Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ronde van Vlaanderen. Alle officiële wagens zijn BMW’s. Net voor de besemwagen een ranger van BMW. Natuurlijk, vanaf dat er 10 BMW’s 270 km moeten rijden, heb je een assistentiewagen nodig. 😉
Vroeger waren het Volvo's, en achteraan zo een wielerkoers rijden altijd meerdere takelwagens, bezembussen en zelfs een bestelwagen van de Federale Politie met vervang-motorfiets mee :)
 
OTW.

Datenmenge so groß ist, wird der Roll-out in zwei Paketen erfolgen, wobei die Installation des ersten Daten-Pakets laut Volkswagen rund 7,5 Stunden in Anspruch nehmen wird, das zweite Paket dauert dann nochmal gut 4,5 Stunden.

Vereinfacht ausgedrückt: Die ursprünglich verbaute 12-Volt-Batterie hätte möglicherweise das aufwändige OTA-Update auf die ID.Software 3.0 nicht geschafft.

1649157001339.png
 

Edit / aanvulling:
Klant: "ik wil een Polestar EV huren"
Hertz: "wilt u een rondje rond de kerk of meer dan 250 km rijden?"
Klant: ">250 km"
Hertz: "dan adviseren wij u de Tesla"
 
Tsja.

De ix40 heeft volgens mij iets van 70kwh netto. Jouw 100D een tikkie meer. Ik vermoed dat het verschil in laadtijd er niet echt meer is als je het met de ix 50 vergelijkt. Iets van appels met appels vergelijken.
Klopt ook wel (hoewel de Model Y vergelijkbaar als mijn Model X qua laadtijd op zo een trip) maar zo een iX40 is ook geen goedkoop ding.
 
Kwam een twitter draadje tegen van iemand die er tegen op ziet om binnenkort met de EV op vakantie te gaan...

Blijkt dat ie een BMW iX 40 besteld heeft, en laadtijd voor 1000km inderdaad 3 uur gaat duren, tegenover 1,5u voor mijn Model X.

BMW iX 40:

View attachment 790697

Mijn Model X 100D:
View attachment 790700
En wat een enorm verschil in Wh/km.