EurekaUltd
Member
Bedankt, dat is nog eens een super tip!Of je vervangt alleen de stekker voor een Tesla stekker (type 2 met knopje om chargeport te bedienen), kost ook 99,-
Tesla stekker laadkabel kit 16A - evChargeking
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt, dat is nog eens een super tip!Of je vervangt alleen de stekker voor een Tesla stekker (type 2 met knopje om chargeport te bedienen), kost ook 99,-
Tesla stekker laadkabel kit 16A - evChargeking
zijn er technische verschillen tussen een wallcharger uit Nederland of Belgie?
Ff melden bij Tesla. Ze hebben al eens een nieuwe onder garantie verstuurd.Onze TWC met 7m kabel werkte feilloos sinds 1,5 jaar. Sinds enkele weken geeft de wagen vaak aan check power en krijg ik geen groen of blauw licht. Het probleem komt vaker en vaker voor en wordt meestal verholpen door flink aan de kabel te schudden. Vandaag kwam ik thuis met 10% SOC en kreeg ik het probleem pas verholpen na 15 minuten als een zenuwachtige kip zonder kop aan die kabel te schudden, strelen, verleggen,...
Draadbreuk zoals ik hier en daar lees?
Zeer zeker een draadbreuk.Onze TWC met 7m kabel werkte feilloos sinds 1,5 jaar. Sinds enkele weken geeft de wagen vaak aan check power en krijg ik geen groen of blauw licht. Het probleem komt vaker en vaker voor en wordt meestal verholpen door flink aan de kabel te schudden. Vandaag kwam ik thuis met 10% SOC en kreeg ik het probleem pas verholpen na 15 minuten als een zenuwachtige kip zonder kop aan die kabel te schudden, strelen, verleggen,...
Draadbreuk zoals ik hier en daar lees?
Helder, behalve dat ik ergens las dat een verliessstroomschakelaar type B enkel voor 3 fasen zou zijn. Of heb ik dat verkeerd gelezen?Differentieel type A of type B
Even geleden dat ik dit onderwerp nog eens had aangehaald.
Maar gisteren gesproken met 'een bevoegd persoon', ivm de keuring van de electrische installatie van een woning.
Wat zijn keuringsorganisatie betreft is het simpel :
bij installatie van een laadpaal moet de beveiliging dermate zijn dat deze de stroom afschakelt bij een DC-lekstroom van 6mA of meer.
Dan kan in theorie door een Type-B aardlek, of door een ander element dat afschakelt bij 6 mA DC foutstroom.
Alleen is er (in België) géén enkel andere element goedgekeurd voor huishoudelijke installaties.
Blijft dus enkel een B.
Voor de techneuten : hier een beschrijving waarom een TypeA niet deugt (bij laadpalen).
https://www.stagobel.be/media/wysiwyg/mennekes_emobility/files/20161205-Diff_type_A_of_B-WS-v3.pdf
Ook deze link nog even delen : Wijziging normering laadpunten | Stagobel
Ik heb dezelfde setup afgelopen september laten aanleggen door Eneco.
Load balancing loopt via een telefoon draad tussen de Eve en de slimme meter.
Installatie werd uitgevoerd door de BAM. Zij hebben eerst zelf geprobeerd om de Eve te configureren. Dit lukte niet, waarschijnlijk omdat ik voor de BAM de eerste klant was met load balancing. Uiteindelijk heeft de backoffice van Eneco de Eve geconfigureerd. De laadpaal mag maximaal 3x20A leveren (14 kW). Ik heb ook het service contract erbij genomen.
Dank, (niet zeker wat de quote regels zijn hier)
Hoor graag wat anderen zelf hebben gedaan
vrg Owen
Ach, wat is moeten ....Eh... 3x20A *kan* wel achter een 3x25A hoofdzekering, maar ik heb (In NL, en 28 jaar geleden ook nog eens ) geleerd dat de selectiviteit 1,6 moet zijn (De groepen achter de hoofdzekering moeten 1,6x kleiner zijn) dus als je 3x25A hoofdzekeringen hebt mag je max 3x16 als eerstvolgende zekering hebben....
Dank voor de nadere info. Toch maar voor de zekerheid een type B besteld ter vervanging van de Type A die er nu in zit. Als we 65.000,- aan een auto uit kunnen geven, dan moet 150,- aan wat extra zekerheid ook kunnen.Voor de techneuten : hier een beschrijving waarom een TypeA niet deugt (bij laadpalen).
https://www.stagobel.be/media/wysiwyg/mennekes_emobility/files/20161205-Diff_type_A_of_B-WS-v3.pdf
Ook deze link nog even delen : Wijziging normering laadpunten | Stagobel
Hier alvast wat info van Alfen over de ICU Eve Mini:Ik zoek nu via Alfen (van de Icu Eve) een instalateur die niet eist dat er een abonnement wordt afgenomen die de ICU kan instaleren met P1 poort voor Load Balance (met splitter op de P1 want TOON gebruikt die ook)
Hier alvast wat info van Alfen over de ICU Eve Mini:
- Er zijn extra kosten verbonden aan het activeren van actieve load balancing. De bruto prijs voor deze functionaliteit is 179,00 euro, het bijbehorende artikelnummer is 905661011. U kunt de functionaliteit het beste direct bij bestelling van het laadstation aanschaffen. Indien u dit niet doet zult u achteraf geholpen moeten worden door onze technische service afdeling, remote of op locatie. Dit kan additionele kosten met zich meebrengen.
- Het is niet mogelijk om de kWh van een Eve Mini met vaste kabel uit te lezen zonder een backoffice. De enige te adviseren oplossing is dan om een externe kWh meter te plaatsen in de meterkast.
Ik ben zelf voor een TWC gegaan omdat ik load balancing toch niet nodig heb omdat ik alleen 's nacht laad.
Je kan in de Tesla een tijd instellen wanneer hij moet beginnen met laden. Die staat bij mij op 23:00 uur, toevallig ook het moment dat de stroom iets goedkoper wordt.Betekend dat voor het slapen de stekker er nog even in steken?
Of is er via de app een tijd in te stellen, dat is wel een optie.