Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Alleen, als prijs het argument is, is een BMW te duur. En als technologie het argument is, is BMW niet modern. Wat is dan het argument? Het argument dat het nog een BMW is, en dat is goed voor als je een BMW wil kopen, en niet zo goed voor BMW als je iets nieuws wil kopen dat meer aansluit met de tijdsgeest.

Mooier Dan De Jouwe​

De mijne is veel mooier dan de jouwe
Die keus van jou die zul je nog berouwen
Jou zie ik nog wel eens lopen douwen
Want die van mij is beter dan de jouwe

Nou, ik heb een nieuwe auto en je weet niet wat je ziet
Hij heeft voor en achterspoilers en de kleur is eboniet
Met driepuntsgordels achterin en voorgevormde stoelen
De airconditioning is zomers heerlijk van de koele

Ik heb ook een nieuwe auto en je weet niet wat je ziet (O ja?)
Met een sterke turbomotor, joh, hij lijkt wel van graniet (Ga weg)
Z'n transparante schuifdak en z'n vering moet je voelen
Mijn duizend watt versterker kan ik heerlijk laten loeien

De mijne is veel mooier dan de jouwe
Die keus van jou die zul je nog berouwen
Jou zie ik nog wel eens lopen douwen
Want die van mij is beter dan de jouwe

Maar heb jij soms ook een sproeier op je voor- en achterruit?
Man, die doen het automatisch als ik mijn kofferdeksel sluit (Oh) (Ja)
Heb jij dan soms ook glas dat digitaal getint is?
Vanzelf, en op mijn dashboard zie ik of er buiten wind is (Da's niet waar)
Bij crashes schuift mijn stuurkolom vanzelf in elkaar
Mijn synthesizer waarschuwt voor de rand van het trottoir (Dat ken ik ja)
Maar in elke hoofdsteun zit bij mij een knop voor halsmassage
De mijne die rijdt eens per jaar vanzelf naar de garage

De mijne is toch mooier dan de jouwe
Die keus van jou die zul je nog berouwen
Jou zie ik nog wel eens lopen douwen
Want die van mij is beter dan de jouwe

Hij heeft er alweer tienduizend gelopen
Dus wou ik de mijne snel verkopen
Jij als buurman ook naar ik mag hopen
Dan ligt de wedstrijd weer volkomen open
Dan ligt de wedstrijd weer volkomen open​
 
Mercedes mag als eerste wereldwijd level-3 autonoom rijden. Zijn ze dan toch verder met de ontwikkeling dan we denken?

Er zit nog wel een addertje onder het gras: het geldt in eerste instantie alleen voor Duitsland, waar de lokale wetgeving hier nu al klaar voor is. Je kunt dan onder bepaalde voorwaarden het stuur volledig uit handen geven. Dit kan volgens de Duitse wetgeving tot maximaal 60 km/h, bij druk verkeer op de snelweg

🤔
 
Dit is wat je zei.


Da's heel wat anders dan je volgende nuance:

Wat ook niet klopt want ze verkopen de Fiat 500X in de VS, en andere 500's waren ook beschikbaar in de VS.

Kunnen we stoppen met elkaar afzeiken?
 
Mercedes mag als eerste wereldwijd level-3 autonoom rijden. Zijn ze dan toch verder met de ontwikkeling dan we denken?



Behoudens dat het van de wet niet mag en dat er door regelingen een verplichte controle is ingebouwd of je wel je handen aan het stuur hebt, is EAP al vele jaren instaat om "Niettemin kan een auto van niveau 3 op niet al te ingewikkelde (snelweg)trajecten langere tijd geheel zelfstandig functioneren."

Dit is juist ook het idiote in de klachten over de Tesla EAP. Doordat deze zo goed is gaan mensen minder opletten.

Zelf ben ik ook van mening dat je als wetgever level 3 en 4 moet overslaan. Het is of level 2 en de rijder blijft verantwoordelijk of het is level 5 en de auto rijdt volledig zelf en je hebt bijv. niet eens meer een rijbewijs nodig. Alles daar tussen gaat discussies geven over wie er verantwoordelijk is.
 
Waarom? Wat kan dat ding dat mijn Tesla niet kan?

Eerlijk, ik heb nog geen enkele andere auto gezien waarvan ik denk "dit is de toekomst".
Dat klopt wooter maar voor de grote massa kan dat ding meer dan genoeg en heeft een normaal dashboard met knoppen en voelt vertrouwd aan.

Voor de grote massa is Tesla al lang niet meer de voorloper en hun vertrouwde dealer brengt nu ook “evenwaardige” EVs uit.

Daarbovenop doet de media er ook geen goed aan want Teslas branden uit, FSD is een moordwapen en werkt niet, ze zijn niet premium, Tesla killer, enz….

Wat de boer niet kent, fret hij niet ….. en als die vertrouwde EV dan nog eens goedkoper op de kop kan getikt worden of geleased…..
 
  • Like
Reactions: SR89 and Johan0308

Behoudens dat het van de wet niet mag en dat er door regelingen een verplichte controle is ingebouwd of je wel je handen aan het stuur hebt, is EAP al vele jaren instaat om "Niettemin kan een auto van niveau 3 op niet al te ingewikkelde (snelweg)trajecten langere tijd geheel zelfstandig functioneren."

Dit is juist ook het idiote in de klachten over de Tesla EAP. Doordat deze zo goed is gaan mensen minder opletten.

Zelf ben ik ook van mening dat je als wetgever level 3 en 4 moet overslaan. Het is of level 2 en de rijder blijft verantwoordelijk of het is level 5 en de auto rijdt volledig zelf en je hebt bijv. niet eens meer een rijbewijs nodig. Alles daar tussen gaat discussies geven over wie er verantwoordelijk is.
Als ze in europa eerst eens de regels terug versoepelen die ze in 2019 hebben ingevoerd met het beperken van de zijdelinkse versnelling die AP1 en AP2 destijds beperkte zie ik nog geen vooruitgang voor europa. AP1 was in staat trajecten met bochten perfect af te leggen zonder dat deze begon te zeuren over het feit dat de bocht niet gehaald kon worden.
 
  • Like
Reactions: djlorenz and RobsEV
Dat klopt wooter maar voor de grote massa kan dat ding meer dan genoeg en heeft een normaal dashboard met knoppen en voelt vertrouwd aan.

Voor de grote massa is Tesla al lang niet meer de voorloper en hun vertrouwde dealer brengt nu ook “evenwaardige” EVs uit.

Daarbovenop doet de media er ook geen goed aan want Teslas branden uit, FSD is een moordwapen en werkt niet, ze zijn niet premium, Tesla killer, enz….

Wat de boer niet kent, fret hij niet ….. en als die vertrouwde EV dan nog eens goedkoper op de kop kan getikt worden of geleased…..

Precies en dan kopen ze zoals mijn zwager een iX3 en gaan dan na aankoop janken bij een mij als Tesla rijder dat hij er achter is gekomen dat op de wintersport gaan een laaddrama is en hoe ik dat opgelost heb. Hij staat mij dan heel raar aan te kijken als ik geen laadpassen heb en nooit een rit hoef voor te bereiden.
 
Dat klopt wooter maar voor de grote massa kan dat ding meer dan genoeg en heeft een normaal dashboard met knoppen en voelt vertrouwd aan.

Voor de grote massa is Tesla al lang niet meer de voorloper en hun vertrouwde dealer brengt nu ook “evenwaardige” EVs uit.

Daarbovenop doet de media er ook geen goed aan want Teslas branden uit, FSD is een moordwapen en werkt niet, ze zijn niet premium, Tesla killer, enz….

Wat de boer niet kent, fret hij niet ….. en als die vertrouwde EV dan nog eens goedkoper op de kop kan getikt worden of geleased…..
En uiteindelijk maakt het voor de transitie ook niet uit of we in een Tesla, BMW of Volkswagen stappen. Als hij/zij maar elektrisch is.
 
  • Like
Reactions: ERvee

Behoudens dat het van de wet niet mag en dat er door regelingen een verplichte controle is ingebouwd of je wel je handen aan het stuur hebt, is EAP al vele jaren instaat om "Niettemin kan een auto van niveau 3 op niet al te ingewikkelde (snelweg)trajecten langere tijd geheel zelfstandig functioneren."

Dit is juist ook het idiote in de klachten over de Tesla EAP. Doordat deze zo goed is gaan mensen minder opletten.

Zelf ben ik ook van mening dat je als wetgever level 3 en 4 moet overslaan. Het is of level 2 en de rijder blijft verantwoordelijk of het is level 5 en de auto rijdt volledig zelf en je hebt bijv. niet eens meer een rijbewijs nodig. Alles daar tussen gaat discussies geven over wie er verantwoordelijk is.
Ik vind de aangeboden level 3 dan ook een grote nothingburger. Audi kondigde dit al aan in 2017 voor hun toen nieuwe A8, en is er nooit van gekomen. En de meeste files waar ik in rij zijn periodes van stil staan, met periodes van rijden tot voorbij 60 km/u, dus hoe ga je daar snel van context veranderen of gaat de auto koppig 60 blijven rijden op het linkervak omdat de bestuurder zijn filmpje moet zien?

Nee, dan vind ik de level 2 van Tesla goed genoeg. Hand los aan het stuur, en de auto lost het erg goed op.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Voor mij was het eenvoudig om uiteindelijk te kiezen voor een S en dat was v.w. het supercharder netwerk.
Voor de rest, is de Tesla slechts een Amerikaanse auto, wat voor een petrolhead, dat tracht ik te zijn inhoud, slechte bouw en interieur qualiteit, met andere woorden Amerikaanse meuk.
De mijne is ook niet rosse maar grijs. ;)
 
Voor mij was het eenvoudig om uiteindelijk te kiezen voor een S en dat was v.w. het supercharder netwerk.
Voor de rest, is de Tesla slechts een Amerikaanse auto, wat voor een petrolhead, dat tracht ik te zijn inhoud, slechte bouw en interieur qualiteit, met andere woorden Amerikaanse meuk.
De mijne is ook niet rosse maar grijs. ;)
Grote redenen waarom ik testritten in de Roadster MK1, de eerste Model S en een Model S P85D heb gedaan maar telkens niet gekocht.

Pas bij de Model X en het strakkere interieur ging ik overstag, en het is enkel beter geworden met de 3 en Y en nieuwe S en X.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and job-lek