Het zou geen verschil mogen maken, maar zo heb ik een vriend (BMW rijder) die zelf veel sleutelt aan auto's en uit eigen ervaring toch een ander verhaal verteld. Je moet het zo zien:
Een goede APK keuring is eigenlijk niet mogelijk voor 35 euro. De garage gaat er dan vanuit dat je iets moet laten vervangen/ verbeteren, want eenmaal in de garage is dat ook gauw voor je gedaan. Sommige gaan hiermee eigenlijk een stap te ver en gaan aansturen op vroegtijdige vervanging.
[/URL]
Mee eens, bij ons werk is er een garage (geen kwikfit overigens) die deed eerst voor 19,95 (!) euro apk keuren, ondertussen is dat nu 29 euro.
Als je zelf verstand hebt van keuringen kan je die gok best nemen maar eigenlijk weet je al dat er ergens een addertje onder het gras zit. Mijn collega en ik vonden het wel een leuke test dus wij hadden een auto nagekeken en naar hun toe gebracht, halverwege de dag het verwachtte belletje:
'hallo, uw auto is gekeurd maar er moeten een paar roestige remleidingen vervangen worden in verband met veiligheid'
wij: prima, we komen hem op halen dan gaan we het repareren. Eenmaal daar aan gekomen vroegen we of ze de leidingen even wilden laten zien zodat we wisten welke we moesten vervangen. Afijn, auto de brug op en nadat die werknemer een kwartier aan het zoeken was naar roest kregen we een vaag verhaal dat degene die de auto gekeurd was al naar huis was en dat hij het zo snel niet kon vinden dus dat hij hem maar gewoon af ging melden.
Oftewel wij hadden een auto laten keuren voor 19.95 en een mooie bevestiging van onze vermoedens.
Later nog een keer een auto gebracht naar hetzelfde bedrijf voor een apk en deze keer zou er een rem vast staan en er moest een nieuwe remklauw op en remblokken. Krik meegenomen en terplekke de auto opgekrikt en natuurlijk stond de rem niet vast, toen waren we er wel klaar mee.
Nog even over de kwikfit, nu moet ik wel zeggen er zit veel verschil in de vestigingen hoor, het is erg afhankelijk van vestigingsmanager/personeel.