ERvee
Active Member
Dat kan nooit echt veel zijn. Zou probleem omschrijven en Tesla vragen om een indicatie af te geven daarvoor. Voorrijkosten en n uurtje werk zou dan wel de Max moeten zijn (als t echt niets anders is natuurlijk).
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou het lekker door verzekeraar laten uitzoeken. Is uiteindelijk hun probleem wanneer ze de keuze van serviceverleners willen beperken voor een gedekte schade.Ben met verzekeraar in overleg of een kleine reparatie via hun partij moet of direct bij Tesla kan met de mobiele service. Verzekeraar wil graag kostenindicatie. Als ik het probleem al aanmeld bij Tesla via de app, krijg ik dan eerst een offerte of staat dan gelijk de afspraak?
Dat ligt aan je schade verleden, als je lang genoeg op de hoogste korting zit dan heeft 1 schade bij sommige verzekeraars geen invloed op je premie.L:ET OP, bijna alle bedragen onder de €. 2000.00 kan je beter voor je eigen rekening nemen.
De verzekering trekt anders de premie op,.
De nieuwe verzekeringspremie heeft binnen 5 jaren de schade claim weer terug ontvangen aan de extra premie.
Valt gelukkig vooralsnog onder ruitschade, 75 euro eigen risico en geen bonus/malus impact.L:ET OP, bijna alle bedragen onder de €. 2000.00 kan je beter voor je eigen rekening nemen.
De verzekering trekt anders de premie op,.
De nieuwe verzekeringspremie heeft binnen 5 jaren de schade claim weer terug ontvangen aan de extra premie.
Even een beginners vraag over 12v accu van de Tesla. Wordt deze altijd bijgeladen door de HV accu? Ik zou wel willen weten of je de 12v accu kan leegtrekken. Met welke amperage wordt de 12v accu bijgeladen door de HV accu?
Ok, bedankt voor het snelle antwoord. Ik ga het dan wel een keer uitproberen met camperen.De 12V wordt idd bijgeladen via de HV accu.
Tenzij de HV accu onder een bepaald percentage komt -> dan wordt de 12V accu niet meer bijgeladen om te voorkomen dat HV accu te leeg (en daardoor defect) raakt. Ik weet de grens waarop 12V stopt met laden niet meer uit m'n hoofd maar dan heb je het over een HV accu met ca. <5% lading. (op het hoofdscherm heb je dan al waarschuwingen/adviezen om te laden)
Bedenk wel dat de 12V twee of drie keer per dag wordt bijgeladen. TeslaMate laat dat goed zien.Ok, bedankt voor het snelle antwoord. Ik ga het dan wel een keer uitproberen met camperen.
Dat ligt aan je schade verleden, als je lang genoeg op de hoogste korting zit dan heeft 1 schade bij sommige verzekeraars geen invloed op je premie.
Is de onderste optie in het hoofdscherm van mijn Tesla-app.Ik wil de CCS upgrade plannen maar kan via de app geen service knop meer vinden... is it just me? ook al bij mijn vrouw gecheckt maar ook die kan geen service knop vinden.
ja beetje stom. Was eerder vandaag echt totaal niet beschikbaar. wel 20x die app op en neer gescrollt. daarna ff naar de auto gelopen, bluetooth geconnect en bij het openen van de app stond het service knopje er weer!Is de onderste optie in het hoofdscherm van mijn Tesla-app.
Mijn ervaringen met mijn X:Hallo allemaal,
Nu ik een tijdje in een Model 3 Long Range AWD rijd heb ik wat vragen die hier hopelijk beantwoord kunnen worden.
Op voorhand bedankt voor jullie reactie!
- Volgens de handleiding zou de radio ook over DAB+ moeten beschikken. Tot nu toe heb ik geen DAB+ zenders kunnen ontdekken. Waar zou ik die moeten kunnen vinden? Internet radio werkt overigens over het algemeen best goed, al vind ik het wel wat jammer dat bij een grensovergang het soms erg lang (10 minuten) duurt voordat de radio (en ook de kaart+file info etc) het weer doet.
- De maximum snelheid die in het display te zien is klopt niet altijd. Met name bij matrixborden boven de snelweg, maar ook bij (tijdelijke) borden die b.v. vanwege werkzaamheden geplaatst zijn. Klopt het dat de Model 3 geen snelheidsborden leest en de speedlimit info alleen uit het kaartmateriaal haalt?
- Bij een route met meerdere laadstops viel het mij op dat de aankomsttijd op de eindbestemming na het laden verlaat was. Ik kreeg de indruk dat de laadtijd (die de auto vooral zelf aangeeft) niet meegenomen wordt in de berekening voor de aankomsttijd op de eindbestemming. Klopt dat?
- Bij ingeschakelde cruise control past de auto soms de snelheid automatisch aan naar beneden maar ook naar boven. Is dat ergens uit te zetten? Mijn Model 3 LR heeft alleen de standaard autopilot.
Wij rijden zelf met een M3P. Van DAB+ weet ik niet maar met de kaarten heb ik geen problemen als we de grens overgaan.Hallo allemaal,
Nu ik een tijdje in een Model 3 Long Range AWD rijd heb ik wat vragen die hier hopelijk beantwoord kunnen worden.
Op voorhand bedankt voor jullie reactie!
- Volgens de handleiding zou de radio ook over DAB+ moeten beschikken. Tot nu toe heb ik geen DAB+ zenders kunnen ontdekken. Waar zou ik die moeten kunnen vinden? Internet radio werkt overigens over het algemeen best goed, al vind ik het wel wat jammer dat bij een grensovergang het soms erg lang (10 minuten) duurt voordat de radio (en ook de kaart+file info etc) het weer doet.
- De maximum snelheid die in het display te zien is klopt niet altijd. Met name bij matrixborden boven de snelweg, maar ook bij (tijdelijke) borden die b.v. vanwege werkzaamheden geplaatst zijn. Klopt het dat de Model 3 geen snelheidsborden leest en de speedlimit info alleen uit het kaartmateriaal haalt?
- Bij een route met meerdere laadstops viel het mij op dat de aankomsttijd op de eindbestemming na het laden verlaat was. Ik kreeg de indruk dat de laadtijd (die de auto vooral zelf aangeeft) niet meegenomen wordt in de berekening voor de aankomsttijd op de eindbestemming. Klopt dat?
- Bij ingeschakelde cruise control past de auto soms de snelheid automatisch aan naar beneden maar ook naar boven. Is dat ergens uit te zetten? Mijn Model 3 LR heeft alleen de standaard autopilot.
Ook de tijdelijke borden van vb wegenwerken worden juist weergegeven. AP past zich hier steeds op aan.
Overigens heeft AP er totaal geen moeite mee om een snelheidsbeperking te beëindigen na een kruising zonder opheffingsbord. Vooralsnog gaat dat prima in Frankrijk.