You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben wel benieuwd of Tesla je heeft willen zeggen welke percentage capaciteit je batterij nog heeft.De cijfertjes op het scherm zijn pure wizzardry. En wie dacht dat de percentages een reëel beeld geven moet ik helaas teleurstellen. Er is maar 1 echte parameter om te weten hoe je batterij zich verhoudt tov nieuw staat: hoeveel gaat er in en hoeveel km doe je daar mee, rekening houdend met je effectief verbruik. Ik had lang de indruk dat ik heel slechte range had maar reed vanwege Corona geen lange ritten meer en zat met 21" en 285 rubber op. Pas toen ik de originele velgen stak en met 100% batterij en 399km range op het scherm in volle zomer amper thuisraakte van Gent- De Haan en terug begon het me te dagen dat er iets niet klopte. Leeggereden en volgeladen tot 100% (399km Tesla scherm tov 415 nieuw)... En slechts 55kWh vanuit de digitale meter getankt. Plots was er 30kWh verdwenen... en Tesla stuurt me dan doodleuk dat de CoC nog perfect is.
Kijk het aub na voor je denkt dat het bij jou nog meevalt. Waarschijnlijk rijden jullie heel zuinig, net zoals de meeste early adopters.
Het is al makkelijk 2 jaren geleden, maar mijn digitale meter zei toen dat ik nog 4% over had, en toch viel ik stil. In die tijd zei de digitale meter ook dat bij 91% vol geladen, de batterij ook vol was.de digitale meter zal het wel weten zeker.
Zo lees ik het ook."En slechts 55kWh vanuit de digitale meter getankt."
Bedoelt hij niet de digitale teller thuis?
"En slechts 55kWh vanuit de digitale meter getankt."
Bedoelt hij niet de digitale teller thuis?
De vraag is hoeveel laadverlies er dan is. 25-30kWh laadverlies is wel erg veel.Ik neem aan dat hij hier doelt op de trip meter.
Als hij de digitale meter uit de meterkast dan moet er ook nog eens laadverlies af
Teslabjorn heeft twee filmpjes geplaatst over de S85. Niets nieuws natuurlijk:
Volgens mij klaagt hij niet zozeer over zijn eigen auto en persoonlijke situatie, maar meer over de algemene houding van Tesla in deze zaak. Hij zegt zelf dat hij nauwelijks met die wagen rijdt en het voor hem niet zo veel uitmaakt. Als EV-reviewer mag hij dit zeker onder de aandacht brengen/houden. Hij heeft ook een punt dat Tesla maar een belabberd figuur slaat bij e-tron-rijders die foto's posten van hoe lang die tesla naast hun al aan het laden is, terwijl de e-tron snel kan vertrekken.en maar klagen, terwijl hij met open ogen uit sentiment zo dom was om zijn oude Millenium Falco terug te kopen. Hij wist dat dit speelde, dus heeft weinig recht van spreken. Björn heeft nu andere belangen.
Ik wil niets goed praten maar was deze problematiek niet beperkt tot 1 bepaald model van de S?Volgens mij klaagt hij niet zozeer over zijn eigen auto en persoonlijke situatie, maar meer over de algemene houding van Tesla in deze zaak. Hij zegt zelf dat hij nauwelijks met die wagen rijdt en het voor hem niet zo veel uitmaakt. Als EV-reviewer mag hij dit zeker onder de aandacht brengen/houden. Hij heeft ook een punt dat Tesla maar een belabberd figuur slaat bij e-tron-rijders die foto's posten van hoe lang die tesla naast hun al aan het laden is, terwijl de e-tron snel kan vertrekken.
Overigens is hier op het forum de teneur vaak dat het trage laden de schuld is van de Tesla-rijders, omdat ze met te hoge SOC aankomen of hun batterij niet verwarmen. Of omdat ze niet genoeg zagen bij Tesla voor een nieuw pack. Niet slecht als iemand met toch enig gezag iets aantoont.
Ja, het model van dit topicIk wil niets goed praten maar was deze problematiek niet beperkt tot 1 bepaald model van de S?