You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als een apparaat juist is geaard is er geen plek die je kan aanraken zonder dat de stroom ontsnapt via de aardedraad.
Overdrijven is echt een vak, het lijkt mij een enorme uitdaging om jezelf te electrocuteren met een TWC met veel isolatie en grof plastic handvat. Zie ook post van sixela.
Inderdaad een klus die je zelf kan doen. Maar met electra altijd voorzichtig zijn.
Gebruik een goede 3 fase kabel. Voorkeur 4mm2
Tesla lader heeft geen loadbalacer kijk wel goed of een fase niet aan zijn top zit anders vliegt de hoofdzekering er uit als je bv de oven gaat gebruiken.
Nadeel van de Tesla charger is dat deze heel traag is voor auto's die niet op 3 fases kunnen ook laden.
Zelf ook een Zappi in gebruik voor mijn M3 en Leaf. Laadsnelheid is rond de 35km p/u op 25A 1 fase.
A/B automaat is in Nederland niet verplicht. Wel in België. Een dergelijke automaat kost snel 400 euro. Gewone aardlekautomat kost 70 euro.
45 km per uur op 1 fase kan enkel als je op 32A aansluit.
In de meeste woningen heb je 3x25A of 1x35A. Natuurlijk je kan je de huidige aansluiting zwaarder maken maar daar betaal je veel voor.
Maximale capaciteit van een fase kan enkel gebruikt worden als de fase verder vrij.
Tesla lader op 3x25A aansluiten levert 65km per uur maar dan moet je in de winning niet meer dan 9A max per fase verbruiken tijdens het laden.
Het gaat mij niet op de specs maar om bruikbaarheid. Met een 40A aansluiting en een TWC op 32A blijft maar 8A over voor je woning. Standby van een gemiddelde winning is 2A. Kopje koffie moet dan wachten totdat de auto vol is.
Nuance:Terwijl de TWC exact dezelfde laadsnelheid heeft op enkelfase als eender welke laadoplossing je kiest.
Nuance:
Terwijl de TWC exact dezelfde laadsnelheid heeft op enkelfase als eender welke eenfase laadoplossing je kiest.
Ben er van overtuigd dat jij het zo bedoeld.
Ben er niet van overtuigd dat iedereen het zo leest.
Overigens zijn er ook zat eenfase oplossingen waar de TWC van wint, kwa laadsnelheid.
Dan sluit je de Leaf aan op de fase waar je inductiekookplaat niet op zit. Kan je gewoon 1x16A (3,7 kW) laden. Ook dat is voor de meeste forenzen meer dan genoeg. Je auto zal niet in een nacht van 0 naar 100% gaan, maar wel in 2 of 3 nachten. En hoe vaak heb je 2 dagen achter elkaar 100% nodig?3x8A is prima voor een Tesla. Maar niet voor een Leaf om met 1x8A te gaan laden.
.. Ik zeg alleen maar dat een aardlekschakelaar ook niet moet worden overschat als zijnde levensredder....
Misschien een goede aardlek ingebouwd?Even terug naar de aardlekschakelaar. OK een Type B zou je moeten hebben voor een TWC. Zeker op 3 fases en misschien ook op 1 fase. Maar een UMC kun je overal inpluggen. Waarom mag of kan dat wel?
Ik heb nog geen type B Alamat kunnen vinden, dus eentje die geschikt is voor DC lekstromen en dan niet verzadigt. Welk type gebruik jij?Een mooie oplossing is een Alamat, een gecombineerde zekering en aardlek.