford CEO : no just reinforce the hood and it will be fine."
"They can't sue you if they're dead" :p
 
Inderdaad, ik heb gehoord dat de Model S en X hier vandaag-de-dag nog steeds wel zijn voorbereid (weet niet van de Model 3 of Y) op een snelle battery swap. Weet niet in hoeverre dat daadwerkelijk zo is.

En waarom is dit in een pilot niet verder doorgezet? Te kostbaar? Geen draagvlak? Kan me voorstellen dat niet iedereen het even tof vind om een nieuw batterypack te vervangen met een "oud, versleten" batterypack, zeker niet als dat nog steeds een van de kostbaarste componenten is van de auto.
 
Battery Swap lijkt me niet geweldig voor vakantietrips ed. omdat we met z'n allen nog steeds in eigendom/ bezit denken. Op termijn zal dit voor de auto meer losgelaten worden.
Maar voor afgeschreven batterijen is deze ontwikkeling best interessant mits alle auto's volgens het zelfde principe kunnen swappen. Niet alleen Tesla's. Dan kan je de levensduur en de kosten van de batterij swap aanzienlijk verlagen, denk ik.
 
Om dezelfde reden dat smartphones ook geen apart verwijderbare batterijen meer hebben: per modulair component moet je een behuizing bouwen, en elke behuizing moet stevig genoeg zijn om zichzelf te kunnen dragen.

Bij de Model S en X is het pack inderdaad eenvoudig* demonteerbaar, bij de 3 al wat minder, en bij battery day bleek duidelijk dat Tesla niet meer hun battery packs in aparte behuizingen gaat steken, maar de cellen als onderdeel van de dragende chassis van de auto gaat gebruiken, om gewicht te sparen en energiedensiteit te optimaliseren.

* =
 
Inderdaad, ik deel zijn inschattingen. Compleet gedateerd Design en infotainment en een verbruik / range om achterover te vallen. En dan de prijs‍ !!!!
Ze zullen verkopen als zoete broodjes....:)

Ik bekijk Mat's YT-channel al +-2 jaren. Als op het einde het verdict "Consider" staat, dan weet je het wel. Is niets anders dan een euphemisme voor "Beter niet".
 
Kennis van me heeft deze week haar ID.3 in ontvangst genomen!

Opvallend was dat ze helemaal niet van plan was een elektrische auto te kiezen, maar de ID.3 in stock bij de dealer stond. Wel sterk dat je ca. 3 maanden na marktintroductie al stockdeals kan doen.