Dat verbruik is inderdaad fors. Hangt veel af van de lengte van je rit.De vervolg rit vanaf SuC Dordrecht had ik een verbruik van gemiddeld 274Wh/km met een gemiddelde snelheid van 90km/h. Dat vind ik toch wat aan de hoge kant. Buiten gemiddeld 4.4 graden.
Als ik straks op wintersport ga met nog lagere temperaturen zou het verbruik dus nog hoger zijn.
Allereerst zullen mensen die nog met zomerbanden rijden merken dat het verbruik snel oploopt. Komt mede doordat de zomerbanden stugger worden en veel meer rolweerstand gaan opleveren. Als mijn zomerbanden bij het scherp achteruit uitdraaien van de oprit beginnen te 'bokken', dan is het tijd voor winterbanden. Deze heb ik deze week geplaatst en is het bokken verleden tijd.
Ik reed gisteren 60 km naar Leiden. Auto interieur voorverwarmd aan 220V. De eerste 40 km een 'verbruik laatste 50 km' van 250 wH/KM. Daarna was de regenbeperking eraf en ging 'Verbruik laatste 50 km' naar 190 wH/km.
Betekent dat de accu continue wordt verwarmd. Op de terugreis, nu tegen wind maar wel met nog warme accu, is het verbruik onder de 200 wH/km gebleven.
Wel, als vanouds, met 103 km/h continue.