Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ben bang dat het zijn 2e faillissement wordt. Wel jammer, hij ontwerpt mooie auto's, ooit serieus naar de Fisker Karma gekeken. Erg mooi, maar hybrid en niet echt goed (technisch). Dus niet gekocht en blij dat ik het niet gedaan heb, failliet. Nu weer, best mooie auto (niet super bijzonder) die niet verkoopt (20 per maand !).

Nu snap ik ook waarom ik al weken vacatures te zien kreeg voor een job bij Fisker België.
 
Het heeft even geduurd, maar als Honda zich dan ook even kwaad maakt......

1704831751449.png
 
Het heeft even geduurd, maar als Honda zich dan ook even kwaad maakt......

View attachment 1007444
Oh leuk, weer een concept die nooit op de baan komt, met technologie die nog uitgevonden moet worden. Misschien vinden ze nog ergens een helling om de concept vanaf te duwen.
 
Bas van der Putten kijkt in NRC naar de nieuwe i5 (betaalmuur): Brede auto’s als de BMW i5 laten in parkeergarages een regenboog aan laksporen achter.
Dit stukje Duits rood vlees gooi ik hier alvast de groep in :):

Feilloos​

Wat de vorstelijke i5 op de snelweg heel goed kan, is autonoom rijden. In de i5 hoef je niet meer om de tien seconden het stuur te grijpen om de software te bewijzen dat je er nog bent. Hij blijft zonder handen feilloos op zijn weghelft zonder het lichte zwalken dat veel auto’s met zo’n lane keeping-systeem tot nu toe kenmerkte. Hij kan ook zelf van baan verwisselen. Daarvoor hoef je alleen richting aan te geven en met een blik op de linker- of rechterbuitenspiegel de koersverandering te bekrachtigen. De auto reageert feilloos, tenzij hij bij inhalen achteropkomend verkeer op de linkerbaan te dichtbij acht. De routine went verbazingwekkend snel.
 
Bas van der Putten kijkt in NRC naar de nieuwe i5 (betaalmuur): Brede auto’s als de BMW i5 laten in parkeergarages een regenboog aan laksporen achter.
Dit stukje Duits rood vlees gooi ik hier alvast de groep in :):
Vergeet de conclusie niet (en de prijs):

"De i5 is een heerlijkheid voor iemand met een eigen oprit en een kantoor zonder parkeergarage. Zonder die privileges zou ik bij BMW toch voor iets kleiners kiezen. In BMW’s suv-gamma koop je beter dan de reusachtige iX de goedkopere iX3, die vorig jaar op zijn beurt in eigen huis werd gepasseerd door de iX1; compacter, betaalbaarder, vergelijkbare actieradius. En bij de sedans blijft de i4 het onontkoombare alternatief voor de i5. Vijf centimeter smaller lijkt niks, maar het scheelt al snel een ongewilde BMW-Corneille bij de QPark. Auto’s moeten krimpen en fors ook."

Prijs testauto 107.876,04 euro